ג'ו ביידן, המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, בירך על כינון היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות. יריבו של דונלד טראמפ במירוץ לבית הלבן אמר שמדובר בצעד היסטורי שמקדם את היציבות במזרח התיכון.
בתיווך אמריקני סיכמו ישראל ואיחוד האמירויות על כינון יחסים תמורת דחיית תוכנית הסיפוח. ביידן הבהיר הערב שאם ינצח את דונלד טראמפ בנובמבר הוא לא מתכוון לתמוך בסיפוח, ויקדם את פתרון שתי המדינות.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב בוחרת 2020 בחירות ג'ו ביידן
ארה"ב בוחרת 2020 בחירות ג'ו ביידן
ג'ו ביידן. "אמשיך להתנגד לסיפוח"
(צילום: AFP)
"ההצעה של איחוד האמירויות להכיר רשמית במדינת ישראל מבורכת ואמיצה והיא פעולה מדינית נחוצה ביותר", אמר ביידן. לדבריו ההסכם בין המדינות הוא "צעד היסטורי לגישור המחלוקות העמוקות במזרח התיכון".
ביידן בחר שלא להחמיא לממשל טראמפ על ההסכם, אך ציין שמדובר בדוגמה להשפעתה של הדמוקרטיה האמריקנית. לדבריו ההסכם הוא הוכחה שארה"ב מסוגלת "לחדש את המאמצים שהשקיעו הממשלים הקודמים", כולל של ברק אובמה.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו דונלד טראמפ בן זאיד
בנימין נתניהו דונלד טראמפ בן זאיד
"ייפגשו לפני הבחירות". נתניהו, טראמפ ובן זייד
(צילום: EPA, AP, אלכס קולומויסקי)

ביידן ציין שכשהיה סגן הנשיא של אובמה הוא נפגש עם מנהיגים מאיחוד האמירויות, והוסיף שהוא מרוצה מההודעה שפורסמה היום. לדבריו כשאיחוד האמירויות מכירה במדינת ישראל היא מכירה בכך שישראל היא חלק בלתי נפרד מהמזרח התיכון "וכאן כדי להישאר".
על תוכנית הסיפוח הישראלית אמר ביידן: "סיפוח יהיה מכה קשה למטרת השלום, ולכן אני מתנגד לו כעת ואמשיך להתנגד לו כנשיא". ביידן הוסיף שכנשיא הוא מתכוון לקדם את פתרון שתי המדינות.
3 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מחיאות כפיים אחרי הכרזה הסכם בין ישראל ל איחוד האמירויות הבית הלבן
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מחיאות כפיים אחרי הכרזה הסכם בין ישראל ל איחוד האמירויות הבית הלבן
טראמפ בבית הלבן. ביידן לא מחמיא לממשל הרפובליקני
(צילום: AP)
הערב כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים שבה הצהיר על "כינון שלום רשמי ומלא בין ישראל ואיחוד האמירויות". נתניהו פתח את דבריו במילים: "ערב היסטורי, נפתח עידן חדש ביחסיה של ישראל עם העולם הערבי", ובהמשך הצהיר שלא ויתר על סיפוח השטחים ביהודה ושומרון. לדבריו, "טראמפ ביקש להמתין עם הריבונות".
טראמפ מתכוון לזמן את נתניהו ואת יורש העצר של איחוד האמירויות, מוחמד בן זייד, לטקס חתימה על הסכם שלום בבית הלבן עוד לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר.