מאת: ענתי גלעד
קבוצת אשטרום, מחברות הבנייה והנדל"ן המובילות בישראל, יצקה באבני היסוד שלה את המחויבות להעניק פתרונות מקצועיים ומקיפים לכל לקוחותיה, מהמסד ועד הטפחות. מיום הקמתה ב-1963, טיפחה קבוצת אשטרום בקרב עובדיה את השאיפה ליזמות וחדשנות, אמינות ומקצועיות, המתבססים על סטנדרטים גבוהים ובלתי מתפשרים. רוח המצוינות בקרב עובדי אשטרום לדורותיהם, בשילוב עם החוסן הפיננסי המהותי והמתמשך מהווים את המסד לייצר ערך מירבי למגוון פעילויותיה בארץ ובעולם.

רמת גן בעננים

פרוייקט הייליין ברמת גן הינו מגדל בן 29 קומות, המתנשא לגובה של כ-106 מטר וכולל 163 יחידות דיור ו- 4 מרתפי חנייה. המגדל הבנוי מהווה שלב א' בפרוייקט התחדשות עירונית מורכב, וקבוצת אשטרום החלה זה מכבר בהקמת המגדל הנוסף.
הקמת מגדל הייליין החלה באוגוסט 2017, ולמרות המורכבות הלוגיסטית של האתר, הצליחה אשטרום הנדסה ובנייה לסיים את הפרוייקט 8 חודשים לפני תום המועד החוזי. בחברה מצאו פיתרון גם לדרכי הגישה הצרות ושטח ההתארגנות המוגבל, בהקמת מערך לוגיסטי יעיל לניהול השוטף של האתר. בדומה לפרוייקטים הרבים בניהול הקבוצה, נבנה פרוייקט הייליין תוך הטמעת טכנולוגיות בנייה מתקדמות ושמירה קפדנית על איכות הבנייה, הבקרה התקציבית והבטיחות המירבית באתר.
1 צפייה בגלריה
 מגדלי הייליין
 מגדלי הייליין
מגדלי הייליין
(צילום: עמי לאור)
בפרויקט הייליין שולבו מספר טכניקות הקמה חדשניות וראשוניות בנוף תעשיית הבנייה בישראל: מערך התבניות המטפסות לגרעין הבניין פעל בסינכרון מיטבי עם הקמת קירות המעטפת בשיטת ברנוביץ'. כמו כן, ולראשונה בפרוייקטי מגורים בארץ, כל החללים הרטובים בדירות בוצעו באופן מתועש, קירות מתוכננים מראש ומבוצעים במפעל, המתכללים את כל מערך האינסטלציה והסניטציה. גם איטום החניון התבצע תוך שימוש ביריעות איטום ייחודיות לפרויקט. בשתי קומות המסד של המגדל הוקמו 2 גני ילדים לחינוך מיוחד, בשילוב עם הפונקציות לרווחת הדיירים: לובי ראשי מרשים, חדר כושר, מועדון דיירים, חדרי עגלות ואופניים וגם גינת משחקים ומתקנים ייחודים המוטמעים בפיתוח. בקומה העליונה הוקמה בריכת שחייה ומעליה 2 גגות, בהם חללים טכניים, מאגרי מים, חדרי מכונות ומשאבות וגג פתוח עם קולטים סולריים ומפוחי אוורור.
מגדל הייליין משמש דוגמא מצוינת ליכולות ההנדסיות הגבוהות והניסיון רב השנים של קבוצת אשטרום. הפרוייקט שם דגש על יתרונותיה של הקבוצה בהקמת מגדלי יוקרה בתחומי המגורים והמשרדים, תוך הקפדה על איכות מירבית, ניהול מוקפד וחדשנות מלווה ביצוע.

בהקמה: עשרות אלפי יחידות דיור

עם הצורך ההולך וגדל במספר יחידות הדיור ברחבי הארץ, ממשיכה קבוצת אשטרום ליזום, לתכנן ולהקים אלפי דירות בשכונות המגורים ובמגדלי יוקרה. בנוסף, החברה מתמחה ומקימה כ- 1200 יחידות דיור להשכרה בתל אביב, חיפה וירושלים.
קבוצת אשטרום אמונה על מגוון רחב של פרוייקטים לאומיים בתחום התשתיות כנמל המפרץ החדש בחיפה, מנהרות הכרמל, הרכבת הקלה בירושלים, המסלולים בנמל התעופה רמון והנתיבים המהירים באיילון. החברה הקימה את מגדלי המשרדים לייף בבני-ברק ומגדלי אלון בת"א ואת קריות הממשלה בחיפה ובבאר שבע. בתחום המגורים בנתה אשטרום את מגדלי דה וינצ'י וארלוזורוב 17 בת"א, טריו בחיפה, שכונות גינדי באור יהודה, רחובות ההולנדית ומגוון מלונות ברחבי הארץ.
החברה ממשיכה להוביל את תחומי הבנייה והנדל"ן בזכות הסינרגיה המיטבית בין מגוון תחומי הפעילות בהן עוסקת: קבלנות, זכיינות, תעשיות, מגורים ונדל"ן מניב בארץ ובחו"ל.
אשטרום חותרת כל העת לבנייה איכותית המבוססת על חדשנות וטכנולוגיה. היא הייתה חלוצת הבנייה המתועשת בארץ בתחילת שנות השישים, עם הקמת מפעל אשקריט באשדוד וממשיכה לספק אלמנטים מתועשים, המייעלים את איכות הבנייה ומקדמים את לוחות הזמנים לכל ענפי הבנייה והתשתיות. הקבוצה ממשיכה להתחדש כל העת, ולאחרונה הקימה זרוע חדשה של אנרגיה מתחדשת, שיחד עם יתר תחומי הפעילות תוסיף מימד עוצמתי נוסף לעשייה לעוד שנים רבות קדימה. 

שם החברה: אשטרום הנדסה ובנייה בע"מ

הבעלים: קבוצת אשטרום
שנת הקמה: 1963
חזון: הקבוצה מטפחת בקרב עובדיה את השאיפה ליזמות וחדשנות, אמינות ומקצועיות, המתבססים על סטנדרטים גבוהים ובלתי מתפשרים

הפרויקט שעומד לשיפוט בתחרות

מגדלי הייליין עלית ים סוף
קטגוריה בתחרות: מבנה מגורים של עשר קומות ומעלה
שם הפרויקט: מגדלי הייליין עלית ים סוף
רמת גן
מיקום: רח' המתמיד 19 רמת גן
היקף: שטח המגדל - 25,810 מ"ר, שטח חניון - 8,600 מ"ר, 163 יחידות דיור, 2 גני ילדים
יזם: מגדלי הייליין ברמת גן בע"מ
אדריכלים: כנען שנהב