1 צפייה בגלריה
חטיבת הקומנדו
חטיבת הקומנדו
ארכיון. תרגיל חטיבת הקומנדו
(צילום: דובר צה"ל )
כעשרת אלפים חיילים, בחובה, בקבע ובקרב עובדי צה"ל רשומים הבוקר (יום ה') כנדרשים לבידוד בשל חשיפה לחולי קורונה או גילוי תסמינים של המחלה. מדובר בשיא של מספר המבודדים בצבא, לצד גידול בנדבקים. בין המבודדים גם הרמטכ"ל אביב כוכבי, שנכנס שוב לבידוד לאחר שנחשף לחולה קורונה.
נכון להערב יש יותר מ-380 נשאי קורונה בצה"ל, יותר מפי שניים מהשיא שנרשם בגל הראשון – 132 חיילים עם הנגיף ב-17 באפריל. כלל החולים בצה"ל במצב קל וחלק גדול מהנשאים הם ללא תסמינים.
על רקע הגידול במספר המבודדים חדל צה"ל אתמול לפרסם את הנתון. יחד עם זאת, חלק גדול מהמבודדים ממשיך לתפקד בשגרה, באימונים ובפעילות המבצעית, כקפסולות מבודדות ותחת ליווי רפואי. מדובר בחיילים, בהם לוחמים רבים, שיכולים להתאמן במסגרת מחלקתית, פלוגתית ואף גדודית, ללא מגע עם חיילים אחרים לכל אורך ימי הבידוד. גם לוחמים שעסוקים בפעילות מבצעית ונדרשים לבידוד, יכולים לבצע את משימותיהם ממוצבים קטנים וחיצוניים.
אמש הופצה הודעה בקבוצות וואטסאפ שממנה השתמע כי חיל הרפואה מצמצם את מספר הבדיקות לחיילים, ולא עורך יותר בדיקות חוזרות לנשאי קורונה כדי לבדוק אם החלימו. בפועל, התברר, מדובר בחלק ממדיניות שחרור נשאי קורונה מבידוד בתום פרק של 30 ימים, באופן שלא מצריך בדיקה חוזרת, באישור רופא ובתנאי שאין תסמינים, כפי שאכן קורה בחלק גדול של הנשאים, בעיקר הצעירים שבהם.
למרות הגידול בקרב הנשאים, בצה"ל עדיין לא חידשו את עוצר היציאות שהיה בגל הראשון, וממשיכים במדיניות הריחוק החברתי, צמצום הטקסים והאירועים, והקטנת היציאות הביתה לחיילים קרביים, בתדירות של אחת ל-21 ימים.
במקביל גדלים מספרי הנדבקים והחולים גם בין אנשי הצוות בבתי החולים השונים (אחים ואחיות, כוחות עזר, רופאים ורופאות ועובדי מנהל ומשק). בבית החולים איכילוב בתל אביב התגלו 46 אנשי צוות כנשאים, ו-78 נמצאים בבידוד. בבית החולים שיבא 30 נדבקים ו-125 בבידוד. בהדסה עין כרם 23 נדברים ו-125 בבידוד. בסך הכל בבתי החולים בארץ 34 רופאים ורופאות שהתגלו כנשאים מאומתים ו-91 אחיות. 242 רופאים ורופאות נמצאים בבידוד, ו-481 אחיות.
פורסם לראשונה: 12:58, 09.07.20