צעיר מוסלמי בפקיסטן נכנס הבוקר (יום ד') לבית משפט בעיר פשאוור וירה למוות במוסלמי אחר, אשר עמד שם לדין בגין חילול האיסלאם. כך מדווחות הרשויות במדינה. לא ברור כיצד הרוצח, חאלד חאן, הצליח להיכנס חמוש לבית המשפט למרות האבטחה הכבדה. אחרי הירי הוא נעצר.
עוד חדשות מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
2 צפייה בגלריה
אסיה ביבי נוצרייה ניצלה מעונש מוות על העלבת ה איסלאם פקיסטן
אסיה ביבי נוצרייה ניצלה מעונש מוות על העלבת ה איסלאם פקיסטן
דורשים לתלות את אסיה ביבי במהלך המחאה נגדה
(צילום: AFP)
האיש שנאשם בחילול האיסלאם, טאהר שמים אחמד, נעצר לפני שנתיים אחרי שהעז לטעון כי הוא הנביא מוחמד, ובגין המעשה הזה הוחלט להעמידו לדין. מותו הבוקר נקבע במקום.
חוקים הנוגעים לחילול האיסלאם הם סוגיה שנויה במחלוקת בפקיסטן. הרשעה בפשע מסוג זה עשויה לגרור שם מאסר עולם ואפילו עונש מוות. אף שחוקי המדינה עצמם קשים מאוד בכל הנוגע לפגיעה בדת, לא פעם אספסוף או אנשים בודדים לוקחים את החוק לידיהם ומבצעים בעצמם מעשי נקם נגד מי שמואשמים בחילול האיסלאם. לעתים כדי לעורר מהומות די בטענה-בלבד שאדם כלשהו חילל את האיסלאם.
ארגוני זכויות אדם בפקיסטן ומחוצה לה טוענים שלעתים קרובות משמשים החוקים נגד חילול האיסלאם להפחדתם ודיכוים של בני מיעוטים או כדי לטפול האשמות שווא לאנשים במסגרת סכסוכים פרטיים.
2 צפייה בגלריה
פקיסטן עונש מוות אסיה ביבי חילול הקודש איסלאם הפגנה לאהור
פקיסטן עונש מוות אסיה ביבי חילול הקודש איסלאם הפגנה לאהור
"לתלות את אסיה". הנוצרייה זוכתה וברחה
(צילום: AFP)
בשנים האחרונות עקב העולם בדריכות אחרי סיפורה של אסיה ביבי, צעירה פקיסטנית נוצרית. ב-2010 הפכה ביבי לאישה הראשונה בפקיסטן שנידונה למוות בתלייה במסגרת החוקים האכזריים של חילול הקודש. הטענה נגדה הייתה ששנה קודם לכן היא השמיעה הערות פוגעניות נגד האיסלאם, אחרי שפועלות שעבדו איתה בשדה התנגדו שהיא תשתה מים מהכוס שלהן מכיוון שהיא לא מוסלמית. הן סיפרו שהיא העליבה את הנביא מוחמד, ואילו היא טענה כי מדובר בהאשמות שווא וכי הן התנכלו לה.
בית משפט גזר על ביבי עונש מוות, אבל ההחלטה עוררה סערה בינלאומית, ובערעור היא זוכתה. היא המשיכה לספוג איומים ברצח מקיצונים איסלאמים, ולבסוף נמלטה אשתקד עם בנותיה לקנדה וקיבלה שם מקלט מדיני. מושל מחוז פונג'ב, שהעז להגן על ביבי, נרצח ב-2011 על-ידי שומר ראשו כנקמה על כך.