2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים ערבים בזום
מסיבת עיתונאים ערבים בזום
התדרוך בזום
(צילום: משרד החוץ)
משרד החוץ קיים תדרוך בזום לתקשורת הערבית על התמודדות ישראל עם הקורונה, אותו העבירו גורמים ממשרד החוץ, משרד הבריאות וצה"ל. בתדרוך השתתפו עשרות עיתונאים ופעילים ממרוקו, עיראק, תימן, סודאן, סעודיה, איחוד האמירויות ובחריין.
המשתתפים גילו עניין בניסיון הישראלי. חלקם שאלו לגבי השפעת החום על ההדבקה ואחרים שאלו לגבי פיתוח חיסון ישראלי. חלק מהשאלות התייחסו לצדדים טכניים: האם חסינות העדר יכולה להוות כלי יעיל להתמודדות עם הקורונה, והאם גישת פתיחת מחלקות מיוחדות לקורונה בבתי החולים היא הגישה הנכונה. כמה משתתפים תיארו את המגפה כאויב משותף.
חסן כעביה, סגן דובר משרד החוץ לתקשורת ערבית אמר כי "הקורונה לא מבחינה בין אדם לאדם ולא יודעת גבולות. במשרד החוץ שיתפנו את העולם הערבי עם הניסיון הישראלי בהתמודדות עם המגפה. אנחנו שמחים לראות את העניין שהתדרוך עורר וההשתתפות הרבה והפעילה שזכה לה".
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים ערבים בזום
מסיבת עיתונאים ערבים בזום
התדרוך בזום
(צילום: משרד החוץ)
אך למרות ההתעניינות בהתמודדות, נרשם היום (רביעי) שיא חדש במספר הנדבקים היומי בישראל, וזינוק מדאיג במספר החולים קשה. על פי משרד הבריאות, אתמול אובחנו 1,329 נדבקים בקורונה. מדובר במספר המאובחנים הגדול ביותר בארץ ביממה מפרוץ המגפה, כשהשיא הקודם, לפני שישה ימים, היה 1,140. זו גם הפעם השלישית בשבוע האחרון שמספר המאובחנים היומי גדול מאלף. עוד 198 נדבקים אובחנו מחצות.
לפי הנתונים, אתמול בוצעו 26,603 בדיקות קורונה. שיעור החיוביים היה מהגבוהים ביותר בחודשיים האחרונים – 5% מכלל הבדיקות היו חיוביות. מספר הנפטרים מסיבוכי הנגיף עלה ל-343, לאחר שביומיים האחרונים נפטרו 12 בני אדם.
במספר החולים שמצבם קשה חלה עלייה משמעותית: כעת מצבם של 107 מהחולים מוגדר קשה לעומת 86 בעדכון שהועבר אתמול בערב. למעשה מספר החולים קשה זינק מאז 29 ביוני פי 2.5 – מ-44 ל-107. שיא חדש נרשם גם במספר החולים הפעילים (כלל הנדבקים פחות אלו שהחלימו ונפטרו) – 14,104.