עימות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר השיכון יעקב ליצמן במהלך דיוני הקורונה. ליצמן דרש אחר הצהריים (חמישי) להגדיל את מספר המתפללים בתוך בתי הכנסת, ואף הרים את קולו פעמיים על ראש הממשלה. "אתם מבזים את החרדים", הטיח השר בנתניהו - שעזב את הדיון ואמר כי מדובר ב"צורך לאומי" שיתגלה בהמשך.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו יעקב ליצמן הערכת מצב נגיף קורונה משרד הבריאות
בנימין נתניהו יעקב ליצמן הערכת מצב נגיף קורונה משרד הבריאות
נתניהו וליצמן
(צילום: רויטרס)
בפעם הראשונה שהרים ליצמן את קולו ענה נתניהו שידונו בזה בהמשך. בפעם השנייה צעק ליצמן כי יתנגד לכל מתווה. נתניהו עיכב את יציאתו כדי לשמוע אותו והבטיח שהנושא יטופל היום בישיבה.
התקרית אירעה בדיוני קבינט הקורונה, שבמהלכה נידונה גם פעם נוספת האפשרות להטיל סגר על מנת להתמודד עם נתוני התחלואה הגבוהים. לשרים הוצגו שלוש אפשרויות: משק פתוח תוך התנהלות מול תחלואה; משק "חצי פתוח-חצי סגור"; וסגר מלא.
הפרויקטור הלאומי למאבק בנגיף, פרופ' רוני גמזו, התנגד לסגר והביע תמיכה באופציה הראשונה. רוב השרים תמכו בעמדתו. שר הכלכלה עמיר פרץ אמר בדיון: "מינינו פרויקטור חיצוני כדי לקבל את אמון הציבור, איך אפשר לעשות סגר עכשיו? אני בעד משק פתוח תוך התנהלות מול תחלואה".

מנגד, פרופ' דב שוורץ מאוניברסיטת בן גוריון המליץ על הטלת סגר כדי להביא להורדת התחלואה והציג מודלים שונים. בשלב מסוים השרים פרצו בצחוק כאשר התלוצץ ואמר לנתניהו: "אדוני ראש הממשלה, אתה מבין עכשיו בבתי משפט, אבל כאן גם צריך להוכיח".
הקבינט צפוי לאשר בדיון היום מתווה אחיד להפעלת כל החללים הסגורים ובהם בתי הכנסת והמסעדות. המשמעות היא שבחללים של פחות מ-80 מטרים רבועים תותר כניסת עשרה אנשים בלבד ו-30 בחוץ. בחללים של 80 מטרים ויותר - תותר התקהלות של 20 אנשים בפנים והמספר בחוץ יישאר זהה - 30 בני אדם.
2 צפייה בגלריה
 הקבינט יאשר תקנות לחידוש הטיסות
 הקבינט יאשר תקנות לחידוש הטיסות
הקבינט יאשר תקנות לחידוש הטיסות
(צילום: AFP)
במקביל, יאשר קבינט הקורונה גם תקנות להפעלת נמלי תעופה וטיסות. על-פי התקנות, לא תותר כניסתו לטרמינל של נוסע שחום גופו הוא 38 מעלות ומעלה, וכל נוסע יהיה מחויב להציג כרטיס טיסה ואישור כי הגיש למשרד הבריאות הצהרת בריאות. על השוהים בטרמינל יהיה לעטות מסכות ולהקפיד על שמירת מרחק של שני מטרים.
לצד זאת, התקנות קובעות גם כי מפעילי הטיסות ינקו ויחטאו לפני כל טיסה ובתום כל טיסה את כלי הטיס, שיידרש גם להיות מצויד בשקיות חד-פעמיות לאיסוף מסכות משומשות ובמסכות שיסופקו לנוסעים. בנוסף, החברות יידרשו להציב במטוסים חומרי חיטוי ושמירה על היגיינה אישית שישמשו את הנוסעים ואת אנשי הצוות.
כמו כן, נקבעו קנסות על הפרת התקנות, שנעים בין 500 ל-5,000 שקל. הקנס לנוסע שייכנס לטרמינל ללא מסכה יעמוד על 500 שקל, בעוד הקנס למפעיל נמל תעופה שלא הסדיר מנגנון שימנע כניסת אדם לטרמינל בניגוד לתנאים יעמוד על 5,000 שקל.