מערך הלידה של המרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, יחד עם שלוחת ביקור חולים במרכז העיר, רושם בשנים האחרונות גידול רציף וקבוע בביקוש ללידה במקום, בזכות מגוון אפשרויות הלידה, הניסיון הרב והמקצועיות שהפכו לשם דבר בכל הארץ.

לידת מים – חוויית לידה טבעית ועוצמתית

שירות חדש שנחנך לאחרונה במרכז הרפואי שערי צדק, מציע לידת מים. "ידוע שהמים מקלים על הכאב, ונשים רבות חולמות על חוויית לידה מסוג זה. האפשרות הזו מצטרפת לשלל האפשרויות שאנו מציעים כדי לאפשר לכל יולדת ללדת בדרך שבה היא בוחרת", מסבירה חווה חכם, לשעבר מיילדת ראשית וכיום מקדמת חוויית היולדות במרכז.

2 צפייה בגלריה
(צילום: דוברות שערי צדק)

לדבריה, במסגרת בניית חדרי הלידה החדשים, נבנו תשתיות מתאימות ללידות מים, הותקן הציוד המתקדם והבטוח ביותר ונבנתה תוכנית הכשרה ייחודית למיילדות מנוסות, שתלווינה לידות אלו עם מינימום התערבות רפואית ותוך שמירה על רמה מקצועית ובטיחות גבוהות, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
"יולדות שילדו בלידת מים מספרות על חוויה נשית מעצימה, המאפשרת הקלה בתחושת הכאב לצד שליטה רבה יותר וחיבור אינטואיטיבי ונכון לגוף ולתהליך הלידה. כמו כן לידה כזו מאפשרת יחס אישי של המיילדת הצמודה ליולדת, דבר מרגיע, המקנה ביטחון רב יותר ועונה לצרכיה האישיים לאורך הלידה", מוסיפה רינה דביר, מיילדת ואחראית על מערך לידות המים.
כרגע לידת מים אפשרית מלידה שנייה והלאה, כמובן בתנאי שההיריון תקין ונטול סיכונים. עוד נדרש משקל תינוק עד 4.5 קילו וניטור תקין. יולדת שמעוניינת בלידת מים מוזמנת להגיע לפגישה אישית מקדימה עם אחת מצוות המיילדות במרכז ולשמוע בהרחבה על התהליך המיוחד.

לידה קרוב לטבע – מדיקור ועד תרפיה

נשים רבות מעדיפות להימנע משימוש במשככי כאבים במהלך הלידה. המיילדות בשערי צדק עברו הכשרה מקיפה כדי לתמוך בכל אישה המבקשת לחוות לידה טבעית בהתערבות מינימלית, ויוכלו להנחות אותה ואת המלווה לאורך התהליך, תוך המלצה על שיטות טבעיות להקלה על הכאבים.
חדרי הלידה מאובזרים במקלחת ג'קוזי, כדור פיזיו, רתמה, סולם לתרגילי מתיחה והרפיה וכן מערכת שמע ומולטימדיה. המרכז מציע גם דיקור סיני, שביכולתו לסייע, בין היתר, בהקלה משמעותית על הכאב, זירוז לידה, הפגת חרדה ומתח לצד תמיכה בכל שלבי הלידה. הדיקור זמין בכל עת, בהתאם למצב היולדת והתינוק והמלצת הרופא המטפל והמיילדת, והוא בטוח ונטול תופעות לוואי.
עוד מוצעים שירותי יוגה תרפיה. כל יולדת זכאית להדרכה אישית קצרה בתרגול הרפיה מודעת ושימוש בטכניקות נשימה ורגיעה, שיעזרו לה בהתמודדות עם כאב ובהתאוששות מהמתח הנפשי והפיזי הנלווה לתהליך הלידה. השירות ניתן בשעות היום בהדרכת מורה בכירה ליוגה.
בעת השהייה בחדר הלידה הצוות מבצע ניטור של התינוק ושל היולדת במרווחים קבועים. ניתן לבצע את הניטור בשכיבה על המיטה, בישיבה על כדור, בעמידה, בהליכה ואפילו במקלחת.
כל הטוב הזה זמין ליולדות ללא כל תשלום.
2 צפייה בגלריה
(צילום: דוברות שערי צדק)

הכי צמוד שיש - ביות מלא

אנו כבר יודעים, ששהייה משותפת עם התינוק חשובה לא רק להתפתחותו התקינה של תינוק, אלא גם לאם. בשערי צדק קשובים לכך, והכשירו חדרי ביות ייעודיים לשהייה של האם עם תינוקה מרגע הלידה ועד השחרור הביתה. החדרים מאובזרים בצורה נוחה, המאפשרת הנקה, טיפול, בדיקות והדרכות. על חדרי הביות מופקדת אחות ייעודית, התומכת ביולדת ובתינוקה כיחידה אחת ומשפרת את החוויה.

להניק ולהעניק

הנקה וקרבת עור לעור מפתחים קשר מיוחד בין האם לתינוקה. הרכב החומרים בחלב האם הוא המושלם ביותר עבור הרך הנולד בשלבי חייו הראשונים, שכן הנוגדנים המצויים בו מחסנים מזיהומים ומפחיתים אלרגיות, מחלות ובעיות במעיים.
ילדת במזל טוב? בשערי צדק קשובים לצרכיה הייחודיים של כל יולדת ותומכים בך ובתינוקך לאורך כל הדרך, כולל בסיוע בהנקה. זאת במפגש מיוחד בנושא בקורס הכנה ללידה וכמובן, אחריה, בעזרת אחיות שעברו הכשרה כיועצות הנקה וזמינות בכל ימות השבוע. בכל מחלקה נמצא חדר הנקה המאובזר בכל הציוד הנדרש.

מועדון הפינוקים

מועדון היולדות של שערי צדק מציע לחברותיו ליווי צמוד עם מידע זמין ועדכני בנושאי טרום לידה, לידה והורות, והטבות ייחודיות על שירותים בבית החולים ובבתי עסק. המרכז מזמין את היולדות להתוודע לחדרי הלידה, לצוות המנוסה, למחלקות האשפוז המרווחות ולתינוקיות המחבקות, ושמח להציע סיוע וייעוץ בהכנת תוכנית הלידה. גם אחרי הלידה היולדות זוכות לטיפול מסור ולתנאים מפנקים, כמו תפריט עשיר, בריא וטעים.
"במהלך כל השנים הללו במערך הלידה של שערי צדק הדבר החשוב שלמדנו הוא להקשיב לאנשים, לצוות וליולדת, וכל הזמן לשפר תהליכים. ההקשבה המקסימלית מאפשרת לנו לתת מענה ייעודי לכל יולדת ויולדת, לפי רצונה ושאיפתה, ולהעניק לה חוויית לידה מושלמת", מסכמת חווה חכם. 
יש לכם שאלות נוספות? אל תהססו ליצור קשר עם הקו החם של שערי צדק בטלפון 02-5645234,
אפשר גם ב-
להרשמה ללידה בשערי צדק / ביקור חולים חייגו: 02-6666491
פני אלינו גם במייל: hadasstein@szmc.org.il
אנחנו כאן בשבילך.