גבעתיים ממוקמת במקום הראשון באיסוף אריזות בערים שבהן מעל 20 אלף משקי בית. כך עולה מנתונים שפרסם הבוקר (יום ב') תאגיד המחזור תמיר. בגבעתיים אוספים בממוצע 1.7 קילו אריזות למשפחה. בקטגוריה זו תל אביב והרצליה, שגם תושביהן משתפים פעולה ומפרידים אריזות למחזור באמצעות הפח הכתום, נמצאות במקומות השני והשלישי. אותות לחלק מהיישובים המצטיינים הוענקו בטקס מיוחד שהתקיים במשכן הנשיא בירושלים.
2 צפייה בגלריה
הנשיא ריבלין עם השרה גמליאל, מנכ"ל תאגיד המחזור תמיר וראשי הרשויות שקיבלו אותו
הנשיא ריבלין עם השרה גמליאל, מנכ"ל תאגיד המחזור תמיר וראשי הרשויות שקיבלו אותו
הנשיא ריבלין עם השרה גמליאל, מנכ"ל תאגיד המחזור תמיר וראשי הרשויות שקיבלו אותו
(צילום: חיים צח, לע"מ)
בקטגוריית המועצות האזוריות מככבת המועצה האזורית עמק חפר עם נתון מרשים של משקל אריזות העומד על כ-5.8 קילו ממוצע למשק בית. בתאגיד המחזור תמיר אומרים כי נתון מראה על מעורבות גבוהה של התושבים בעמק המחויבים לנושא המחזור. מיד אחריה ממוקמת המועצה האזורית עמק יזרעאל והמועצה האזורית חבל אילות.
אריאל היא אלופת המדד לערים הקטנות (עד 20 אלף משקי בית). בקטגוריה זו אריאל מובילה עם הפרדה של כ-2 קילו למשפחה לחודש. יהוד-מונסון וגם אילת מדורגות אחריה. יסוד המעלה היא אלופת המועצות המקומיות. המועצה המקומית יסוד המעלה רושמת הישג נאה עם כ-2.4 קילו בממוצע למשפחה לחודש. לאחריה בצמרת הרשימה, המועצות המקומיות כפר ורדים ומטולה.
2 צפייה בגלריה
(באדיבות תאגיד המחזור תמיר)
בקטגוריה פריצת השנה הוענק אות לעיר שהציגה את הזינוק הכי גבוה במדד הרשמי מבין כל הערים הממחזרות לשנת 2020. עם שיפור של 50% מאשתקד, הוד השרון זכתה לשבחים על פועלה להעלאת המודעות בנושא המחזור והטיפול בפסולת האריזות בקרב תושביה. בקרב המועצות האזוריות זכתה בתואר פריצת השנה - המועצה האזורית בני שמעון.
נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר בטקס: "זוכים יקרים, ברכות לכם על גילוי האחריות והמנהיגות שכרוך בהעמדת סוגיות סביבתיות במקום גבוה בסדר העדיפויות, אפילו בתקופה מורכבת זו. השכלתם להביט למרחוק, ואתם פועלים לא רק למען איכות החיים של תושבי הרשויות שלכם, אלא גם למען העתיד של ילדינו," בתום דבריו הודה הנשיא לתאגיד מיחזור האריזות בישראל תמיר ואיחל לכל אזרחי ישראל: "יום מחזור שמח!"
השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, אמרה בטקס: "כשנכנסתי לתפקידי כשרה להגנת הסביבה, קבעתי יעד הטמנה של 20% עד שנת 2030. השאיפה היא שבעתיד הלא רחוק, נצטרף לשורה ארוכה של מדינות מתקדמות שאינן מטמינות פסולת כלל. לאחרונה החלטתי, 20 שנה לאחר שנחקק לראשונה חוק הפיקדון, להחיל את החוק על בקבוקי משקה גדולים. אנו רואים את הבקבוקים הגדולים מזהמים את שמורות הטבע, הנחלים והמרחבים הפתוחים – אבל החל ב-1 בדצמבר 2021 המצב ישתנה. מדובר בהחלטה היסטורית, שהיא טובה לסביבה, לציבור ולכלכלה. בכוחותינו לייצור תרבות מחזור חדשה בישראל, תרבות של אחריות סביבתית, הפחתה במקור ופתרונות מתקדמים - למען ארצנו, הבריאות שלנו, ואיכות החיים של כולנו".
מנכ"ל תאגיד תמיר, רני איידלר, סיכם: "אני מודה לכבוד נשיא המדינה מר ראובן ריבלין שאירח אותנו בביתו לטקס הענקת אותות ועל תרומתו הרבה בקידום החשיבות של נושא המחזור ואיכות הסביבה במדינת ישראל ולשרה על נוכחותה והענקת הפרס למצטיינים . כמו כן אני מודה לרשויות ולחברות הזוכות ומעריך מאוד את שיתוף הפעולה שלהן, לרשויות המקומיות יש השפעה גדולה על שיתוף הפעולה של התושבים וגם על האמון שלהם בדרך. והכי חשובים התושבים שמגלים אחריות ומעורבות ומפרידים אריזות למחזור, ובכך מונעים את הטמנתן באדמה ואת הפגיעה בסביבה".
כ-1,600 יצרנים ויבואנים חתומים עם תמיר ולוקחים אחריות על האריזות שהם מייצרים ומכניסים לשוק. השנה, החליטו בתאגיד תמיר להעניק אות מיוחד גם למפעלים והחברות שהשיגו תוצאות גבוהות בנתוני המחזור ובפעילותיהן לטובת קידום נושא מחזור האריזות. בין הקריטריונים לזכייה נבדקה הפרדת אריזות פלסטיק והעברתן למחזור זה מספר שנים, ומפעל פריגת בגבעת חיים הוא הזוכה בקטגוריה זו.