כך נראה מבפנים החשש של ראשי מערכת הבריאות: סיכום הפגישה האחרונה בין בכירי משרד הבריאות למנהלי בתי החולים מעלה שאלות קשות בנוגע למידת המוכנות של המוסדות הרפואיים בהתמודדות עם עלייה נוספת בשיעורי התחלואה הקורונה וביתר שאת בהיערכותם לקראת עונת החורף. "אנחנו נמצאים בתקופה מטורפת ובלא נודע", נכתב במסמך סיכום הפגישה שהופץ הבוקר (יום ג') בקרב מנהלי בתי החולים.
3 צפייה בגלריה
חזי לוי מנכ"ל משרד הבריאות
חזי לוי מנכ"ל משרד הבריאות
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי
(צילום: לע"מ )
בפגישה שנערכה ביום שלישי שעבר באמצעות ה"זום", דנו מנהלי בתי החולים עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו בשורת נושאים בוערים.
המנכ"ל לוי, כך עולה ממסמך הסיכום, המליץ לבחון שחרור מוקדם של חולי קורונה מבתי החולים על מנת לפנות מקום לחולים נוספים. לפי הסיכום, "המנכ"ל מבקש מד"ר סיגל ליברנט-טאוב (מנהל מחלקת נהלים וסטנדרטים במשרד הבריאות) לבדוק ולהבין את תהליך שחרור מטופלי הקורונה. האם ניתן לשנות ולהקל על הצוותים".
3 צפייה בגלריה
הוראה על שחרור מטופלי קורונה
הוראה על שחרור מטופלי קורונה
"לווסת חולים קשים"
3 צפייה בגלריה
הוראה על שחרור מטופלי קורונה
הוראה על שחרור מטופלי קורונה
"חייבים צוותים בבתי החולים"
בהמשך להודעות מנהלי המרכז הרפואי לגליל בנהריה ובית החולים שערי צדק בירושלים על הפסקת קליטת חולי קורונה חדשים מפאת העומס, הנחה פרופ' לוי להעביר מאושפזים לבתי חולים אחרים. "חשוב לווסת, ככל שניתן, חולים קשים מבתי חולים עמוסים לבתי חולים עם פחות תפוסה, על מנת לשמור על איכות הטיפול בחולים קשים ומונשמים". בהמשך צוין: "המנכ"ל מבקש לעשות את כל המאמצים ולקלוט. אנחנו חייבים צוותים בבתי החולים".

כבר לאחר הפגישה אמר גורם שבקיא בפרטים כי "הבכירים היו בשוק" מהנתונים שהוצגו בפני מנהלי בתי החולים. גורמים שהשתתפו בפגישה הבינו היטב כי פניה של צמרת משרד הבריאות לסגר כללי באופן מיידי. אחד מהם אמר אז: "אם דרושים לנו שלושה חודשים כדי להגיע למצב של 400 חולים ביום, זה מאוד מטריד".
הגורם הוסיף: "כלל מנהלי בתי החולים הביעו בפני צמרת משרד הבריאות את הדאגה העמוקה מקצב התפתחות התחלואה, החולים הקשים והמתים. לא ניכר כי יש צעדים אפקטיביים לבלימת מקרי המוות והחולים, הקשים ויכולת מערכת הבריאות לתת טיפול מלא לחולים כבר קרובה ביותר לקצה. במקביל אנחנו מתמודדים עם שחיקה קשה של הצוותים ובכל בית חולים חסרים בין עשרות למאות אנשי צוות בגלל בידוד".