עמית אלמוג (21), שמואשם ברצח חברתו מאיה ווישניאק (21), כשיר לעמוד לדין והיה כשיר נפשית בעת המעשה שביצע. כך עולה מחוות דעת פסיכיאטרית שהוצגה היום (ג') בבית המשפט המחוזי בתל אביב והותרה לפרסום. אריאל, אביה של המנוחה, הטיח בנאשם: "רוצח, תסתכל עליי. אתה עוצם עיניים, בושה וחרפה".
השופטת מעיין בן ארי הורתה על מעצרו של אלמוג עד תום ההליכים. באשר לחוות הדעת הפסיכיאטרית שהתקבלה בהסכמת הצדדים, אמרה השופטת: "אני מורה כי החלקים ממנה שיפורטו להלן לא יחסו תחת חיסיון - 'לאור האמור לעיל כיום הנ"ל מסוגל להבדיל בין טוב לרע, מותר ואסור, מסוגל להבין ולעקוב אחרי ההליכים המשפטיים המתנהלים נגדו, מסוגל להבין את מהות האישומים נגדו ואת הפסול במעשים המיוחסים לו בתיק זה, מסוגל להיעזר בעורך דינו.
'לסיכום: לאור כל האמור לעיל, אין עדות להיותו במצב פסיכוטי בזמן ולאחר מועד ביצוע העבירות המיוחסות לו בתיק זה לכן להערכתנו היה מסוגל להבדיל בין טוב ורע ומותר ואסור, להימנע ולשלוט במעשים המיוחסים לו בתיק הזה'. יתר פרטי חוות הדעת חוסים תחת סודיות בשלב זה".
4 צפייה בגלריה
הארכת מעצרו של עמית אלמוג החשוד ברצח מאיה ווישניאק
הארכת מעצרו של עמית אלמוג החשוד ברצח מאיה ווישניאק
עמית אלמוג
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
מאיה ווישניאק
מאיה ווישניאק
מאיה ווישניאק
הוריה של מאיה מהיישוב אורנית הגישו בשבוע שעבר בקשה דחופה לבית המשפט לקבל לידיהם את המסקנה הסופית בעניין כשירותו הנפשית של הנאשם. חוות הדעת הועברה לצדדים המייצגים, אולם לבקשת הסנגורית של אלמוג היא נאסרה לפרסום.
הפרקליטות תמכה בבקשת הוריה של מאיה, ואף ביקשה שהמסקנות יפורסמו, אך השופטת החליטה לדון בבקשה רק היום ואסרה עד כה על פרסום חוות הדעת.
4 צפייה בגלריה
הארכת מעצרו של עמית אלמוג החשוד ברצח מאיה ווישניאק
הארכת מעצרו של עמית אלמוג החשוד ברצח מאיה ווישניאק
אריאל ווישניאק, אביה של המנוחה, בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
עו"ד אורית חיון, סנגוריתו של אלמוג, אמרה בדיון היום: "אנחנו סבורים שחוות הדעת היא מסמך רפואי חסוי. שום דבר מתוכו לא יכול לצאת לתקשורת ולמשפחת נפגעי העבירה לפני שמתקיים דיון בסוגיה. אף אחד לא צריך לפתוח את החדשות ולקרוא מה היו מסקנות חוות הדעת. אין לנו התנגדות שהעובדה שהנאשם נמצא כשיר לעמוד לדין תפורסם ולא מילה מעבר".
נציגת הפרקליטות הגיבה: "מהרגע שחוות הדעת יצאה מידי הפסיכיאטר לבית המשפט היא לא נמצאת תחת החיסיון הזה".

"יום הולדת בלי ילדת יום הולדת"

אריאל ווישניאק אמר בתום הדיון: "הוא היה כשיר לביצוע המעשה ולצערנו הרב הסנגוריה עיכבה אותנו שבוע שלם כדי לדעת את המידע הזה. כנפגעי עבירה, יש לנו זכות לדעת את המידע הזה כחוק. הזמן שלקח לביצוע האבחון היה בגלל הנאשם שלא שיתף פעולה. הזמן הזה הוא טוב, כי יש דו"ח מפורט שמוכיח שהוא שפוי".
עוד אמר האב: "ב-7 ביולי היה יום ההולדת של מאיה. יום הולדת בלי ילדת יום הולדת. אחרי שאספנו את השברים שלנו, הלכנו לבית העלמין לבכות. שם אנחנו נמצאים. ובקצה השני עולה אם הרוצח לערוץ טלוויזיה לריאיון עם מונולוג שבו היא מנסה להוכיח שהוא לא שפוי. לא שאלו אותה למשל מה היא עשתה עד שהתקשרה למשטרה, מה היא עשתה בזמן הזה?".
התובעת עו"ד שירי פרל אמרה בדיון הקודם בבית המשפט: "אין כל הצדקה או עילה שלא להנגיש למשפחת המנוחה ואף לציבור כולו כל מידע אחר שאין בינו לסודיות רפואית דבר. זכותה של המשפחה וזכות הציבור לדעת".
מנגד, עורכי הדין חיון ודין כוכבי שמייצגים את אלמוג אמרו בתום הדיון הקודם: "בעקבות בקשתנו הוטל חיסיון מלא על חוות הדעת, שהיא מסמך רפואי אשר לטעמנו במילא חסוי תחת חוק הגנת הפרטיות וזכותו של כל אדם לחיסיון רפואי מלא".
לפי כתב האישום, במאי השנה אלמוג חנק למוות את זוגתו בביתו ברמת גן ואחר כך צילם אותה כשהוא שר ומפזר שטרות על גופתה. בהמשך שלח את התמונות לחברו. כתב האישום אינו מפרט את המניע לרצח, ומציין כי הוא בוצע "מסיבה שאינה ידועה למאשימה".
האישום מדגיש את התכנון מראש, ומציין כי לאחר שאלמוג רצח את ווישניאק, הוא החביא במגירה שבחדרו סכין מהמטבח והמתין לשובה של אמו בכוונה לגרום גם למותה - הפעם בדקירות סכין.