כתב וצלם ynet שהגיעו לדווח הבוקר (יום א') מביתר עילית הותקף בידי אברכים. תלונה הוגשה במשטרה.
מעט לאחר שהצלם גיל יוחנן הציב את המצלמה באזור של אחד מתלמודי התורה בעיר, אדם אחד החל לצעוק ולקלל, אחריו באו עשרות שהתגודדו, ירקו ודחפו. רק בסיוע כוח משטרה הצוות הוברח מהמקום.
2 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפה
תיעוד התקיפה
שוטרים התערבו
(צילום: שלו שלום )
2 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפה
תיעוד התקיפה
במקום התקיפה
(צילום: שלו שלום )
הכתב אלישע בן קימון מסר: "אני כעיתונאי זה לא הסיפור. גם לא התלונה. אלא התקיפות. המציאות שבה פשוט תוקפים צוותי עיתונות בלי לחשוב, במרחב הציבורי לעיני כל באופן אלים - היא תופעה שיש למגר".
נזכיר כי בשבועות האחרונים הותקפו צוותי תקשורת בכמה מקומות, בהם שכונות בירושלים, בני ברק ומודיעין עילית, בזמן שבאו לסקר את הפרות הנחיות הקורונה.
"עשינו סיור מקדים, לפני הניסיון לעלייה לשידור", הוסיף במשדר ynet. "ראינו שבלא מעט מאותם תלמודי תורה אכן סגרו והצליחו לשמור על ההנחיות. אבל בשוליים היו מספר תלמודי תורה שכן נפתחו. כמו בסגר הקודם שהוטל על העיר, גם עכשיו, הם פותחים בניגוד להנחיות".
המשטרה סיירה בעיר וניהלה הידברות מנהלים, רבנים, ואף עם ראש העיר, אולם המוסדות שנפתחו הם מוסדות פרטיים ולכן העירייה הסבירה שהיא אינה הכתובת לאכיפה.
ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי מנהלי המוסדות מתבקשים לסגור אותם, אך לא ברור אם הם נענים לדרישה: "משעות הבוקר פועלים שוטרים בביתר עילית ומודיעין עילית באכיפת מוסדות החינוך שחלקם פתחו את שעריהם לתלמידים בניגוד להנחיות. במסגרת האכיפה פונים השוטרים למנהלי מוסדות החינוך ומורים להם לפזר את התלמידים, רושמים דו"ח למנהל המוסד ומזמנים אותו לתחנה. נרשמו עד כה שלושה דוחות למנהלי בית הספר בסך של 5,000 שקל ושני מנהלים זומנו לתחנה לרישום דו"ח".