2 צפייה בגלריה
ועדת החוקה
ועדת החוקה
ועדת החוקה
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
קבינט הקורונה יתכנס ביום חמישי לדיון על ההתקהלויות במרחב הציבורי, זאת לאחר שוועדת החוקה אישרה היום (שני) את התקנות החדשות - אך דרשה לקצר אותן לשבוע בלבד.
התקנות, שאושרו על-ידי הקבינט אתמול בלילה, כוללות איסור התקהלות של יותר מ-20 בני אדם בחלל סגור, ו-30 במקום פתוח, למורת רוחם של הח"כים החרדים שדרשו להגדיל את מספר המתפללים בבתי כנסת.
יו"ר הוועדה יעקב אשר אמר כי התקנות לא יוארכו - ודרש מהממשלה שהתוכנית שהגה הפרויקטור רוני גמזו תובא לקבינט כבר השבוע. "אנחנו שליחים של הציבור שצריך לקבל את התקנות בצורה הכי טובה וברורה", אמר אשר. מלבד חבר הכנסת אשר, גם הח"כים אריאל קלנר (הליכוד), מיכל וונש ותהלה פרידמן (כחול לבן) ומיכאל מלכיאלי (ש"ס) תמכו בהצעה. ח"כ אוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת נמנע בהצבעה.
2 צפייה בגלריה
יעקב אשר
יעקב אשר
קיצר את התקנות לשבוע. יעקב אשר
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת )
ביום חמישי האחרון התרגז שר השיכון ליצמן בישיבת הקבינט והרים את קולו על ראש הממשלה פעמיים. "אתם מבזים את החרדים", הטיח ליצמן בנתניהו. ראש הממשלה, שיצא מהישיבה לפני שהסתיימה, עיכב את עזיבתו והבטיח לליצמן שהנושא יטופל. ליצמן טען כי ממילא כל המתפללים מקפידים על חבישת מסכות - בעוד שבמסעדות מורידים אותן.
במהלך הדיון שבו ליצמן התעמת עם ראש הממשלה, נידונה פעם נוספת האפשרות להטיל סגר על מנת להתמודד עם נתוני התחלואה הגבוהים. לשרים הוצגו שלוש אפשרויות: משק פתוח תוך התנהלות מול תחלואה; משק "חצי פתוח-חצי סגור"; וסגר מלא. הפרויקטור גמזו התנגד לסגר ותמך באפשרות הראשונה, וכך גם רוב השרים.