בשנים האחרונות גובר העניין בלימודי מזרח אסיה בקרב צעירות וצעירים בישראל וברחבי העולם. הסיבות שמביאות את הסטודנטים להתעניין בתחום רבות ומגוונות - חוויות אישיות מהטיול הגדול, רצון להעמיק בפילוסופיות עתיקות ולקבל זווית שונה לחוויה האנושית, אמנות מרתקת ועושר תרבותי, לצד עניין פרקטי בעסקים, בקשרים מדיניים ובתיירות גוברת ממדינות אסיה לישראל. סין ויפן הן הכלכלות מספר 2 ו-3 בעולם, אשר משפיעות באופן משמעותי על תהליכים מדיניים, כלכליים ותרבותיים בעולם כולו. יחסיה של ישראל עם מדינות אסיה נעשים הדוקים יותר משנה לשנה. לכן לא מפתיע לגלות שצעירים רבים מגלים עניין בחוג ללימודי מזרח אסיה במכללה האקדמית תל-חי, אחד החוגים המרתקים, המפתיעים והמעניינים ביותר.
3 צפייה בגלריה
( צילום: יח"צ תל-חי)
מהם הנושאים הנלמדים בחוג ללימודי מזרח אסיה בתל-חי? מהם הכלים שהסטודנטים מקבלים לקראת המשך לימודים וקריירה? ומה הופך את המכללה למקום שצעירים נוהרים אליו מכל קצוות הארץ?

'חוג בוטיק' עם יחס אישי לאורך כל הדרך

למרות שיתרונות ידיעת השפות יפנית וסינית ויתרונות הבנת תהליכים המתרחשים באסיה ברורים לרוב, יש החוששים מהקושי בלימוד שפות: "כיצד אלמד משהו שהוא "סינית בשבילי" (במלוא מובן הביטוי). החוג ללימודי מזרח אסיה בתל-חי הוא פתרון מצוין לאלו המחפשים ללמוד את התואר באופן ייחודי – ב"חוג בוטיק" ששם דגש על היחס האישי לסטודנטים, על האווירה החברתית בקרב הלומדים ועל הקשר האישי בין סטודנטים למרצים. הלימוד בקבוצות קטנות, בשיטות חדשניות, באווירה של חברות, אחווה ושמחה, בנוף המשגע של הגליל יוצרים אווירה מיוחדת שאין דומה לה.

שילוב בין ידע מעשי לבין לימודים עם משמעות

צעירים רבים מחפשים שילוב בין ידע מעשי לבין לימודים עם משמעות אנושית. בתל-חי משלבים הסטודנטים למזרח אסיה את לימודיהם עם חוג נוסף וכך יוצרים שילובים מגוונים שפותחים שערים לקריירה מבטיחה בעתיד. סטודנטים משלבים לימודי מזרח אסיה עם החוג לכלכלה וניהול, עם החוג לחינוך, עם החוג לפסיכולוגיה ועוד ועוד. דוגמא לכך ניתן למצוא בסיפורה של שחר דנגור, בוגרת החוג במסלול סין, ששילבה את הלימודים בחוג עם החוג לפסיכולוגיה ועובדת כיום כמנהלת פיתוח עסקי במרכז לחדשנות ישראל-ג'יאנגסו שמסייע לחברות ישראליות להיכנס לשוק הסיני. במהלך לימודיה בחוג זכתה שחר במקום ראשון בתחרות הארצית בשפה הסינית, "הגשר לסינית", וגם קיבלה מלגת ממשלת סין ללימודים באוניברסיטת צ'נגדו בה למדה סמסטר לאחר סיום התואר בתל-חי. שחר מספרת כי "לימודי מזרח אסיה בתל-חי פתחו בפניי עולם מרתק. התכנים, המרצים והכלים שקיבלתי קידמו אותי להשתלב בשוק התעסוקה בהצלחה גדולה. האווירה בתל-חי היא כה מיוחדת והיחס האישי מורגש בכל פינה. אני אסירת תודה כלפי צוות החוג שדאג להיות שם עבורנו הסטודנטים לאורך כל הדרך. אין ספק שעשיתי בחירה מצוינת כשבחרתי ללמוד מזרח אסיה בתל-חי."
3 צפייה בגלריה
( צילום: יח"צ תל-חי)

לימודי שפה, השתלמות בחו"ל והתמחות בארגונים הפועלים מול מדינות מזרח אסיה

"הלימודים נמשכים שלוש שנים במהלכן הסטודנטים לומדים את השפות, סינית או יפנית לפי בחירת הסטודנט, לצד קורסים עיוניים מגוונים", מסבירה ד"ר סופיה כץ, מרצה בחוג ומוסיפה כי "במהלך חופשות קיץ יוצאים הסטודנטים להשתלמות בסין, טאיוואן או יפן, מה שמאפשר להם להעמיק את הידע בשפות ולחוות את החיים במדינות אסיה. ישנם סטודנטים הזוכים במלגות לימודים ייעודיות למדינות אלה, במהלך או לאחר סיום התואר ויש הממשיכים ללימודי לתואר שני ואף שלישי שם. חלק מהסטודנטים משתתפים בתוכנית התמחות בארגונים שונים כבר במהלך הלימודים. ההתמחות בארגונים הפועלים מול סין, יפן ומדינות אסיה נוספות מעניקה יתרון ברור בחיפוש העבודה לאחר סיום התואר".

סיפורים מהשטח: דויד עומד ללמוד תואר שני בטאיוואן, יעל מתמחה בלשכת המסחר ישראל-אסיה

דויד שצקי הוא סטודנט שנה ג' במסלול סין בחוג שיתחיל בשנה הקרובה לימודי תואר שני באוניברסיטת Chengchi היוקרתית בטאיוואן. "הדבר החשוב והמושך ביותר בחוג הוא היחס האישי הניתן לכל אחת ואחד מהסטודנטים על מנת להעניק לנו את הכלים המתאימים להצליח בלימודים ומעבר. אין לי ספק כי ההכוונה האישית של מרצי החוג עזרה לי המון להמשך הדרך שלי", אומר דויד.
דויד, שמשלב לימודים בחוג ללימודי מזרח אסיה עם החוג לכלכלה וניהול, השתתף בפעילות מחנה קיץ באוניברסיטת SWUFE (Southwestern University of Finance and Economics) בעיר צ'נגדו הסינית, איתה יש למכללה הסכם שיתוף פעולה. בהמשך השתתף גם בקורס סינית מקוון המאורגן על ידי SWUFE, זכה בתואר תלמיד מצטיין, כאשר הפרס היה סמסטר של לימודים מקוונים בסין. השנה זכה במלגת לימודים לתואר שני בטאיוואן. במהלך לימודיו התמחה דויד גם בלשכת המסחר ישראל-אסיה.
יעל דהאן, סטודנטית שנה ג' במסלול יפן, המשלבת את הלימודים בחוג עם החוג לשירותי אנוש ומתמחה גם היא בלשכת המסחר ישראל-אסיה, מספרת כי "החוג הוא כמו משפחה שנייה בשבילי. עם סגל מרצים תומך ומסור, קשה לא להרגיש בבית. החוג פתח בפני אופקים וכיוונים חדשים, הן מבחינת עניין וסקרנות לאסיה, והן אפשרות קידום והשתלבות בעולם התעסוקה בהתמחות בלשכת המסחר ישראל-אסיה."
3 צפייה בגלריה
( צילום: יח"צ תל-חי)

העשרה, תרבות ותיירות - פותחים דלת לעושר הבלתי נדלה של מזרח אסיה

על מנת לשמור על האווירה של בית לימודי ומחקרי ולהעשיר את החוויה החברתית של הסטודנטים, החוג מארגן ימי עיון, פעילויות תרבותיות וחברתיות שונות. קורס מיוחד שנוסף השנה לתכנית הלימודים הוא קורס העוסק בתיירות ממזרח אסיה לישראל. הקורס מיועד להכין את הסטודנטים לימים שלאחר תקופת הקורונה בהם עתידים רבבות התיירים מסין ומיפן לבקר בארץ, ולפתוח לבוגרי החוג אפיק תעסוקה נוסף.
"בכיוון ההפוך - זו תנועת הדרך" - כך נכתב בספר הדרך והסגולה. יצירת מופת סינית עתיקה זו מדגישה את הדינאמיות של החיים והצורך בגמישות ובהתאמה מתמדת למציאות משתנה. החיים בעולם המודרני מאתגרים דווקא בגלל המהירות של השינויים המתרחשים סביבנו ולכן גובר הצורך ברכישת מיומנויות המאפשרות תפקוד טוב יותר בעולם הגלובלי של המאה ה-21. אלה בדיוק המיומנויות שסטודנטים רוכשים בחוג ללימודי מזרח אסיה במכללה האקדמית תל-חי.

מוזמנים ליום פתוח בצפון הקסום - להתאהב בחיי החברה ובנוף המשגע של הגליל

האקדמית תל-חי מזמינה אתכם ליום פתוח אמיתי בצפון הקסום והיפה, בקמפוס מזרח של המכללה, ביום חמישי ה-17.6 בין השעות 11:00-17:00. במהלך היום הפתוח ניתן יהיה לקבל את כל הפרטים על החוגים האקדמיים ותוכניות הלימוד הייחודיות וכן לערוך פגישות אישיות עם סגל אקדמי ויועצי לימודים. בנוסף תוכלו לשמוע על החיים בתל-חי, על מגוון המלגות, מעונות הסטודנטים, השירותים והפעילות הענפה, שמציעה אגודת הסטודנטים, אפשרויות תעסוקה, מקומות הבילוי וחיי החברה התוססים.
ביום הפתוח מציעה המכללה האקדמית תל-חי הסעות מכל חלקי הארץ. הנרשמים לתואר ראשון ביום הפתוח יהיו פטורים מתשלום דמי ההרשמה לשנת הלימודים. לפרטים והרשמה מוזמנים להתקשר 9827*, בווטסאפ: http://bit.ly/2PuzFIi או להשאיר פרטים בקישור: https://bit.ly/3gDccoV




פורסם לראשונה: 12:26, 09.06.21