משבר הקורונה פגע בין היתר גם בארגונים הסביבתיים, שחלק מהתקציב שלהם מגיע מתרומות. כדי לעזור לאותם ארגונים, פרסם המשרד להגנת הסביבה "קול קורא" לתמיכה בארגונים סביבתיים בהיקף של 5 מיליון שקל, לקידום חינוך סביבתי והגברת השיח בנושאי משבר האקלים, הפחתת זיהום אוויר מתעשייה ומתחבורה, מניעת פסולת במקור, מגוון ביולוגי, בנייה ירוקה וחדשנות סביבתית.
2 צפייה בגלריה
הפגנת האקלים בתל אביב
הפגנת האקלים בתל אביב
הפגנת ארגונים סביבתיים בת"א, ספטמבר 2019
(צילום: מוטי קמחי)
לארגונים הסביבתיים מעמד מיוחד בישראל. הם משמשים נציגי ציבור בשורה של ועדות ומועצות מכוח חוק, והם הקול האזרחי שמעורב ובקיא באתגרים הסביבתיים העומדים לפתחה של המדינה, ופעילותם והשפעתם חוצה מגזרים ואוכלוסיות. בתוך כך, יש חשיבות רבה לשמר אותם, אך גם לשמור על עצמאותם. 
מנכ"ל ארגון "אדם טבע ודין", עמית ברכה, אמר כי "הארגונים צריכים את הכסף כמו אוויר לנשימה, בטח בתקופת הקורונה. זה מעיד על מחויבות של המשרד לארגונים, והבנה של המשרד שיש לארגונים תרומה מכרעת ומשמעותית לקידום הנושאים הסביבתיים אל מול אינטרסים אחרים. הארגונים צריכים להיזהר בעת שלוקחים כספי מדינה, שלא לוותר על העצמאות שלהם ולהמשיך לפעול מול ונגד המשרד כשצריך, ולהמשיך להיות שומרי הסף. לחברה האזרחית יש משמעות חשובה בקידום אג'נדה סביבתית".
ויש מי שהודיעו כי יסרבו לקבל תמיכה מהמדינה. "אנחנו לא לוקחים כסף מהממשלה כדי להישאר עצמאים ולבקר אותה. 5 מיליון זה מעט מדי. יש המון ארגונים שעושים עבודה חשובה, בלעדיהם לא יישאר אף אחד שישמור על הסביבה, לשנות הרגלי ציבור ועוד. 5 מיליון זה כלום. לשמחתי אנחנו לא תלויים בהם", אמרה מנכ"לית צלול, מאיה יעקבס.
2 צפייה בגלריה
השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל
השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל
השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל
השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, אמרה: "הארגונים הסביבתיים, כשותפים אסטרטגיים של המשרד, מהווים מכפיל כוח לקידום סדר יום סביבתי-חברתי בציבור ובממשלה ובקידום מדיניות המשרד לטובת כלל תושבי מדינת ישראל. במיוחד בעת הזו של משבר כלכלי ובריאותי בשל הקורונה וכן על רקע משבר האקלים, חלוקת התמיכות חשובה ליצירת מקומות עבודה, מהווה הזדמנות לפיתוח אמצעים חדשניים לקידום חינוך סביבתי, וכן מובילה להעלאת מודעות הציבור לסוגיות סביבתיות".