ענף התיירות בוונציה מנסה להשתקם מסגר הקורונה, ובעיר האיטלקית החליטו להגביל את מספר הנוסעים בגונדולות המפורסמות שלה לחמישה במקום שישה, כפי שהיה נהוג עד כה.
1 צפייה בגלריה
"כמו להטעין פצצות". גונדולה בוונציה
"כמו להטעין פצצות". גונדולה בוונציה
"כמו להטעין פצצות". גונדולה בוונציה
(צילום: AP)

השינוי לא הגיע מרצון לשמור על ריחוק חברתי, אלא בגלל תלונות של הגונדוליירים כי המשקל הממוצע של התיירים הנוהרים אל היעד תפח. גם בגונדולות הגדולות המשמשות בעיקר כמוניות הוחלט לצמצם את מספר הנוסעים מ-14 ל-12.
נשיא איגוד הגונדולות של ונציה, אנדראה בלבי, טען שמשקלם של התיירים עלה בעשור האחרון, ומשקל יתר מקשה על הגונדוליירים לנווט בתעלות. הוא הסביר כי הוחלט להגביל את מספר הנוסעים "במקום לשקול כל אחד לפני שהוא עולה".
ראול רוברטו, נשיא התאחדות הגונדוליירים המחליפים, ארגון המייצג את הגונדוליירים הפחות מנוסים, התבטא בצורה בוטה יותר. לדבריו, כשתיירים ממדינות מסוימות עולים על הסירות "זה כמו להעמיס פצצות". הוא הוסיף כי הסירות שוקעות ומים חודרים פנימה. "לשוט ככה, זה מסוכן".
בוונציה הגונדוליירים נדרשים לעבור בחינה קפדנית כדי לקבל רישיון, אך ניתן גם להעביר רישיון מאב לבן. כיום רשומים בעיר 433 גונדוליירים ועוד 180 מחליפים. לאחרונה קוצץ מספר הגונדולות הפעילות בשל הירידה התלולה בתיירים בעקבות המגפה.
הגונדוליירים של ונציה הם לא העובדים הראשונים בענף התיירות שעשו שינויים על בסיס משקלם של הלקוחות. לפני שנתיים אסרה יוון על תיירים מלאים לרכב על חמורים בסנטוריני אחרי שפעילים למען בעלי חיים התלוננו שהם פוגעים בעמוד השדרה של החיות.