1 צפייה בגלריה
 לומדים לפסיכומטרי
 לומדים לפסיכומטרי
לומדים לפסיכומטרי
(צילום: depositphotos)

כדי לדעת מהו הקורס שדרכו תוכלו להפיק את מרב התועלת, שאלנו מספר תלמידים שלמדו לפסיכומטרי מה הם הפרמטרים החשובים ביותר שיש להתחשב בהם בבחירת קורס מנצח. התשובות שקיבלנו היו די דומות אצל מרבית הנשאלים, ולאחר שקלול התוצאות שקיבלנו, הגענו לחמישה פרמטרים מובילים: ותק המדריכים, גודל הכיתה, איכות חומרי הלימוד, מחיר הקורס וכמובן – הציון הסופי.
כאשר שאלנו את התלמידים על איכות הקורס שהם בחרו, גילינו שרבים מהם, שהיו דווקא מרוצים מהקורס בזמן הלימוד, היו פחות מרוצים מהתוצאה! לכן כדאי לכל תלמיד שמחפש קורס פסיכומטרי לבדוק את כל הגורמים החשובים בבחירת קורס פסיכומטרי. להלן התוצאות:
ותק המדריכים – ברוב בתי הספר שבדקנו מצאנו מדריכים עם ניסיון, אבל השאלה האמיתית היא איך המורה מעביר את השיעור ואיך הוא מתנהל מול כיתה ממוצעת של 30 תלמידים. הרבה תלמידים טענו שעל אף ניסיונו העשיר של המדריך, הם היו מעדיפים מורה עם קצת פחות ניסיון תמורת האפשרות ללמוד בקבוצה קטנה יותר ולקבל זמן אישי עם המדריך.
בבית הספר של מור קורן מצאנו מדריכים בעלי ותק רב שנים, שמעניקים יחס אישי ותומך לכל תלמיד ותמיד נכונים לעזור בכל שאלה – בזמן השיעור או אחריו. שמחנו לשמוע שניתן לקבל שיעור פרטי של כשעה בסוף כל שיעור.
גודל הכיתה – גודל כיתה ממוצעת במכונים שנבדקו הוא של 30 עד 35 תלמידים בכיתה. הרבה תלמידים טענו שקצב הלימוד לא התאים להם, כי לכל תלמיד רמת ידע שונה ולכן הרבה זמן בשיעור מתבזבז על שאלות שלא תורמות לכלל התלמידים.
מצאנו כי הלימוד בבית הספר של מור קורן מתאפיין בכיתות קטנות עם תלמידים באותה רמה, בכיתה ממוצעת של 10 תלמידים בלבד. לימוד בכיתה קטנה מאפשר יחס אישי לכל תלמיד במהלך הקורס, רמת הלימוד בחומר אחידה ושום תלמיד אינו מרגיש שהוא נזנח מאחור.
איכות חומרי הלימוד – במכונים שנבדקו כמות התרגילים בספרי הלימוד הייתה דומה, אך השאלה החשובה היא האם התרגילים שהתלמיד מתרגל דומים לשאלות במבחן הסופי. תלמידים רבים התלוננו שעל אף התרגול ולמרות שהצליחו להוציא ציונים גבוהים בסימולציות הפנימיות של המכון, בבחינה האמיתית הופיעו תרגילים בסגנון שונה שהפתיעו אותם, ולכן לא הצליחו להוציא את הציון שציפו לו.
אצל מור קורן מצאנו חומרי לימוד עם שאלות ברמה אחת גבוהה יותר מרמת המבחן הפסיכומטרי הסופי של המרכז הארצי. השיטה שמור קורן מאמין בה היא "קשה באימונים – קל בקרב". בקורס של מור קורן פותרים תרגילים קשים יותר, וכך התלמידים מפגינים שליטה טובה יותר בחומר הנלמד ומרגישים ביטחון גדול יותר בבחינה הסופית.
מחיר הקורס – קורסי פסיכומטרי הם עניין לא זול ומחירם נע בין 4,880 ל-8,950 שקל. עם זאת, חשוב להבין שהמטרה העיקרית שלכם היא להצליח לקבל את הציון הגבוה ביותר במבחן ולא להזדקק למבחן חוזר.
תלמידים רבים הצטערו שבחרו בקורס רק בגלל המחיר. הם היו מעדיפים להשקיע כמה שקלים יותר וללמוד בקורס איכותי שיעזור להם להצליח בבחינה כבר בפעם הראשונה מאשר ללמוד בקורס זול יותר ולעשות את המבחן פעם נוספת.
ציון סופי – זה הפרמטר החשוב ביותר בעיני התלמידים, שכן לשמו נועד הקורס מלכתחילה. תלמידים רבים שלמדו במספר מכונים שנבדקו טענו שלא הרגישו שהקורס תרם להם בצורה משמעותית. הציון הממוצע שלהם היה סביב 550 נקודות.
שמחנו לשמוע על התוצאות של תלמידים שלמדו במכון הפסיכומטרי של מור קורן. הציון הממוצע שלהם היה סביב 640! ציון הגבוה ביותר מ-100 נקודות מהציון הממוצע הארצי בבחינה! זהו הציון הגבוה ביותר מבין כל שאר מכוני הפסיכומטרי שנבדקו.
שוחחנו עם מור קורן, כדי לשמוע ממנו מהו סוד הקסם של קורס הפסיכומטרי שלו: "הסוד להצלחה הוא מסגרת תומכת ויחס אישי. אנו מצליחים לעשות זאת באמצעות כיתות קטנות ואינטימיות, מורים מנוסים ומקצועיים, חומרי לימוד ברמה גבוהה יותר מהרמה הנדרשת במבחן ושיטת לימוד מתקדמת".
מור קורן מוסיף: "המטרה היא שכל תלמיד ילמד בכיתה שבה קצב הלימוד והרמה מתאימים לו. כך המדריך יכול להספיק לתרגל בשיעור כ-18 תרגילים בכל נושא, כאשר ברוב המקומות האחרים מלמדים כ-6 תרגילים בלבד בכל נושא. בדרך זו כל תלמיד מבין לעומק את החומר והתוצאות של התלמידים שלי מדברות בעד עצמן".
לסיכום: כיום יש הרבה מאוד קורסי פסיכומטרי: יואל גבע, מור קורן, אנקורי ועוד... אבל לא כל קורס יצליח לעזור לך להוציא מעצמך את המקסימום! לכן כדאי לך להשוות בין מספר קורסי פסיכומטרי ולבחור רק בקורס שיקפיץ לך את הציון בצורה משמעותית ולא להסתפק בקורס שייתן לך רק מסגרת לימודית.
שילוב של מדריך טוב, כיתה קטנה וספרי לימוד מעודכנים יעזור לך לבחור נכון ולהצליח. אל תתפשר על הציון שלך! ציון פסיכומטרי גבוה יסלול לך את הדרך לאקדמיה כבר בשנה הקרובה.