1 צפייה בגלריה
בני גנץ בנימין נתניהו
בני גנץ בנימין נתניהו
רה"מ נתניהו ורה"מ החליפי גנץ
(עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
על רקע המתיחות במערכת הפוליטית והודעתו של השר המקשר בין הכנסת לממשלה דודי אמסלם לפיה לא יקודמו חוקים מלבד אלה הקשורים לענייני הקורונה, פרסם היום (א') יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, בחשבון הטוויטר שלו ציוץ קצר: "שבוע של הכרעות".
ההודעה של זוהר התפרסמה לאחר שבימים האחרונים ניהלו הליכוד וכחול לבן קרב האשמות על מי מוטלת האחריות לעובדה שאין הסכמה ביניהן על תקציב המדינה.
בכחול לבן עדיין מבקשים להיצמד להסכם הקואליציוני ולהעביר תקציב לשנה וארבעה חודשים שיבטיח את יציבות המערכת והכלכלה.
בליכוד, לעומת זאת, מתעקשים אך ורק על תקציב קצר לארבעה חודשים (שגם מאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו תחנת יציאה מההסכם הקואליציוני מבלי שראש הממשלה החליפי בני גנץ יממש את הרוטציה).
בראיונות בסוף השבוע הביעו שרי הליכוד מסר אחיד: אם בכחול לבן לא יתפשרו בנושא התקציב - משמעות הדבר היא שהכנסת מתפזרת לבחירות.
ברקע יצוין כי תקציב המדינה אמור היה לעבור במקור עד 25 באוגוסט, אולם בלוח הזמנים הצפוף שנותר לא ניתן יהיה לעשות זאת. לכן, הברירה היחידה כעת היא להביא לאישור הכנסת חוק להארכת מועד התקציב שיאפשר להצביע עליו עד אוקטובר או נובמבר. אם הדבר לא יקרה - הכנסת תתפזר באוגוסט והבחירות ייערכו בחודש נובמבר.
בליכוד יש מי שטוענים שהימים הקרובים קריטיים לגורלה של ממשלת האחדות שהוקמה כדי לטפל בקורונה אבל עסוקה מאז גם בלא מעט סוגיות פוליטיות אחרות. בכירים בכחול לבן אומרים כי לא השתנתה עמדת המפלגה העקרונית בנוגע לתקציב.