מאת: ענתי גלעד
"מצוינות זו דרך חיים אצלנו. המוטו בחברה זה לעשות כל דבר עד הסוף, לא לעגל פינות, תמיד לחשוב על היום שאחרי, ולדאוג שהמשימה שעל שולחננו תבוצע בצורה הטובה ביותר". כך מסבירים השותפים אמנון סלונימסקי מנכ"ל החברה היזמית - סלגת השקעות, ומאיר מלכה, מנכ"ל החברה הקבלנית פיטנגו בניה - המועמדת לפרס המצוינות בבנייה בקטגוריית מבנה מגורים עד 9 קומות. נציין כי החברה כבר זכתה לפני מספר שנים בפרס מצוינות בבנייה כמו גם בפרס אות העיצוב, מה שמדגיש את ההקפדה של החברה על שמירת האיכות לאורך השנים.
לשאלה איך שומרים על רמה גבוהה של איכות ומקצועיות משיב סלונימסקי כי: "זה מתחיל בתכנון, וכבר בשלבים האלו אנו חושבים אחרת מכולם. אנחנו לא מתחילים בתכנון דירה, אלא מתחילים ומתרכזים בלקוח. אנחנו שואלים כמה שאלות חשובות כדי לדעת מה הצרכים - מי הוא הלקוח שירכוש את הדירה? אלו תועלות אנו יכולים לספק לו? צריך להבין שתכנון דירת 4 חדרים לזוג צעיר שרק מתחיל את החיים עם ילד אחד או אולי בלי ילדים בכלל, שונה לחלוטין מתכנון דירת 4 חדרים לזוג מבוגר שהילדים שלו כבר עזבו את הבית".
1 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
התכנון מוטה הלקוח בא לידי ביטוי בכל הפרויקטים של החברה, וגם בפרויקט המועמד לפרס המצוינות בבנייה כפי שמספר סלונימסקי: "החלטנו בפרויקט זה להתמקד באותן משפחות מבוגרות ולא בזוגות צעירים, וככה הגענו לתכנון של דירות 4 חדרים בשטח של 130 מ"ר. דירות הבנויות משלושה חדרים עם חדרי רחצה צמודים, סלון, מטבח ופינת אוכל. הלקוחות שרכשו את הדירות האלו, הם זוגות מבוגרים יותר שחיפשו דירה גדולה והדירה התאימה להם כמו כפפה ליד".
השלב הבא לאחר התכנון הוא הביצוע. "שווה לנו להשקיע היום יותר, ואפילו הרבה יותר, ולקבל איכות גבוהה שתחסוך לנו הרבה כסף בעתיד", מסביר המנכ"ל מלכה, "וכדי שכל זה לא יישאר כסיסמה, ולמרות שאת הבנייה אנו מבצעים בעצמנו, אנו שוכרים גם חברת בקרת איכות חיצונית שבאה לבדוק אותנו לאורך כל שלבי הבנייה".
המרכיב השלישי של פיטנגו, שמוביל בסופו של דבר למצוינות, הוא עיצוב המוצר. מלכה מספר כי המעצבת הראשית של החברה, קרן סלונימסקי, עובדת ללא תקציב מוגדר מראש, מלווה את התכנון משלביו הראשונים, תוך שילוב של קונספטים תכנוניים חדשניים, שימוש בחומרי גמר מיוחדים ותשומת לב מרבית לצרכי הלקוח.

משנים את כללי המשחק

חברת פיטנגו החלה את דרכה לפני 14 שנה. מלכה, מנכ"ל החברה, החל את דרכו המקצועית בתחום הבנייה עוד בעת שירותו בצה"ל, פרש כסגן אלוף מחיל האוויר כאחראי על הבינוי, ולאחר שירותו הצבאי ליווה עשרות חברות בנייה. יפעת קריף, המהנדסת הראשית של החברה, בעלת ניסיון של כ־25 שנה בחברות מוכרות בענף. סלונימסקי, המעצבת הראשית, האחראית על כל התכנון והעיצוב של הפרויקטים, מביאה איתה ניסיון של 20 שנה בתחום.
על פי מלכה מדובר ב"צוות קומנדו מצומצם עם חזון מלוכד ומסונכרן היטב הכולל בניית פרויקטים המשנים את כללי המשחק. לא עוד בניה של עשרות ומאות יחידות דיור סטנדרטיות בתכנון שמרני ו'משעמם', אם כי בניית דירות בוטיק תוך מתן דגש על חדשנות, תכנון מוקפד, עיצוב פורץ דרך, ואיכות".
לשאלה מה ההישגים הבולטים של החברה במשך שנות פעילותה משיב מלכה כי: "ברמה האסטרטגית ישנם כמה הישגים שאנו ממש גאים בהם. ראשית, כשבעל קרקע מקבל ממך מפתח ואומר לך את המשפט הבא: "קיבלתי דירה מ־Legend ואני רוצה למכור אותה ב־10% מעל מחיר שוק", וגם מצליח לעשות זאת, אתה יודע שבעלי קרקע נוספים ישמחו לעשות איתך עסקה. עוד הישג משמעותי קשור לשותפות שיש לנו בפעילות למען הקהילה.
מדובר פרויקט 'Legend לקהילה' שפועל בשנתיים האחרונות. כחלק מהחזון, האסטרטגיה והערכים של החברה, החברה רואה עצמה מחויבת למעורבות פעילה למען הקהילה. בשיתוף עם עמותת טל-חיים ומסגרות נוספות, אנו מאתרים אנשים נזקקים - מעוטי יכולת, ניצולי שואה, עריריים, חולים, בעלי מוגבלויות, משפחות נזקקות ועוד, ומשפצים את דירתם. הכל במימון מלא של החברה. במהלך הפרויקט שופצו חמש דירות, ובנוסף החברה הקימה חנות בגדים לנזקקים יחד עם עמותת טל חיים". 

שם החברה: פיטנגו בניה בע"מ
שנת הקמה: 2007
תחומי פעילות/התמחות: בניה למגורים.
פרויקטים נבחרים/בולטים: החברה הקימה כ-300 יח"ד בשנים האחרונות בפתח תקוה וברמת גן. בניהם את פרויקט Krinizi Legend, בשכונת קריניצי החדשה