משרדי הפנים, הגנת הסביבה והבריאות קראו היום (ה') שוב שלא להגיע לחופי הים התיכון לפעילות רחצה, ספורט ונופש. זאת, על-מנת למנוע מגע עם הזפת, ולאפשר את פעילות ניקוי החופים ופינוי הפסולת.
2 צפייה בגלריה
חוף מבצר עתלית
חוף מבצר עתלית
חוף מבצר עתלית, היום
(צילום: דן בירון, המשרד להגנת הסביבה)
בהודעה ציינו המשרדים כי הם עוקבים אחר מצב הניקיון, ויעדכנו את הציבור כאשר תתאפשר הגעה לפעילות בחופים בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
בצל הודעה זו, המשרד להגנת הסביבה עדכן כי משעות הבוקר, בשל זרמים בים, נפלטו גושי זפת מהים באזור חיפה - בעיר חיפה, וכן טירת כרמל, עתלית, נווה ים וחוף הבונים.
2 צפייה בגלריה
ניקיון בחוף מבצר עתלית
ניקיון בחוף מבצר עתלית
ניקיון בחוף מבצר עתלית
(צילום: דן בירון, המשרד להגנת הסביבה)
"זרמי הים סוחפים איתם שאריות זפת שנשארו בים, בעיקר בקרבת החוף, ועל כן פליטות אלה מהים היו צפויות, וגם בימים הקרובים תיתכן הגעת גושי זפת נוספים בחופי ישראל, בהתאם לכיווני הזרמים ולשינויים בגובה הים. יש לציין, כי ההיקף הוא מקומי", נמסר מטעם המשרד.
אמש, פרסם המשרד להגנת הסביבה את "רמזור החופים", על גבי מפות המציגות את מצב ניקיון החופים. במשרד אמרו כי "רמזור החופים" הוא שילוב של מצב הזיהום בשטח והתקדמות פעולות הניקיון. חשוב לציין, שמצב ניקיון החופים משתנה וכי חופים שהיו נקיים היום, לא בהכרח יישארו כך מחר. (כנסו למפה המתעדכנת של המשרד להגנת הסביבה).