ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בצהריים (יום ג') סיור ביטחוני בבסיס חיל האוויר בחצור, שבמהלכו קיבל נתניהו סקירות ביטחוניות מהרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, וממפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין. בדבריו התייחס נתניהו למשבר הפוליטי עם כחול לבן. הוא אמר: "צריכים לפתוח את שנת הלימודים. אני לא עוסק באולטימטומים, צריך תקציב מיד. אם נעביר תקציב עכשיו - פתרנו את הבעיה הזאת ואז נוכל לעבור לתקציב 2021 בלב שקט".
נתניהו התייחס גם לטרור הבלונים, שהתחדש באחרונה: "אני רוצה להבהיר שאיראן ועזה ישלמו מחיר כבד מאוד על טרור הבלונים. לא נסבול את זה. עשינו בעבר ונעשה זאת עכשיו".
"סיימתי עכשיו תדרוך וסיור בבסיס חיל האוויר עם הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר", אמר. "95% מהאיומים על ישראל - מקורם באיראן. איראן מאיימת עלינו עם נשק גרעיני, טילים מדויקים וטילים סטטיסטיים, עם הגרורות שלה בלבנון בעזה וגם במקומות אחרים".
ראש הממשלה הוסיף: "אנו נדרשים להעביר תקציב במהירות כדי לענות על צרכי הטייסות והמערכים ההגנתיים וההתקפתיים של צה"ל. היכולת שלנו גבוהה מאוד - וצריכה להיות גבוהה עוד יותר".


אתמול, נזכיר, בפתח ישיבת סיעת כחול לבן, אמר היו"ר בני גנץ כי במפלגתו דורשים כי דחיית הגשת התקציב - ההצעה שאותה הגישו השר יועז הנדל וח"כ צבי האוזר מסיעת "דרך ארץ" - תאושר תוך יממה בממשלה ובכנסת כדי שהתקציב יידחה לפני הצעת החוק של יש עתיד, שמאתגרת את כחול לבן, ולפיה תופסק כהונתו של נאשם בפלילים.


גנץ אמר בפתח דבריו: "מי שאוהב את מדינת ישראל - לא לוקח אותה לבחירות בעת הזו. מי שאכפת לו מאזרחי ישראל – לא עושה צעדים שיביאו לקריסה כלכלית ובריאותית של רבים מהם בתקופת משבר.


"החלטת הליכוד להסכים לדחיית אישור התקציב, אם היא אכן כזו, היא החלטה חשובה והכרחית למען אזרחי ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו, אני קורא לך להעביר החלטת ממשלה ולתת תוקף אמיתי להבטחתך מאמש – לדון ולאשר את תקציב המדינה תוך 100 ימים".
נתניהו השיב: "לא צריך 24 שעות או 24 דקות. יש לנו תקציב מוכן ומותאם לקורונה - וזה בדיוק מה שצריכים אזרחי ישראל. זה מה שצריך לעשות מיד".