שני ילדים, אחים בני 3 ו-10, ניצלו אתמול משריפה בבית בצרפת. בתיעוד מהעיר גרנובל נראים הילדים קופצים זה אחר זה מחלון הקומה השלישית (גובה של 10 מטרים). התושבים שהתאספו מתחת לבניין תפסו אותם.
בתיעוד של הרגעים הדרמטיים נראה האח הגדול מחזיק את אחיו בן השלוש, שנמצא כבר מחוץ לחלון, ועוזב אותו. הקהל המבוהל תופס את האח הקטן, ולאחר מכן קופץ הילד בן ה-10 מהחלון. עוברי האורח הצליחו לתפוס גם אותו.
התקשורת הצרפתית דיווחה שהילדים לא נפצעו, אך ייתכן שהם סובלים משאיפת עשן. הם אושפזו בבית החולים עם עוד 17 תושבי הבניין. ארבעה מעוברי האורח שתפסו את הילדים הגיעו גם כן לבית החולים, כדי שהרופאים יבדקו אם נגרם להם נזק מתפיסת הילדים שקפצו מגובה.
עתומני וואליד, סטודנט בן 25 שעזר לתפוס את הילדים, סובל כעת משבר בכף היד. הסטודנט, שהיה בדירה סמוכה, שמע צרחות מכיוון הבניין הבוער ומיהר למקום עם עוד כמה אנשים. "לא ידענו מה לעשות", הוא אומר. "רצינו לפרוץ את הדלת אבל זה היה בלתי אפשרי". הוא ושאר האנשים החליטו להתאסף מתחת לבניין וצעקו לילדים לקפוץ לזרועותיהם.
וואליד חשש לשלומם של הילדים, "אבל כשהם קפצו הפחד נעלם. מה שהיה חשוב זה לתפוס אותם". וואליד מקווה שהאירוע ישפר את התדמית של שכונת וילנוב בעיר גרנובל, שכונה שבה חיים מהגרים רבים. "אמרו לנו שזאת שכונה 'רגישה', אבל אתמול הוכחנו שאנחנו עוזרים אחד לשני ומצילים אחד את השני". ראש העיר גרנובל, אריק פיול, שיבח את התושבים שהצילו את הילדים ואמר שהמקרה הוא דוגמה ל"מסורת הסולידריות והעזרה ההדדית" בעיר.
במאי 2018 הציל מהגר צעיר ממאלי ילד בן ארבע שנתלה בין חיים למוות מחוץ למרפסת ביתו בפריז. ממודו גסאמה סיכן את חייו וטיפס להציל את הילד שהיה בקומה החמישית. בעקבות סיפור הגבורה גסאמה, שכונה "ספיידרמן של פריז", קיבל אזרחות צרפתית.