2 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
"2,000 חולים - קו אדום". שר הבריאות אדלשטיין
(צילום: שלו שלום)
מספר הנדבקים מטפס בקצב מהיר, מאות אלפים עדיין מחוסרי עבודה ‑ וכאילו כל זה לא מספיק, בצמרת מערכת הבריאות לא נשמעים אופטימיים במיוחד לגבי הצפוי בהמשך.
"אופציית הסגר כל הזמן על השולחן", אמר אתמול מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי בשיחה עם "ידיעות אחרונות" ו-ynet, גם אחרי ההחלטה להכריז על מספר מוקדים כעל אזורים מוגבלים ולהחמיר משמעותית את ההגבלות. שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בשיחות סגורות: "אם נגיע ל-2,000 חולים ביום, מדובר בנורות אדומות בוהקות מאוד. אנחנו מנסים לא להגיע לשם, אך הדבר עלול להוביל אותנו לסגר כללי".
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי בתדרוך כתבים על מצב הדבקה בנגיף הקורונה בישראל
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי בתדרוך כתבים על מצב הדבקה בנגיף הקורונה בישראל
"אופציית הסגר כל הזמן על השולחן". מנכ"ל המשרד פרופ' לוי
(צילום: חזי ולצר, TPS)

פרופ' לוי הבהיר כי משרדו עושה את כל המאמצים על מנת להימנע מסגר מלא, שתוצאותיו עלולות להיות בלתי הפיכות עבור המשק והכלכלה, אך אם הם יעלו בתוהו - זו אופציה ריאלית.
"אנחנו מנסים להתמודד עם הדברים בדרכים קלות יותר מבחינת האזרחים, ולעשות סגרים רק במקומות שיש בהם תחלואה גבוהה", אמר פרופ' לוי, ובאשר לאופציית הסגר הכללי אמר: "אנחנו בוחנים את זה כל הזמן". הוא טען עוד כי כל זמן שאין חיסון זמין לקורונה ‑ מרב המאמצים מתמקדים במניעת התקהלויות ויצירת ריחוק חברתי באמצעות אכיפה.
"אני מקווה מאוד שלא נגיע לסגר כללי, ושנצליח להוריד את התחלואה", הוסיף פרופ' לוי. "רבותיי, אנחנו לא רוצים להגיע לסגר, תעזרו לנו. תעזרו לנו בהתנהגות. אנחנו עוזרים באכיפה, במניעת התקהלויות, גם כשזה מעורר ויכוחים בציבור והתנגדויות ולכאורה מסרים מבולבלים. אנחנו מנסים בכל כוחנו לעשות כל מה שניתן כדי להוריד את התחלואה בלי להידרש לסגר כללי, משום שברורה לנו המשמעות של סגר. ברור לנו מה הציבור חושב, וברורה המכה. ברור שסגר הוריד בפעם הקודמת את התחלואה ואת העקומה, וזו כנראה הדרך למנוע את הדברים. אנחנו מנסים לא להגיע לשם. אם לא נצליח, אנחנו בבעיה ‑ ואופציית הסגר נמצאת כל הזמן על השולחן".
במקביל נמשכים האי-ודאות והחשש במערכת הבריאות מפני התמודדות בתי החולים וקופות החולים עם התפרצות בעת החורף. במכתב ששיגר אתמול איגוד מנהלי בתי החולים לשר הבריאות אדלשטיין, על רקע חוק ההסדרים המתגבש, טענו המנהלים כי הנוסח הקיים צפוי לפגוע בהם עוד יותר.
"משרד האוצר עושה שימוש ציני ולא הולם כדי להשתמש במצוקה זו ובמצב החירום, על מנת לבצע במחטף שינויים מהותיים במבנה והתנהלות מערכת הבריאות ‑ מה שיגרום לפגיעה אנושה ברפואה הציבורית", נכתב. בעקבות המכתב זומנו המנהלים לפגישה בלשכתו של השר ביום ראשון.
ביום שלישי השבוע נרשם שיא במספר המאובחנים היומי בקורונה עד כה, שעמד על 1,346. אתמול, נכון לעדכון שפירסם משרד הבריאות בסביבות השעה 19:00, אובחנו 922 בני אדם עם קורונה וחלה עלייה במספר החולים במצב קשה, שעומד על 122. אחוז התוצאות החיובית היה גבוה מהממוצע בתקופה האחרונה ‑ 5.2%.