1 צפייה בגלריה
טקס פרידה ממנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור בירושלים במעמד אמיר אוחנה, אביחי מנדלבליט ושי ניצן
טקס פרידה ממנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור בירושלים במעמד אמיר אוחנה, אביחי מנדלבליט ושי ניצן
השר אמיר אוחנה
(צילום: אוהד צויגנברג)
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הודיע הבוקר (שלישי) כי הוא מתכוון להתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי על-מנת שעמית הלוי, ששובץ במקום ה-39 במפלגה, ייכנס במקומו.
"החלטתי להיות השר הראשון מהליכוד שיפעיל את החוק הנורבגי ולהשהות את חברותי בכנסת", כתב אוחנה בפייסבוק והסביר כי לתחושתו ההתפטרות תממש את רעיון הפרדת הרשויות. "שר שהוא ח"כ תופס מקום של חבר כנסת שיכול היה להיות פעיל בתחומי העשייה הפרלמנטריים: להשתתף בוועדות, בדיונים במליאה, להגיש הצעות חוק, הצעות לסדר, שאילתות וכדומה".
אוחנה הוסיף כי "חלק מהביקורת על חברי הכנסת, שאינה מוצדקת, מדברת על נוכחותם הדלה בוועדות: אף ח"כ לא יכול להיות חבר בחמש וועדות לפעול בכולן בצורה יעילה. חלק גדול מהדיונים בוועדות נערכים במקביל, וצריך לבחור באילו מהן להשתתף.
"גם עבור המשרד הממשלתי, בוודאי משרד גדול ומשפיע כמשרד לביטחון הפנים, נכון שיהיה שר במשרה מלאה, קל וחומר בעת הזאת בה התמודדות הממשלה עם בלימת התפשטות נגיף הקורונה בעיצומה". הוא ציין כי הלוי היה צריך להיכנס כבר באפריל האחרון לכנסת, אך בסופו של דבר נותר בחוץ. "זכור לי היטב שהייתי במצב דומה בכנסת ה-20, מספר חודשים הייתי 'הבא בתור', וקיוויתי שמי משרי הליכוד יפעיל את החוק הנורבגי. יהיה זה צדק פואטי שדווקא אני הוא האיש שיכניס".
השר הבהיר שימשיך לפעול במשרדו ב"משרה מלאה", ואמר שיפעל כדי שהגופים במשרדו, והמשטרה במיוחד, "יהיו חוד החנית בשמירה לא רק על שלומו וביטחונו של הציבור, אלא גם על חירותו וזכויותיו. כבר אחרי חודשיים בתפקיד אני מאמין שיש למשטרה את הפוטנציאל לעמוד בהצלחה במשימה החשובה הזו", כתב אוחנה.