הסגר חזר ואיתו החזירים: עדר ענק של חזירים נצפה אמש (יום א') ותועד באחד הרחובות בחיפה. העדר - על פי הסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, כלל בעיקר פריטים צעירים, ונקבה שהנהיגה אותם ושמרה עליהם. תושבים בחיפה אמרו כי בתקופה האחרונה נמשכת הפלישה של החזירים לשטחי העיר, אולם הם נראים פחות בשעות היום. בעירייה טוענים כי יש ירידה משמעותית של יותר מ-40% במספר הדיווחים על חזירי בר בעיר.

שיא הפלישה היה בתקופת הסגר בחודשים מרץ-אפריל, אז הפכו המפגשים בין תושבי חיפה לחזירי הבר לעניין יומיומי. החזירים הגיעו לגינות ציבוריות ופרטיות בחיפושים אחרי מזון ומים, וזרעו הרס. הם גם הפכו פחי אשפה ברחובות.
בעירייה התגייסו והחלו לקשור את הפחים, וכן הכינו תוכנית לגידור המעברים בין הוואדיות שעוברים בין שכונות העיר, לבין האזורים המיושבים. בחלק מהמקרים דווח על פחות מפגשים, אולם עדיין קיימים אזורים - בעיקר בכרמל הצרפתי וברכס - שבהם החזירים "חוגגים" ואף ממשיכים להפוך פחים.
1 צפייה בגלריה
חזירי בר בחיפה, אמש
חזירי בר בחיפה, אמש
חזירי בר בחיפה, אמש
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)

"אני לא חושב שיש פחות מפגשים, אלא פחות דיווחים", אמר ירון חנן, איש ה'ירוקים' שפעיל מאוד במאבק כנגד חזירים בחיפה. "אנחנו שומעים על פחות מפגשים במהלך היום, אבל עדיין מתרחשים מפגשים בשעות הלילה, הפיכת פחים וגם כמעט תאונות כשהם חוצים את הכבישים".
בעירייה עם זאת אומרים כי מספר הדיווחים ירד בקרוב ל-40% בתקופה האחרונה. "בחודשים מאי-יוני התקבלו במוקד העירוני 976 קריאות על חזירים, ולעומת זאת בחודשים יולי- אוגוסט התקבלו במוקד העירוני 566 פניות בלבד". עוד נמסר מהעירייה כי "מדובר בנתון חיובי משמעותי שמצביע על יעילות המדיניות שבה העירייה נוקטת, שמהווה למעשה שילוב של כמה אמצעים במקביל: מינוי אקולוגית עירונית המרכזת את כלל הפעילות בנושא, קיבוע פחים, גידור שטחים ציבוריים, אכיפה כנגד מאכילי חזירים, מעבר לצמחייה שאינה מושכת חזירי בר, חינוך והסברת חשיבות שמירת הניקיון במרחב הציבורי. כל זאת תוך שיתוף פעולה עם הגורמים המקצועיים הרלוונטיים, כגון רשות הטבע והגנים".

בכתבה זו שולבו סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות. אם צילמתם או ידוע לכם מי צילם, אנא צרו קשר במייל האדום