גבר כבן 50 טבע הבוקר (חמישי) בנהר הירדן הדרומי, דרומית לסכר דגניה בכינרת. הוא נמשה מהמים ללא סימני חיים, וצוות מד"א שהוזעק למקום קבע את מותו.
הדיווח על הטביעה התקבל בשעה 07:32 במוקד 101 של מד"א במרחב ירדן. חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו על גבר ללא סימני חיים וקבעו את מותו.
1 צפייה בגלריה
נהנים במורד הירדן
נהנים במורד הירדן
מתרחצים בירדן הדרומי. ארכיון
(צילום: טלי בר, מ.א. עמק הירדן, רשות הכינרת)
פרמדיק מד"א יוסי חלבי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הגבר מחוסר הכרה במי הנהר. נכנסנו למים ומשינו אותו לגדה. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
מדובר בטביעה השנייה באזור השנה. בפסח טבע בירדן הדרומי נער בן 17 מהקריות, שפונה לבית החולים במצב קשה. כעבור כמה ימים נקבע מותו.
מנתונים של מד"א עולה כי עונת הרחצה השנה קטלנית הרבה יותר מזו שבשנה שעברה. על אף שהיא נפתחה רק ב-20 במאי, בעוד קודמתה נפתחה ב-12 באפריל, עד כה טבעו למוות 34 בני אדם, לעומת 23 אשתקד.
שיעור העלייה בכלל מקרי הטביעה בעונה הנוכחית עד כה גבוה ב-51% לעומת מספרם בקיץ הקודם. נתונים נוספים, המתייחסים לתקופה שבין 20 במאי ועד כה: 199 טובעים נמשו מהמים וטופלו על ידי מד"א, לעומת 128 בשנה שעברה; 34 טבעו למוות, לעומת 23 (מספר הטובעים למוות בסוף העונה אשתקד הסתכם ב-46); בשבועיים האחרונים, שיא עונת הרחצה, טיפל מד"א ב-74 טובעים.