עד כמה אתם באמת אוהבים את מראה הסלון שלכם? ומה לגבי הריצוף בחדר האמבטיה? רובנו היינו שמחים לעצב מחדש אזורים שונים בבית, אבל המחשבה על הטרחה הנלווית גורמת לנו להתפשר על התוצאה. כשהדרך לחדר אמבטיה מעוצב מחייבת תכנון מפורט, קבלת הצעות מחיר ומציאת פתרונות מימון – פלא שרבים פשוט לומדים לחיות עם המצב הקיים?
שיפוץ הוא ללא ספק הוצאה כספית נכבדה, אבל למרבה המזל, יש לא מעט דברים שאפשר לעשות, כדי לקבל את הבית שחלמתם עליו מבלי "לשבור" את הכיס.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

1. בחרו בבעלי מקצוע עם התמחות ספציפית - עבודות שיפוץ גדולות מורכבות מחלקים רבים, כאשר כל חלק דורש התמחות שונה. הרצון לחסוך על ידי סגירת פרויקט שלם מול בעל מקצוע יחיד עלול להתגלות כטעות, אם לא מדובר בגורם שמתמחה בכולן. אם אתם בוחרים בדרך הזו – אל תדלגו על ההמלצות ובקשו לראות תמונות של פרויקטים דומים. בעלי מקצוע מנוסים בתחום, המגיעים עם הניסיון הנדרש, יוכלו לחסוך לכם זמן, למנוע חריגות ולייתר את הצורך בתיקונים יקרים בהמשך.
2. הביטו מעבר לטרנדים - עולם עיצוב הפנים כולל לא מעט טרנדים מתחלפים, שחלקם נשארים תקופה ממושכת ואחרים נעלמים מהר. השתדלו להימנע מבחירה אוטומטית בעיצוב שכולם מדברים עליו, אם הוא לא שימושי ברמה היומיומית או שאינכם בטוחים שתאהבו אותו לאורך זמן. אם אתם מעוניינים להתייחס למגמות האחרונות, העדיפו לבטא אותן בבחירת פריטי ריהוט קטנים או מוצרי טקסטיל, שקל (וזול יותר) להחליף בעתיד.
3. אל תחשבו בגדול שלא לצורך - עבודת שיפוץ משתלמת היא כזו שמתחשבת בצרכים עתידיים, כמו חדר לתינוק או חדר עבודה גדול יותר, אבל לא מציבה מטרות שלא לצורך. אם חשוב לכם להיצמד לתקציב המוגדר, התחשבו במספר האנשים שמתגורר בבית ואל תישאבו לתוך פרויקט שיפוץ שמיועד בעיקר לאורחים.
4. היעזרו בקיים - אכן מפתה מאוד ליצור תוצאות חדשות מאפס, אבל השתדלו להיעזר ולהשתמש במה שעומד לרשותכם. האם יש צורך להרוס את חדר האמבטיה לגמרי, או שמא ישנם אזורים שניתן להשמיש בעתיד? ייתכן שחלק מהריהוט במטבח כדאי לשפץ במקום לזרוק ולקנות חדש?
5. קחו בחשבון הוצאות לא צפויות - רבים נכנסים לתהליך השיפוץ מבלי להגדיר במדויק את הצרכים, ולכן לא לוקחים מרווח ביטחון הכרחי. התוצאה - תהליך שיפוץ שנתקע, התמודדות עם חריגה משמעותית בלוח הזמנים והתפשרות על העיצוב הסופי. בין שתעדיפו לממן את העבודות באופן עצמאי או שאתם בוחנים נטילת משכנתא, חישוב עלויות ותכנון מקדים יאפשרו לכם להימנע מעוגמת נפש בהמשך.
"הטיפ המרכזי שלי ללקוחות הוא לבדוק את העלויות הצפויות לפני שנכנסים לתהליך", מציין יבגני רבזין, מנהל מחלקת משכנתאות סניף נווה רם בבנק הפועלים. "חשוב להיערך לדברים מראש, לתכנן עד כמה שניתן את הסכומים הנדרשים וכמובן, לקחת מרווח ביטחון. חלק מהפונים לצורך קבלת משכנתא לשיפוצים יבקשו אחר כך תוספת, עקב תכנון לוקה בחסר של העלויות הצפויות. שיעור המימון המקסימלי שניתן לקבל למטרת שיפוצים הוא עד 70% משווי הנכס - כולל המשכנתא הקיימת".
לעוד מידע בנושא משכנתא - חפשו פועלים משכנתאות בדיגיטל או כנסו לקישור

* אי עמידה בפירעון הלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.
** האמור אינו מהווה הצעה למתן אשראי. מתן הלוואה כפוף לאישור הבנק ולתנאיו.