נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע הלילה (ו') כי הוא מבטל את כינוס הוועידה הרפובליקנית בג'קסונוויל שבפלורידה בסוף החודש הבא, בעקבות העלייה החדה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה במדינה.
1 צפייה בגלריה
טראמפ עם מסכה, בביקור בבית חולים צבאי במרילנד. 11 ביולי
טראמפ עם מסכה, בביקור בבית חולים צבאי במרילנד. 11 ביולי
"צריך לשמש דוגמה". טראמפ עם מסכה
(צילום: AP)
טראמפ כבר העביר חלק מהוועידה מצפון קרוליינה לפלורידה בגלל ההגבלות על התקהלויות, אך הזינוק במקרים גרם לכמה רפובליקנים לבטל את השתתפותם באירוע בפלורידה. הלילה הוא אמר שזה לא הזמן המתאים לקיים "כינוס צפוף".
"אנחנו לא רוצים לקחת סיכון. העיתוי לאירוע זה אינו נכון", אמר טראמפ בתדרוך לכתבים בבית הלבן. "זה פשוט לא נכון לקיים כנס כזה גדול עם מה שקרה לאחרונה, ההתפרצות בפלורידה". הוא הוסיף כי הורה לעוזריו לבטל את האירוע "כדי להגן על העם האמריקני. אנחנו צריכים להיות ערניים, זהירים ולשמש דוגמה".

קבוצה קטנה של הצירים רפובליקנים עדיין יתכנסו בשארלוט שבצפון קרוליינה, המיקום המקורי של הוועידה, ב-24 באוגוסט כדי למנות את טראמפ רשמית למועמד המפלגה, באירוע שצפוי להימשך ארבע שעות. טראמפ אמר שעדיין יישא נאום בכנס, אבל "בצורה אחרת".
הנשיא אמר שכבר הודיע למושל פלורידה, רון דסאנטיס, על ההחלטה. פלורידה היא אחת המדינות עם המספר הגבוה ביותר של מקרי קורונה. מספר הנדבקים שם הגיע לכמעט 390,000 עם יותר מ-5,600 מקרי מוות.
עד כה התעקש טראמפ לקיים עצרות המוניות חרף המגפה ולמרות הביקורת. לאחרונה הוא שינה כיוון בניסיון להציג את עצמו כנשיא אחראי ואף קרא לאזרחים לעטות מסכות, אחרי שסירב לעשות זאת במשך חודשים. "עטו מסכה, השיגו כזו", אמר טראמפ השבוע בתדרוך לתקשורת שקיים בבית הלבן. "בין אם אתם אוהבים את המסכות או לא, יש להן השפעה".