על פי המחקרים שנעשו, ובאופן לא מפתיע כלל, ברוב המקרים אדם ירגיש הכי טוב והכי בטוח בביתו שלו. עם זאת, ישראלים רבים לא יודעים כי יש להם זכות לבחור באשפוז בית ללא תשלום נוסף כחלופה לאשפוז בבית החולים, ולקבל ליווי מלא של צוות רפואי, יחד עם היתרונות הברורים של שהות בסביבה הטבעית של החולה, במיטה ועם האוכל שהוא רגיל אליו, בקרב בני משפחה וחברים.
אופציית אשפוז הבית רלוונטית פי כמה וכמה בתקופת הנוכחית של הקורונה, כאשר חולים בקבוצת סיכון שואפים להימנע מהתקהלויות וסכנה להידבקות.
מיהם החולים הזכאים להיות באשפוז בית? ומהם היתרונות הרבים של אשפוז בית דרך צבר רפואה, החברה המובילה והגדולה בישראל, על פני בחירה בבית חולים בישראל 2020?

2 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות צבר רפואה)

מחלופה לאשפוז במחלקה פנימית במצב קשה ועד הוספיס בית לחולים במחלות סופניות

המקרים הנפוצים באשפוזי בית כוללים חולים במצב קשה הנזקקים לאשפוז במחלקה פנימית בעקבות מחלה זיהומית, דלקת ריאות, דלקת בדרכי השתן וזיהומים עוריים חמורים.
בנוסף, אשפוז בית רלוונטי גם לחולים החווים החמרה במחלות כרוניות כמו אי ספיקת לב, אי ספיקת כליות ומקרים של התייבשות הדורשים אשפוז.
גם חולים במחלות סופניות יכולים לקבל שירות הוספיס בית (אשפוז ביתי בטיפול פליאטיבי) המיועד לחולים במחלות חשוכות מרפא או מחלות קשות הנמצאים בשלב סופני של המחלה, אשר מבקשים לשהות בתקופה האחרונה לחייהם לצד בני המשפחה שלהם, בביתם.
הטיפול בהוספיס בית מבוסס על גישה טיפולית אשר משפרת את איכות החיים של חולים ובני משפחותיהם בהתמודדות עם מחלות חשוכות מרפא כגון, סרטן, אי ספיקת לב (CHF), מחלת ריאות חסימתית כרונית, אי ספיקת כליות, דמנציה מתקדמת ומחלות מאיימות חיים נוספות.

טיפול בסביבה הטבעית, ללא הביורוקרטיה, החשיפה לזיהומים והסכנה המוגברת לבלבול והתדרדרות

אשפוז בית כולל יתרונות רבים ומגוונים המיטיבים עם המטופל ועם בני משפחתו. ראשית, הטיפול בבית מאפשר להתאשפז בסביבה הטבעית ולשמור על שגרת חיים תקינה עבור החולה ובני משפחתו, במיטה שלו ועם התזונה שהוא רגיל אליה ביום יום.
מעבר לכך, אשפוז בית חוסך מהמטופל ובני משפחתו את מסע התלאות בדרך לאשפוז, שכולל המתנה שעות רבות למיון וקליטה במחלקה, ומונע מהחולה חשיפה לזיהומים ודילריום (בלבול) בקרב חולים מבוגרים. במקרים רבים ולמרבה האבסורד, החולים המגיעים לאשפוז בבית החולים הם על פי הגדרה קבוצת סיכון לאשפוז בבתי החולים.
2 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות צבר רפואה)
בנוסף, הנתונים מראים שאשפוז בית מפחית באחוזים רבים את האשפוזים החוזרים של המטופל בהמשך הדרך.
אשפוז בית מקל גם על הסביבה המטפלת - הילדים או בני הזוג של החולה, אשר לא צריכים לרוץ בין המחלקה לבית וזוכים להיות עם החולה במשך כל תקופת הטיפול, מבלי להתפשר על המקצועיות וההיקף של הליווי הרפואי.
מי משלם ומתי כדאי לבקש אשפוז בית?
על פי החוק במדינת ישראל, המטופל לא משלם על הבחירה באשפוז בית על פני אשפוז בבתי חולים. קופת החולים מכסה באופן מלא בסל הבריאות על אשפוז בית, עבור מי שזכאי לכך.
כאשר חולים מסוג זה ניגשים לרופא, לרוב ידוע מראש שהפנייה למיון תוביל לאשפוז. לכן, כבר בשלב זה החולה צריך לדרוש מהרופא לקבל הפניה לאשפוז בית במקום לחדר המיון. במקרה של בחירה בצבר רפואה, הרופא יוצר קשר עם נציג החברה ותוך מספר שעות צוות רפואי מטעם צבר מגיע לביתו של החולה לתחילת תהליך האשפוז.

בחירה בצבר רפואה - טיפול וליווי מקצועי בסטנדרט הרפואי הגבוה ביותר

צבר רפואה היא החברה המקצועית, הוותיקה והגדולה בישראל לאשפוזי בית, אשר נוסדה ב-2005 על ידי ד"ר רוני צבר וכוללת היום מספר מחלקות אשפוז בפריסה ארצית. צבר גאה להיות חלק ממגמה עולמית המבינה כי המקום הנכון והטבעי לטיפול באדם החולה הוא בסביבתו הטבעית. עד היום טיפלה צבר בעשרות אלפי מטופלים בביתם, מתוך אמונה שעתיד הרפואה טמון בחיזוק השירותים הניתנים בבית ובקהילה.
הצוות הרב-מקצועי של צבר, הכולל רופאים, אחיות, ומקצועות הבריאות מספק ליווי וגיבוי רפואי ומקצועי עם זמינות 24/7, תוך שמירה על הרצף הטיפולי בין בית החולים לבית החולה, ושמירה על שגרת חיים תקינה ככל הניתן של החולה ושאר בני המשפחה.

עדי בראונר, חולה במחלה סופנית ומאושפז במסגרת הוספיס בית של צבר רפואה, אומר כי "טוב לי בבית, יותר מאשר לשכב בבית חולים, קופת החולים ומשרד הבריאות משתפים פעולה באופן המלא ביותר עם צבר, יש לי הכל. הכל מסודר, מסונכרן ומטופל. אני מעדיף להיות בבית שלי, עם האישה שלי, עם צוות שמטפל בי. יש לי פה פתרון נהדר".
פורסם לראשונה: 16:03, 23.11.20