ג'רי, חתול ספינקס נמצא לפני מספר ימים ברחובות ראשון לציון ע"י אזרחים איכפתיים. לאחר שיצרו קשר למוקד העירוני, מפקח השירות הווטרינרי הגיע למקום. הוא פינה את החתול לאחר שככל הנראה נדרס במערב העיר, לטיפול במרפאת השירות הווטרינרי.
"מדובר בחתול שאין לו פרווה ובימים קרים לא מומלץ לו להיות בחוץ. הרגשתי שהוא בהיפותרמיה. חיממתי אותו במרפאה על ידי סדין ונורת חימום. ראינו שהוא מתקשה לנשום, אז העברנו אותו לבית החולים הווטרינרי בבית דגן", מציין מוטי יפת, מפקח השירות הווטרינרי.
3 צפייה בגלריה
ג'רי החתול לפני הפציעה
ג'רי החתול לפני הפציעה
ג'רי החתול לפני הפציעה
(תמרה גולקוביץ')

מחפשים את הבעלים באמצעות הפייסבוק

בבדיקה בבית החולים הווטרינרי בבית דגן נמצא כי ג'רי נפצע קשה וסבל מפגיעות באיברים הפנימיים. הוא עבר ניתוח מורכב שייצב את מצבו ולאחר מכן קיבל תרומת דם. מכיוון שמדובר בחתול שאינו נפוץ אצל מגדלי חיות מחמד, בעיריית ראשון לציון העריכו כי יש לו בעלים ופרסמו את המקרה בפייסבוק העירוני בניסיון לאתר את החתול.
תושבי ראשון לציון שנחשפו לפוסט החלו לשתפו במטרה שיגיע לבעליו. ואכן לאחר מספר שעות נחשפו בעליו של ג'רי למצבו. "קיבלתי את ההודעה ולא יכולתי לנשום", משתפת תמרה גולקוביץ', בעלת החתול, שמיהרה לרכוש כרטיסי טיסה חזרה לארץ.

3 צפייה בגלריה
ג'רי החתול לפני הפציעה
ג'רי החתול לפני הפציעה
ג'רי החתול באישפוז והפוסט שהופץ ברשת
(נמרוד גליקמן | עמוד הפייסבוק של עיריית ראשון לציון)
תמרה שהתה עם בעלה בחופשה בצרפת והשניים תכננו להינות מחג המולד בפרובנס ומונקו. "כשקיבלנו את הבשורות לא יכולתי לשתות ולא לאכול. בעלי הציע לי לחזור, למרות שהיו לנו משפחה וחברים שיוכלו לטפל בו", היא אומרת. "מיד אני ובעלי חיפשנו כרטיס טיסה חזרה הביתה. ג'רי היה במצב קשה ועבר ניתוח מורכב. אנחנו בטוחים שהוא עבר טראומה קשה, ורצינו להיות איתו כשיתאושש".
ברגע שתמרה נחתה בישראל, היא מיהרה יחד עם בני משפחתה אל בית החולים. "זה כאילו ילד קטן הלך לאיבוד ונפצע", היא מסבירה ומציינת כי המשפחה מגדלת עוד שלושה חתולים בבית.

3 צפייה בגלריה
ג'רי החתול לפני הפציעה
ג'רי החתול לפני הפציעה
ג'רי החתול ובני המשפחה
(נמרוד גליקמן)

"כנגד כל הסיכויים הוא שרד"

רופא השירות הווטרינרי, ד"ר תומר ניסימיאן, מציין כי ג'רי היה במצב קשה מאוד וכעת, לאחר הניתוח ולאחר הגעתם של הבעלים שלו ארצה, הוא מתאושש ונראה טוב.
"ד"ר ניסימיאן החליט לטפל בו למרות שהתכוונו להרדים אותו", סיפרה תמרה. "הוא לקח על עצמו אחריות ואנו מודים לו ולעירייה שסייעה לאתר את ג'רי. הרופאים קוראים להתאוששות שלו 'נס'. אני קוראת לזה נס חנוכה. כנגד כל הסיכויים הוא שרד, מההתחלה ועד הסוף. אנשים זרים לא נותרו אדישים והושיטו יד. אני מקווה שבני אדם תמיד יפעלו כך".