הסבירי על תחום ההגירה
לא לכולם זה פשוט וקל להגיע לישראל, או להישאר בה. הלקוחות בתחום ההגירה מעוניינים להגיע ארצה, או לקבל/לשנות מעמד חוקי אבל נתקלים בסירוב. לפעמים מדובר בהזמנת בן/בת זוג, לעיתים הסירוב לעליה או מעמד נובע מעבירה פלילית. אנחנו מטפלים גם בתיקי אזרחות, בעיקר במגזר הערבי. באופן אישי אני מתמחה גם בייצוג פגועי נפש יהודים בבקשות עליה, שלמרבה הצער בימינו המדינה מקשה עליהם.
בתחום ההגירה הלקוחות נמצאים בחוסר וודאות קיומית לגבי עתידם, לפעמים האדמה נשמטת מתחת רגליהם ממש. כל אחד מאיתנו מצא את עצמו לפעמים חסר אונים מול בירוקרטיה חסרת היגיון ודורסנית, אבל במקרים שמגיעים אלינו לא מדובר על עוד טופס קטן או בזבוז של זמן וכסף, אלא על דיני נפשות, עניינים שמשפיעים על מהלך החיים באופן קיצוני, ולכן הייצוג המשפטי הוא כל כך חשוב.
איך השפיעה הקורונה על תחום ההגירה?
בתחילת המגיפה חששנו שזהו סופו של תחום ההגירה בעולם המשפט, שערי הארצות נסגרו אחד אחרי השני ומשרדים רבים בתחום הוציאו את העובדים לחל"ת. אבל ככל שהמצב נמשך התגלה שההיפך הוא הנכון- יותר ויותר אנשים הזדקקו למענה משפטי כדי לחזור לישראל, והמשרד שלנו ממשיך לעבוד ולהתפתח כרגיל.
אז למה בעצם בחרת בתחום הזה?
התחום הזה משך אותי כי מדובר בתחום שהוא מאד אנושי. ומטבעי אני אלרגית לחוסר צדק. בתחום הזה יש מצבים אבסורדיים שלאדם פרטי, לא מיוצג, קשה מאד לפתור אבל כעורכת דין, זה אפשרי. נכנסתי לתחום מתוך רצון לשנות כמה שיותר- לפעמים ללקוח אחד כל פעם, ובטח – כשמתאפשר- ברמה כללית יותר, בהגשת עתירות עקרוניות שמשפיעות על אנשים רבים.
למשל, בינואר 2021, כשהממשלה התחילה לדבר על סגירת השמיים ואיסור הכניסה לישראלים בזמן הקורונה, זה מאד קומם אותי, מבחינתי זה לא יעלה על הדעת. מאז תקופת הבריטים לא סגרו את השערים לארץ. בעיניי זה היה כאילו שאצא בבוקר מהבית והממשלה תנעל בפניי את הדלת כשאצא ותגיד שאני צריכה להסביר למה מותר לי לחזור, ולכן היינו הראשונים שהגישו את הבג"ץ לפתיחת השמיים, ופסק הדין שניתן היה מאד ממצה ומרגש, היה נהדר להיות חלק מהשינוי הזה ולהוביל אותו.
גם בשנת 2019 הגשנו עתירה בשם עשרה תושבים ממזרח ירושלים שנאלצו לחכות יותר משלוש שנים להגיש בקשה להתאזרחות, ובעקבות זאת, הוקדמו אלפי תורים של אלפי אנשים, שחלק גדול מהם אפילו לא היו מודעים לכך שהוקדם להם התור בזכות העתירה. זהו שינוי אמיתי, שמשפיע על אלפי אנשים, וזה נהדר לקחת בו חלק.
1 צפייה בגלריה
 עו"ד נחמה עובדיה
 עו"ד נחמה עובדיה
עו"ד נחמה עובדיה
(צילום: שירי דקר)
מהי הייחודיות שלך?
אני מאד מאמינה בלקוחות ובתיקים שלי. כשאני לוקחת תיק, אני לוקחת אותו באופן אישי, ולא רק לטיפול משפטי. מאוד אכפת לי מהלקוחות שלי, אני נלחמת על כל תיק כאילו מדובר בעניין אישי. הרבה יותר קל לשכנע כשאת מאמינה במשהו בכל ליבך. גם כשאני מגיעה לבית המשפט או בפני הרשויות, רואים שאני מאמינה בתיק ואכפת לי, וזה עושה הבדל מאד משמעותי מבחינת ההצלחה. גם שופטים ופקידים הם בני אדם, והרבה יותר קל לשכנע אותם כשהם מרגישים שאני מאמינה בתיק.
מול הלקוחות זה חשוב כפליים. כי בתחום ההגירה הלקוחות שרויים באי ודאות ובפחד, ואני נותנת להם תמיכה גם במובן הנפשי: מסבירה על התהליכים, משתפת אותם באסטרטגיה המשפטית, ויותר מכל זמינה עבורם. יש תיקים שנמשכים כמה חודשים ויש שנמשכים שנים, ונוצר קשר אמיתי עם הרבה מהלקוחות. בעיניי, לבחור עורך/ת דין זה לא רק לייצוג משפטי, אלא גם לבחור מישהי שתחזיק לך את היד בהליך. הרבה מהלקוחות לשעבר שלי עדיין משתפים אותי כשקורה משהו משמעותי בחייהם, כמו תינוק שנולד או חתונה, כי במהלך הייצוג נוצר קשר אמיתי עם הלקוחות.
עורכת דין נחמה עובדיה עוסקת בדיני הגירה ועתירות מנהליות במשרד עורכי דין כהן, דקר, פקס וברוש.
*המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

פורסם לראשונה: 12:28, 28.06.21