עולם החינוך הולך לעבור טלטלה גדולה בשנים הקרובות: שיטות הלימוד ישתנו מקצה לקצה, הכיתות יהפכו למרחבי לימוד חדישים ומעניינים ואת הלימוד הפרונטלי, הנעשה באמצעות מורה מול לוח וטוש מחיק, יתפסו טכנולוגיות למידה מתקדמות. תהליך זה, שהחל בקצב איטי, יואץ מאוד בעתיד הקרוב וצפוי להיות התהליך המשמעותי ביותר בשנים הבאות, אשר יגע בכל אחת ואחד מתלמידי מדינת ישראל, בבתי הספר היסודיים, בחטיבות הביניים ובתיכונים. תלמידי העתיד ירכשו מיומנויות חדשות ויוצאות דופן ויעצבו את פניה של המדינה.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ תל חי)
בדיוק משום כך, שינתה מכללת אוהלו, בקצרין, את פניה והפכה להיות הקמפוס לחדשנות בחינוך והוראה של המכללה האקדמית תל-חי. הקמפוס, הממוקם בליבו של נוף קסום, לצד נחלים זורמים, מכשיר את מורי העתיד בצורה מיטבית לקראת המהפכה החינוכית, עם צוות מרצים וחוקרים בעלי מוניטין בינלאומי ומהמובילים בארץ. בין המטרות שהציבה לעצמה המכללה האקדמית תל-חי - להעניק את הידע, הכלים והמיומנויות הדרושים, כדי להפוך את צוותי ההוראה לפורצי דרך בעולם החינוך המשתנה. לתכניות הלימוד, המוצעות בקמפוס לחדשנות בחינוך והוראה יתרונות רבים הודות לחיבור המשמעותי לשטח, לאיכות האקדמית הגבוהה ולמרחבי הלמידה החדשניים, בין היתר.
בין מרחבי למידה החדשניים של המכללה תוכלו למצוא:
מעבדת חדשנות טכנולוגית-פדגוגית EduTech Innovation Lab העוסקת במציאת דרכים להתאמה של ההוראה והלמידה לעולם שלנו הנמצא, כאמור, בתהליך שינוי מואץ. במרחב זה הסטודנטים מפתחים מיומנויות עבודה עם טכנולוגיות מתקדמות, ניהול פרויקטים ופיתוח תוצרים ותהליכים חדשניים, אשר מאפשרים עמידה בדרישות ובאתגרים המשתנים של עולם החינוך, החברה הישראלית, וצרכי המשק.
מרכז סימולציות יחיד במינו בגליל ובגולן, המאפשר לסטודנטים, מנהלים ואנשי חינוך לבחון מצבים ולדמות עצמם בסיטואציות מול תלמידים, הורים, קולגות ועוד.
יחידת קידום ההוראה הפועלת להשבחת ההוראה ומקדמת בין היתר הוראה מבוססת פרויקטים, לימוד ושכלול עבודה עצמית.
מתחם ביופיליה ללימוד מתקדם של תחומי המדעים והביולוגיה.

תכניות לימודים ייחודיות וראשונות מסוגן בישראל, המקנות כלים עדכניים לעידן החדש

בקמפוס לחדשנות בחינוך והוראה, מציעה המכללה האקדמית תל-חי, תכניות ייחודיות וראשונות מסוגן בארץ, שנבנו בעקבות צרכים משתנים שעולים מהשטח. כל התכניות כוללות סגל מרצים אשר חושף את המורים והמורות לעתיד, לטכנולוגיות ושיטות למידה חדשות, לצד מחקרים עדכניים בכל תחומי החינוך. כל אלה מקנים למורים כלים חדשים ורלוונטיים לעידן החדש, אליו צועד עולם החינוך בישראל ובעולם.
מגוון התכניות המוצעות בקמפוס כולל תכניות לתואר ראשון בחינוך והוראה, במסלולים שונים: חינוך מיוחד, חינוך לגיל הרך, יהדות, אנגלית, לשון עברית, לימודי ארץ ישראל, מדעים, ביולוגיה, מתמטיקה וכן תואר ראשון בחינוך גופני הכולל מסלולים ייחודים כגון שייט וחינוך ימי, קידום הבריאות במעגל החיים ועוד.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ תל חי)
תוכנית חדשה וראשונה מסוגה בארץ, שנפתחה בימים אלה, היא תוכנית תואר ראשון לגיל הרך המיועדת למטפלות בעלות ותק וניסיון. תוכנית זו נלמדת בעיקר בשעות הערב, כך שהיא מאפשרת לשלב לימודים ועבודה. התוכנית כוללת תכנים וקורסים מגוונים אשר מעניקים למטפלות הכשרה מקצועית ומקיפה ביותר, בכל הקשור לחינוך לגיל הרך.
בנוסף לכך, מוצעות בקמפוס לחדשנות והוראה, ארבע תכניות לימוד לתואר שני: ארגון וניהול מערכות חינוך (במסלול בית ספר או מסלול לגיל הרך), תכנית להוראת החינוך הגופני, תואר שני מוסמך בהוראה ותוכנית חדשנית לעיצוב ופיתוח למידה והוראה.
כמו כן מציעה המכללה האקדמית תל-חי את תכנית המצוינות רג”ב – ראש גדול בהוראה, המיועדת לסטודנטים בעלי נתונים גבוהים וחזון חינוכי השואפים להשפיע על עתיד החינוך, המדינה והחברה. התכנית פועלת בשיתוף עם משרד החינוך ומכשירה סטודנטים להיות מורים מצטיינים ומנהיגים מפלסי דרך במערכת החינוך, בעלי אומץ לשאול שאלות, לערער על הנחות יסוד, לפרוץ גבולות, ליזום ולחדש.

שילוב בין טכנולוגיה לפדגוגיה - חוויית למידה מתקדמת מול נוף קסום

השילוב של טכנולוגיה מתקדמת ופדגוגיה חדשנית, מעניק לסטודנטים הלומדים בתל-חי חווית למידה מתקדמת ובעיקר מתאימה לתקופה הנוכחית וללמידה העכשווית. הקמפוס הממוקם בקצרין, מאפשר ללמוד קרוב לטבע הקסום של האזור. עם בוגרי תכניות הלימודים, של הקמפוס לחדשנות בחינוך והוראה נמנים מורים, מחנכים מנהלי בתי ספר, מנהלי מחלקות חינוך, רכזים של כל תחומי הדעת ודוקטורנטים שבחרו להמשיך במסלול האקדמי.
המכללה האקדמית תל-חי הניצבת בצמרת המכללות הציבוריות בארץ, היא מכללה רבת-קמפוסים. הקמפוס לחדשנות בחינוך והוראה מצטרף לקמפוס למדעים וטכנולוגיה ולקמפוס למדעי החברה והרוח, הממוקמים באצבע הגליל במיקום עוצר נשימה. למעלה מ-70% מהסטודנטים, הלומדים במכללה האקדמית תל-חי, אינם תושבי הגליל המזרחי ומגיעים אליה מכל קצות הארץ. נתון מרשים זה נובע משילוב של מספר גורמים: תכניות לימוד אטרקטיביות, רמה אקדמית גבוהה המאפשרת הצלחה בלימודים המשך בארץ ובעולם, אחוז גבוה של סטודנטים המשתלבים בעולם התעסוקה במקצוע אותו רכשו ובנוסף אווירת לימודים מהנה באחד האזורים היפים ביותר בארץ. חבל הארץ, בו שוכנת המכללה, הוא לא רק מרהיב ביופיו, הוא למעשה אקו-סיסטם שלם, שמייצר תכניות לימוד בלעדיות וייחודיות בתחומי הפודטק, הביוטק, האגרו-טק, וגם בתחומי הפסיכולוגיה, העבודה הסוציאלית והחינוך.
כדי לשמוע את כל הפרטים על החוגים ותוכניות הלימוד הייחודיות שמציעה המכללה האקדמית תל-חי בקמפוס לחדשנות בחינוך והוראה, אתם מוזמנים ליום פתוח אישי עם יועצי הלימודים של המכללה. במהלך יום זה, תוכלו לסייר בקמפוס, לפגוש ולשוחח עם ראשי החוגים והמרצים מהסגל האקדמי, וכן לקבל את כל המידע על תנאי הקבלה, על המלגות, אפשרויות התעסוקה וחיי החברה הסטודנטיאליים התוססים באזור.
להרשמה ליום פתוח אישי ניתן להתקשר למרכז ייעוץ והכוונה 5051* או באתר


פורסם לראשונה: 15:29, 11.04.21