קבינט הקורונה יתכנס מחר (יום שלישי) לדיון במצב התחלואה ובהידוק הסגר. על הפרק עומדות החמרות נוספות בתקנות הסגר, בהן צמצום מקומות עבודה לא-חיוניים, וקביעה שרק בעלי היתר בכתב יוכלו לנוע בכבישים. המטרה היא לצמצם את מנעד התירוצים של אלה שיפרו את הסגר ללא הצדקה.
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו רוני גמזו
בנימין נתניהו רוני גמזו
ראש הממשלה תומך בהידוק הסגר, הפרויקטור מתנגד. נתניהו ופרופ' גמזו
(צילום: יואב דודקביץ', דנה קופל)
4 צפייה בגלריה
מחסומים בצומת ארלוזרוב בתל אביב לקראת הסגר
מחסומים בצומת ארלוזרוב בתל אביב לקראת הסגר
מקומות עבודה לא חיוניים ייסגרו? מחסומים בצומת ארלוזרוב שבת"א
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
מחסום כיכר דיזנגוף
מחסום כיכר דיזנגוף
מחסום בכיכר דיזנגוף
(צילום: מוטי קמחי )
פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, מתנגד לגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין, וסבור שצריך לתת צ'אנס להגבלות שכבר אושרו - כך שצפוי עימות בנושא החמרת הסגר. שר האוצר ישראל כץ מתנגד גם הוא לצמצום העבודה במגזר העסקי. "מקומות העבודה הפרטיים שאינם מקבלים קהל חייבים להישאר פתוחים", אמר. שרי כחול לבן שוקלים את העניין וממתינים לקבלת עדכונים מהמשטרה, מהצבא ומבתי החולים על תמונת התחלואה ועל הציות לסגר ואז יחליטו.
פקידים בכירים אמרו אתמול כי "המחשבה היא שבסוכות גם ככה יש ירידה של עבודת המשק בגלל ימי העבודה המצומצמים בגלל החגים, ואם יש זמן להקשיח זה עכשיו - כי תהיה פחות פגיעה במשק". על הפרק גם צמצום עד סגירה של בתי כנסת וקיום רק תפילות במרחב הפתוח. בכל מקרה, לא נראה שההחלטות יתקבלו לפני יום הכיפורים, מכיוון שכל החמרה תחייב החלטה של קבינט הקורונה, אישור של הממשלה, אישור של הכנסת ופרסום תקנות. השרשרת המשפטית-חוקית הזאת תמנע החמרה בימים הקרובים.

4 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה מתחם היבדק וסע מד"א מזרח ירושלים
בדיקת קורונה מתחם היבדק וסע מד"א מזרח ירושלים
בימי החג נרשמה ירידה במספר הבדיקות. בדיקת קורונה בירושלים
(צילום: AFP)
משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו בישראל 2,565 חולי קורונה חדשים ב-24,449 בדיקות. בימי החג, נזכיר, בוצע בישראל מספר נמוך משמעותית של בדיקות לעומת ימים רגילים, ומכאן נובעת גם הירידה בנתוני התחלואה. מספר החולים שמצבם קשה נותר ללא שינוי ועומד על 643. גם במניין המונשמים לא חל שינוי, ומספרם 170. מספר הנפטרים מפרוץ המגפה בישראל עומד על 1,256.
בתוך כך, הבוקר הורגשו עומסי תנועה כבדים ברחבי הארץ, בגלל מחסומים שהציבה המשטרה בעקבות הסגר. בין היתר נרשמו פקקי תנועה כבדים בנתיבי איילון, בכביש 4 ובכביש 2. המשטרה החליטה אתמול ש-38 מחסומים יישארו במרחב הבינעירוני, וימשיכו לפעול במתכונת של "מחסום נושם", תוך בידוק אקראי לנהגים. המשמעות היא שהעובדים הרבים שייצאו לעבודה, בעקבות ההחרגות הרבות מהסגר, עשויים לעמוד בפקקים עקב הבידוק במחסומים השונים.