אחרי שבשנה האחרונה היא הקדישה את כל זמנה למען האקלים ועתיד כדור הארץ - הודיעה מובילת מחאת התלמידים למען האקלים, גרטה טונברג, כי היא חוזרת ללימודים בבית הספר בשטוקהולם.
2 צפייה בגלריה
גרטה טונברג חוזרת ללימודים
גרטה טונברג חוזרת ללימודים
גרטה טונברג חוזרת ללימודים
(צילום: מתוך אינסטגרם)

הנערה בת ה-17, שהשתתפה בדיונים באו"ם בנושא האקלים וגם נאמה בדצמבר בוועידת האקלים שנערכה במדריד, פרסמה תמונה בדף האינסטגרם שלה - שבה היא נראית עם ילקוט על הגב. טונברג כתבה: "שנת החופש שלי מבית הספר הסתיימה, וזה נהדר לחזור סוף סוף לבית הספר". הפוסט זכה למאות אלפי סימני "אהבתי" ולתמיכה רבה מצד פעילים אקלים ברחבי העולם.
טונברג חזרה לשבדיה לפני כמה ימים מברלין, לאחר שבשבוע שעבר היא ופעילה סביבה צעירים נוספים דנו עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בנושאי אקלים.

ב-20 באוגוסט 2018 החלה טונברג בשביתת יחד בשטוקהולם למען האקלים. היא קראה לתלמידים שלא להגיע ללימודים בימי שישי ולמחות למען האקלים. מאז הצטרפו מיליוני תלמידים ברחבי העולם למחאה וטונברג השתתפה בהפגנות ברחבי העולם, בין היתר בגרמניה, ספרד, ארצות הברית וקנדה. בעקבות מאבקה שמה הוזכר כמועמדת לפרס נובל לשלום, אך בסופו של דבר היא לא זכתה בפרס לשנת 2019.
את המסע שלה מאירופה לצפון אמריקה היא עשתה ביאכטה שאינה מזהמת וגם את הדרך חזרה היא עשתה ביאכטה אחרת, המופעלת באמצעות אנרגיית השמש. טונברג, הנמנעת מטיסות כדי שלא לגרום לזיהום, נסעה ברחבי העולם - בעיקר בתחבורה ציבורית.
2 צפייה בגלריה
גרטה טונברג במחאה בשבדיה
גרטה טונברג במחאה בשבדיה
גרטה טונברג עם השלט המפורסם בשבדית
(צילום: EPA)