כשטובה לחמן מראשון לציון בחרה לבטח את רכבה בביטוח הראל סוויץ', בו משלמים לפי הקילומטרים שנוסעים, היא עשתה זאת כדי לחסוך בהוצאות ביטוח הרכב שלה. עם ההצטרפות לפוליסה הותקן ברכבה רכיב חכם של איתוראן, שתפקידו למדוד את מספר הקילומטרים שעובר הרכב. על-פי המידע שמספק הרכיב נקבע התשלום החודשי, כך שמי שנוסע מעט גם משלם מעט.
אלא שבנוסף לחיסכון בהוצאות, טובה גילתה שאותו רכיב חכם הוא גם שמנע את גניבת רכבה. אמנם לא מדובר במערכת מיגון לרכב, אך בזכות אותו רכיב זיהתה חברת איתוראן חריגה משגרת הנהיגה של טובה, הזעיקה את המשטרה וניסיון הגניבה סוכל.
3 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות אוכפי איתוראן)

"לא האמנתי שהרכב שלי חזר אליי"

"לפני מספר ימים התעוררתי מצלצול טלפון של חברת איתוראן בארבע לפנות בוקר", משחזרת טובה. "ביקשו ממני לבדוק אם האוטו נמצא בבית, ובאמת ראיתי שהוא לא בחניה. נציגי איתוראן זיהו שהרכב בתנועה וכך הבנו שמדובר בגניבה. המפתחות אמנם היו בבית, אבל כנראה שמישהו שכפל אותם כשהשארתי את הרכב לתיקון במוסך מספר שבועות קודם לכן".
3 צפייה בגלריה
 טובה לחמן
 טובה לחמן
טובה לחמן
(צילום: אלבום פרטי)
לטובה לא נותר אלא להמתין בביתה לעדכונים. כעבור שלוש שעות היא קיבלה טלפון ממשטרת ישראל, בו התבשרה להפתעתה שרכבה נמצא בירושלים ושהיא יכולה לבוא לאסוף אותו מתחנת נווה יעקב. "הרכב אמנם נפגע מכל הכיוונים, הטמבון נדפק וגם השמשה נופצה, אבל לפחות לא גנבו אותו. ממש לא האמנתי שהרכב שלי חזר אליי". רק בדיעבד הבינה טובה שאיתור הרכב ומניעת הגניבה התאפשרו הודות לעובדה שבחרה לבטח את רכבה בהראל סוויץ'.
בשעה 03:55 התקבלה במרכז הבקרה של חברת איתוראן התראה מהרכיב החכם של סוויץ' שהותקן ברכב, על חריגה משגרת הנהיגה הקבועה של טובה. באיתוראן זיהו כי הרכב נמצא בכביש 431, סמוך לשער הגיא. במקביל לשיחה עם טובה שבה עלה החשד לגניבה, הוזעקו למקום צוות של אוכפי איתוראן וכוחות של משטרת ישראל, תוך מעקב אחר המשך תנועתו של הנהג החשוד. הכוחות נערכו ללכידת הרכב במחסום שועפט, אך הנהג זיהה את הכוחות מרחוק, ביצע פניית פרסה ונכנס לתוך רחובות ירושלים. בשעה 04:28 הכוחות איתרו את הרכב ברחוב משה דיין בירושלים, לאחר שהנהג החשוד נטש את הרכב ונמלט מהמקום.
3 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות אוכפי איתוראן)

הראל סוויץ': נוסעים מעט, מקבלים הרבה

טובה הצטרפה לביטוח הרכב של הראל לפני פחות משנה. "כל השנים הייתי מבוטחת בחברת ביטוח ישיר. בעקבות פרסומים שראיתי והמלצות של חברים, החלטתי לפני שנה לעבור לפוליסה של הראל סוויץ' כי הבנתי שהיא הכי מתאימה לי. אני לא נוסעת הרבה, בעיקר בתוך העיר", מספרת טובה. "ובאמת, עם הפוליסה של הראל אני חוסכת כ-400 ₪ בשנה על הביטוח המקיף".
ביטוח הרכב הראל סוויץ' נבנה והותאם לנהגים כמו טובה, שלא מרבים בנסיעות: בעלי רכב שני במשפחה, גמלאים, אנשי קבע או סטודנטים שנוסעים מעט. אולם בתקופת הקורונה הוא הפך להיות אטרקטיבי ורלוונטי עבור נהגים רבים נוספים. למעשה, כל מי שצמצם באופן משמעותי את היקף נסיעותיו בעקבות מעבר לעבודה מהבית או לימודים מהבית, יציאה לחל"ת או כל סיבה אחרת, יכול לגלות שעם הראל סוויץ' ניתן לחסוך עשרות אחוזים בעלות ביטוח הרכב.
עם ההצטרפות להראל סוויץ' והתקנת הרכיב החכם ברכב, כל מבוטח יכול להוריד גם את אפליקציית הראל סוויץ', שמסונכרנת עם הנתונים שמנטר הרכיב החכם. האפליקציה מאפשרת לעקוב בכל רגע נתון אחר מספר הקילומטרים שעבר הרכב ולדעת מה התשלום הצפוי בחודש הקרוב. בנוסף, האפליקציה מאפשרת להציב יעד חודשי לתשלום ולעקוב אחר העמידה בו, לשמור מסמכים חיוניים (כמו רישיון נהיגה, רישיון רכב והעתק פוליסה), לתעד את הרכב לאחר תאונה, להזעיק שירותי דרך בשעת חירום, לקבל הנחיות לפעולה במקרי חירום שונים ועוד. "אני משתמשת הרבה באפליקציה, היא מאוד ברורה ונוחה לשימוש", מעידה טובה.
טובה משבחת גם את השירות שקיבלה מהראל מאז הצטרפותה לפוליסה: "לפני כמה חודשים הייתי מעורבת בתאונה. הטיפול של הראל בתביעה שלי היה מהיר ויעיל והשירות היה מאוד אדיב. וגם עכשיו, כשדיווחתי להראל על הגניבה קיבלתי הנחיות והסברים מה לעשות. אני מרוצה מאוד מהמחיר ומהשירות והמלצתי על הראל לחבריי. שתיים מחברותיי כבר רכשו את הראל סוויץ' בעקבות ההמלצה שלי וגם אני מתכננת לחדש את הפוליסה שלי בקרוב".
המקרה של טובה מוכיח כי אפשר להיות מופתעים לטובה גם כשמדובר בביטוח רכב. כשטובה בחרה בהראל סוויץ' היא בחרה בפוליסה שתוכל לחסוך לה מאות שקלים על ביטוח הרכב. בפועל, בזכות הפוליסה הזו נמנעה גם גניבת הרכב שלה. אמנם הרכיב של סוויץ' לא מוגדר כמערכת מיגון לרכב, אך כפי שגילתה טובה, לעתים הסיוע מגיע מכיוונים בלתי צפויים.
פורסם לראשונה: 12:08, 13.10.20