הנהג שנעצר בחשד לדריסת מפגינות אמש (יום חמישי) בתל אביב טוען כי הגיע לאחר האירוע ביוזמתו למחסום הקורונה המשטרתי הראשון שראה, כששמשת רכבו מנופצת, ודיווח לשוטר שתקפו אותו - אך זה שלח אותו לביתו. לטענת הנהג, פיני לוזון (33), הוא הגיע בהמשך ביוזמתו לתחנת המשטרה, ושם נעצר. עורכת דינו טענה כי "שלושה בריונים ניפצו לו את חלון הרכב, הוא ברח משם מכיוון שחש בסכנת חיים מיידית".
מעצרו של לוזון הוארך בשלושה ימים. לאחר ההחלטה הוא פרץ בבכי וצעק: "אני מתחנן, כל סכום אני אפקיד. בבקשה, אני צריך להיות בבית. אשתי בהריון, בניתי סוכה כדי לשבת עם הילדים שלי. זה לא בשבילי המקום הזה". לשופטת הוא אמר: "אני מצטער, הייתי בסערת רגשות. אלו היו השניות הכי קריטיות בחיים שלי. את לא מבינה את הסיטואציה שהייתה לי".
לטענת לוזון בן ה-33, השוטר במחסום הקורונה אמר לו לחזור לביתו ולהגיש תלונה במשטרה על שאירע. החשוד לא סיפר לשוטר שדרס מפגינות בתקרית, אלא שברח מהמקום לאחר שהותקף וחלון רכבו נשבר.
4 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לנהג החשוד בדריסת מפגינה במהלך ההפגנה בתל אביב
הארכת מעצר לנהג החשוד בדריסת מפגינה במהלך ההפגנה בתל אביב
החשוד בבית המשפט
(צילום: איתי בלומנטל)
4 צפייה בגלריה
הרכב עם שמשה מנופצת ליד איילון
הרכב עם שמשה מנופצת ליד איילון
"היה מבוהל ובסערת רגשות". החשוד עם רכבו במחסום הקורונה, אתמול
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של החשוד בחמישה ימים. הוא הובא להארכת המעצר אזוק בידיו וברגליו, בניגוד לעמדת בג"ץ בנושא נהלי בית המשפט. בעקבות ציוץ של כתב ynet, התקשר מפקד תחנת לב תל אביב אלי פינטו לטוען המעצר, והורה לשחרר את החשוד מהאזיקים. נציג המשטרה אישר בדיון שהנהג הגיע לאחר האירוע למחסום המשטרתי, ובהמשך הסגיר את עצמו לתחנת המשטרה שברחוב סלמה.
נציג המשטרה אמר בדיון: "מדובר באירוע חמור, בעל אופי ציבורי גבוה מאוד. יש חשיבות גבוהה לכך שנגיע לחקר האמת ונוכל לדעת מה חלקו של החשוד. נותרו לנו פעולות לעשות שכוללות בירור מצבה של הקורבן, ועל כן אנו מבקשים להאריך את המעצר בחמישה ימים. החשד הוא לעבירה מן החמורות שבחוק העונשין, שבגינה עד 20 שנות מאסר". המשטרה מתכוונת להוציא צילומי מצלמות אבטחה מהאזור, ולגבות עדות מהנפגעת.

עורכת הדין יפעת כהן, שמייצגת את לוזון, מסרה כי "הלקוח שלי הסגיר את עצמו לאחר האירוע. פגשתי בתחנת המשטרה בחור מבוהל, מפוחד ובסערת רגשות. הוא מסר גרסה מפורטת וסדורה, שאני בטוחה שתיבדק על-ידי המשטרה. הסיטואציה שאליה הוא נקלע היא ניסיון לינץ' - ואפשר לראות בסרטון שלושה ביריונים שלא באו להפגין, אלא לנקוט באלימות ברוטלית, עם כלי תקיפה. הם ניפצו לו את חלון הרכב".
לדברי עורכת הדין, "הוא ברח משם בגלל שחש בסכנת חיים מיידית. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הוא לא היה בורח משם עם הרכב". הנהג עצמו טען בחקירה כי "נקלעתי למקום, לא הייתי יכול להמשיך לנסוע כי הקיפו אותי. שברו לי את השמשה, אז נבהלתי וברחתי". בתחילת תיעוד התקרית שבראשית הכתבה נשמע לכאורה קול של ניסיון פתיחת דלת הרכב של החשוד.
בזמן ההפסקה בדיון אמר החשוד כי אין לו זיקה פוליטית כזו או אחרת. "אני בכלל לא אוהב את ביבי או פוליטיקה בכלל", אמר וביקש לשחרר אותו למעצר בית כדי שיוכל להיות בסוכה עם הילדים. "אני נשבע שלא דרסתי", אמר באולם בית המשפט.
השופטת לימור רייך, שהאריכה כאמור את מעצרו של לוזון בשלושה ימים, אמרה בהחלטה כי "החשוד היה ליד מקום ההפגנה וכאשר ביקש לחזור לביתו, הותקף לדבריו על ידי מספר מפגינים, ככל הנראה בשל העובדה שצפר להם". השופטת ציינה כי "מעדותו של החשוד ניכר כי ככל הנראה גם אם ביקש להימלט מהמקום הוא סיכן חיי אדם. בסרטונים נראים כלי רכב שעומדים לנוכח התקהלות המפגינים ומהצד השמאלי נראה החשוד נוסע במהירות שאינה הולמת את המצב בכביש. מהסרטונים לא נראה כי רכבו של החשוד הותקף, אך אינני שוללת את גרסתו".
מהמשטרה נמסר לפני הארכת המעצר: "המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע מיד לאחר שקרה, ואף פנתה באופן יזום אל הנפגעת כדי לגבות את עדותה - אך לצערנו, ללא שיתוף פעולה מצדה. נדגיש כי עד לרגע זה לא הוגשה במשטרה תלונה רשמית אודות האירוע, ואנו שבים וקוראים למעורבים, לעדי ראייה ולמעורבים למסור תלונה כנדרש, על מנת שהתמונה המלאה תתבהר".
אחד המפגינים שנעצרו אתמול סיפר ל-ynet כי בשלב מסוים הוחזק בתא מעצר שבו שהה גם הדורס. "היינו 16 עצורים, חלק מההפגנה וחלק לא, בתא קטן של שני מטרים על שבעה מטרים, וחלק מהמפגינים ביקשו שיפזרו אותם כדי שלא נהיה צפופים אבל סירבו לנו", סיפר.
לדבריו, "אחרי בערך חצי שעה מפקד התא הוציא משם שני שב"חים ועוד סוחר סמים שהיו איתנו בתא והעביר אותם לתא הסמוך. ואז שאל 'מי זה הבחור שהיה פה גם אתמול'? אמרתי שאני. הוא ביקש שאצא החוצה והעביר אותי ביחד איתם לתא. אחרי דקה הכניסו בחור חדש לתא, אמרתי לו 'מה קורה', והוא לא ענה. אחרי דקה הוא התחיל לדבר עם הסוחר סמים שהיה איתנו ואמר 'המפגינים הבני זונות האלה ניסו לעשות עליי לינץ' אז דרסתי אותם, הם לא יודעים עם מי הם הסתבכו, אני הולך להרוג אותם אחד-אחד'".
לדברי שומר, לאחר ששאל את החשוד בדריסה אם עשו עליו לינץ,' החל החשוד לצעוק ולקלל אותו. "הוא צעק עלי שאעמוד בשקט לפני שהוא מביא לי מכות", שחזר שומר. "רק אז מפקד התא התקרב לראות מה קורה ואמרתי לו 'מה אתה רציני, נראה לך הגיוני שאני אהיה איתו בתא?' ורק אז הוא החזיר אותי לתא שבו הייתי קודם". לדברי שומר הוא שהה בתא עם החשוד בדריסה כחמש דקות. "עצרו אותי כי עשיתי לשוטרי היס"מ מסדר. שאלתי שוטרים 'למה המצלמה שלך כבויה?', 'איפה התג שם שלך?' – עד שנמאס להם".
פורסם לראשונה: 11:18, 02.10.20