משרד הבריאות שב הבוקר (יום ו') וקרא לציבור הרחב להימנע מכניסה לעיר ירכא בשל שיעור תחלואה גבוה של נגיף הקורונה. ירכא מרכזת בסופי שבוע עניין רב בשל תנועת קונים מאסיבית המגיעים למרכזי הקניות הפופולריים בעיר.
לפי הנתונים האחרונים, בירכא יש 271 חולים פעילים, 213 מהם אובחנו בשבוע האחרון. הנתונים הללו מציבים את ירכא במקום השני ברשימת הערים האדומות בדירוג החולים ביחס ל-10,000 תושבים. במשרד הבריאות אמרו כי מטרת האזהרה היא מניעת הגעה של מבקרים למרכזי הקניות בירכא בסוף השבוע.
1 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה ברמת השרון
בדיקות קורונה ברמת השרון
בדיקות קורונה ברמת השרון
(צילום: AFP)
משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 1,639 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו אתמול ו-155 חדשים שאובחנו מאז חצות. עוד 11 חולים מתו אתמול. מצבם של 371 מהחולים קשה ומספר המונשמים נותר זהה – 110. מפרוץ המגפה אובחנו 89,555 נדבקים בישראל, מהם מתו 651 בני אדם. מספר המקרים הפעילים עומד על 23,489.
אתמול סיכם קבינט הקורונה כי ישראלים יוכלו לטוס לקרואטיה, בולגריה ויוון - היחידות שמוכנות לקבל ישראלים בשטחן ללא בידוד בכניסה - ללא חובת בידוד גם כשינחתו בחזרה. המתווה יכנס לפועל ב-16 באוגוסט, יום ראשון הקרוב. בינתיים, קפריסין והונגריה נמצאות עדיין בבחינת השרים.
עוד סוכם כי רשימת המדינות שיקבלו ישראלים תתעדכן כל שבועיים. ישראלים שיחליטו לטוס יידרשו למלא הצהרת בריאות ופרטים הן ביציאה מהארץ והן בחזרה אליה. הטפסים נמצאים באתר משרד הבריאות.
פורסם לראשונה: 00:01, 14.08.20