בעקבות הפרסום ב-ynet, מפקד היחידה לאבטחת אישים בשב"כ (יחידה 730) התקשר היום (חמישי) להתנצל בפני אילנה, תושבת ראש העין שנמצאת בהיריון מתקדם, שעברה בדיקה ביטחונית משפילה על ידי שניים ממאבטחיו של ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ.
1 צפייה בגלריה
בני גנץ ביום שאחרי הבחירות
בני גנץ ביום שאחרי הבחירות
גנץ מחוץ לביתו בראש העין. ארכיון
(צילום: יריב כץ)
אילנה המתינה במכוניתה ביום שלישי בבוקר לבדיקה רפואית ליד קופת חולים בראש העין – לא הרחק ממחסום בכניסה לרחוב שבו מתגורר גנץ – ומאבטחי שב"כ עיכבו אותה במשך שעה ו-20 דקות ואף שאלו אותה שאלות על הבדיקה הרפואית שהיא אמורה לעבור, והיא נאלצה לעמוד בשמש רבע שעה.
מפקד היחידה לאבטחת אישים אמר לאילנה שהוא מתנצל עמוקות על מה שקרה, וכי "הייתה שם קבלת החלטות לא נכונה". לדבריו, "המאבטחים עושים את עבודתם ועושים את המקסימום, אבל בהחלט נלמד מזה ונפיק את הלקחים כדי שאירוע כזה לא יישנה".
גם גנץ עצמו צפוי במהלך הערב לשוחח עם אילנה ולהתנצל בפניה על האירוע.
אילנה ישבה ברכבה לאחר שעברה בדיקה רפואית אחת, והיא נדרשה להמתין כשעה כדי לעבור בדיקה נוספת - העמסת סוכר. בשל החשש מהדבקה בקורונה בתוך המרפאה - העדיפה אילנה לשבת במכוניתה, שחנתה ממול.
את הזמן הפנוי ניצלה כדי לערוך כמה שיחות טלפון. לפתע, כך לדבריה, "הגיע אליי מאבטח. הוא אמר שזה 'עניין פרוצדורלי' וביקש ממני תעודת זהות. לא התווכחתי. נתתי לו את תעודת הזהות שלי - אבל אז הוא התחיל לשאול כל מיני שאלות על הבדיקות שלי ואף ביקש שאראה לו את ההפנייה. למרות שאני יודעת שאסור לו לשאול דברים כאלה - אמרתי לו שאני בהיריון והצגתי בפניו את המסמכים הרפואיים".
בשלב הזה, לדברי אילנה, "הוא אמר שצריך לאמת את הפרטים. אמרתי לו שיעשה מה שצריך". לאחר מכן עזב המאבטח את המקום, ובינתיים, מספרת אילנה - הגיע מאבטח אחר וביקש ממנה להזיז את מכוניתה לצד הדרך.
"הרכב שלי לא הפריע לאיש", היא אמרה - והוסיפה כי גם הפעם המאבטח המשיך לשאול אותה שאלות פרטיות, כגון כתובת מגוריה, "איזו בדיקה אני צריכה לעשות, מה זה העמסת סוכר, באיזה שבוע אני נמצאת ואיפה בעלי".
אילנה מספרת כי השיבה למאבטח כי בעלה נמצא בעבודה. "הוא לא אהב את התשובה הזו", אמרה. "מה זה בכלל עניינו? מה חטאתי ומה פשעתי? הוא אמר לי: 'תמתיני פה' והלך לאמת במרפאה שאני צריכה לבצע את הבדיקה היום".

"הרגשתי יותר גרוע מטרוריסטית"

אבל כאן לא תם הסיפור. "אחר כך הוא שאל אותי אם יש לי מצלמות נסתרות ברכב", שחזרה אילנה. "הוא שאל אם צילמתי דברים שקרו פה במהלך השהות שלי. עניתי לו שיש לי שני טלפונים ואם הוא רוצה - הוא יכול לבדוק גם את הרכב. הוא באמת בדק את חלל הרכב. אין לי מה להסתיר. לא גנבתי ולא צילמתי דבר".
לאחר מכן, כך סיפרה, לקח איש האבטחה את תעודת הזהות שלה ונכנס אל סניף קופת החולים, כשמאבטח אחר נשאר עמה. בינתיים, הגיעה העת לביצוע הבדיקה השנייה והיא ביקשה להיכנס למרפאה. המאבטח שנותר עמה, כך טוענת אילנה, אמר לה לחכות והוסיף כי היא אינה יכולה לעזוב את המקום עד לסיום הבדיקה בעניינה. "במשך רבע שעה עמדתי איתו בשמש עד שהוא אמר לי שאני יכולה להיכנס למרפאה. נכנסתי לשם מלווה במאבטח כשכולם מסתכלים עליי. זה הרגיש לא אמיתי. הרגשתי יותר גרוע מטרוריסטית", תיארה בכאב.
"כשנכנסתי", הוסיפה אילנה, "ראיתי את המאבטח הראשון שפנה אליי. שאלתי אותו אם הם לא חושבים שהם יצאו מפרופורציה בכל הסיפור הזה. הוא השיב ש'אלה הנהלים' וכי הוא אחראי על כלל מערך האבטחה". בשלב הזה מספרת אילנה כי ביקשה מאיש האבטחה להזדהות בפניה: "הוא מיהר והוציא תעודה. הוא לא התנצל בפניי ובסוף העיכוב הזה - שארך כשעה ו-20 דקות - הוא אמר לי 'שיהיה לך יום טוב'. אם הם פשוט היו מבקשים ממני מלכתחילה להזיז את הרכב - הייתי מזיזה".
בתום האירוע הגישה אילנה תלונה נגד המאבטחים בתחנת המשטרה בראש העין. היא טענה כי הושפלה, הוטרדה ופרטיותה והסודיות הרפואית שלה נפגעו. "אני אשת קבע לשעבר", אמרה. "כך לא מתנהגים - בטח לא לאישה בהיריון. לא הייתה שום הצדקה להתנהלות הזאת. זה שבני גנץ גר בראש העין סמוך לקופת החולים שלי לא אמור לפגוע בסדר היום שלנו".