האם בצה"ל שוב הפרו את הגבלות הקורונה? עשרות חיילים תועדו השבוע בצפיפות ובלי מסכות בטיול יחידתי שקיים בית הספר לתיאום וקישור ביחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים. הורים לחיילים ביחידה הביעו חשש מהדבקה לאחר שהתברר כי אחד החיילים שהשתתף בטיול נחשף בעשרת הימים האחרונים לחולה קורונה.

3 צפייה בגלריה
חיילים הפרו הנחיות ריחוק חברתי במהלך נופש בצה"ל
חיילים הפרו הנחיות ריחוק חברתי במהלך נופש בצה"ל
בלי מסכות ובלי ריחוק חברתי בנופש הצבאי
3 צפייה בגלריה
חיילים הפרו הנחיות ריחוק חברתי במהלך נופש בצה"ל
חיילים הפרו הנחיות ריחוק חברתי במהלך נופש בצה"ל
ההנחיות בצבא עדיין רופפות לעומת ההנחיות לציבור הכללי
3 צפייה בגלריה
חיילים הפרו הנחיות ריחוק חברתי במהלך נופש בצה"ל
חיילים הפרו הנחיות ריחוק חברתי במהלך נופש בצה"ל
נופש צבאי בלי דאגות קורונה
הטיול התקיים ברחבי הארץ מיום ראשון ועד לרביעי. הטיול נערך בצל הנחיות ש"לא יתקיימו אירועי הווי וגיבוש יחידתיים למעט במסגרות קפסולות". הוראה זו אינה ברורה דיה, שכן אין בה הגדרה לגודל הקפסולה (קבוצה), אם במסגרת מחלקתית, פלוגתית או גדודית למשל. לפני או אחרי טיול שכזה, החיילים חוזרים לשגרה מלאה בצבא ובאזרחות ועלולים להדביק.
הטיול נערך בהשתתפות מפקד בית הספר, קצין בדרגת סגן אלוף, שנראה בחלק מהתמונות בטיול צמוד לפקודיו, אנשי הסגל של היחידה. בתמונות מהטיול נראו החיילים בחללים סגורים כמו במתחם גשר אלנבי ובמקומות נוספים בצפיפות וללא מסכות.
היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים מסרה בתגובה כי היא שומרת על עקרון הריחוק החברתי, המבוסס על מרחק בין-אישי של שני מטרים, עטיית מסכה וחיטוי הידיים, כמו גם שירות בחלוקה לקפסולות. "עיקרון זה מעוגן בפקודות ונאכף בקפידה. הטיול המדובר התקיים בין 8-5 ביולי ועמד בנוהלים הקבועים לאותה העת, כאשר כל המשתתפים בו משרתים באותה הקפסולה. במהלך הטיול שהו החיילים בתוך המים, כאשר הנחיית האתר הייתה שניתן לא לעטות מסיכות בעת השהיה בהם. מתוך שיקול דעת מוטעה נוצרה התקהלות במהלך הפעילות במים וכן המשתתפים לא עטו את מסכותיהם בחיק הטבע. המקרה יתוחקר ויוסקו מסקנות לצד חידוד ההנחיות".
החייל שבא במגע ישיר עם חולה קורונה מאומת ביום ראשון שעבר לפני הגעתו לבסיס קיבל את ההודעה על כך רק לאחר סיום הטיול. הוא הוכנס לבידוד ביתי בהתאם להנחיות.
עורך הדין בני קוזניץ שאליו פנו הורי החיילים אמר: "לא ייתכן שילדינו יופקרו בשעה שכל המדינה נמצאת בגל שני משמעותי. סמכנו על צה"ל ומפקדי היחידה שיבינו את חשיבות הדברים וכעת אנו בחרדה גדולה שילדינו חלילה נדבקו בנגיף. אנו מקווים כי אף אחד מהחיילים לא נדבק חלילה במהלך הטיול. מדובר באירוע חמור ואנו בטוחים כי יטופל על ידי הגורמים המוסמכים בהקדם האפשרי".
בימים האחרונים הגיע מספר המבודדים בצה"ל לכ-10 אלפים חיילים, בהם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי. מספר החולים הפעילים בצבא נסק ל-384, לעומת 132 חיילים נשאי קורונה בשיאו של הגל הראשון. למרות אלה, ההנחיות בצבא עדיין מקלות יותר ביחס לגל הראשון: לא הוכרז עוצר יציאות, היציאות הוגבלו לאחת ב-21 ימים ביחידות הקרביות בלבד. טקסים, אירועים וטיולים הוגבלו וצומצמו - אך לא בוטלו.