3 צפייה בגלריה
ילדי כיתה א' בבית הספר "בני נצרים" בישוב חלוצה, מתקבלים כעת בברכה בבית הספר
ילדי כיתה א' בבית הספר "בני נצרים" בישוב חלוצה, מתקבלים כעת בברכה בבית הספר
פתיחת שנת הלימודים
(צילום: ידידה הרוש, TPS)
שר החינוך יואב גלנט הציג הבוקר (ד') את מתווה החזרה ללימודים ב-1 בספטמבר תחת מגבלות מגפת הקורונה, המשלב בין למידה מרחוק לבין לימודים בבתי הספר בכיתות של עד 18 תלמידים. המתווה, תחת הכותרת "לומדים בביטחון", אושר במשרד החינוך בשיתוף עם ארגוני ההוראה, עבר אישור עקרוני של ראש הממשלה ובימים הקרובים יובא לאישור הממשלה. לטובת התוכנית נדרש תקציב של יותר מארבעה מיליארד שקל, לפי הסיכום עם שר האוצר ישראל כץ. בין היתר לגיוס כח אדם, אמצעי מיגון לעובדי ההוראה וסיוע לתלמידים מאוכלוסיות מיוחדות.
הגבלת הנוכחות עד 18 תלמידים דורשת פיצול כיתות ותוספת משמעותית של כוח אדם, לשם כך ייצא משרד החינוך בימים הקרובים בקול קורא לעובדי הוראה, עוזרי הוראה ואפילו מדריכי תיירות ואחרים שיש להם ניסיון עם ילדים ותואר ראשון ואינם עובדים כרגע בשל הקורונה.
המתווה עבור גני הילדים וכיתות א' ו-ב' יהיה לזה שבשגרה. כיתות ג'-ד' ילמדו במוסדות החינוך בכיתות שיפוצלו ל-18 בכתה. בכדי להתמודד עם בעיית המרחב בכיתות, תלמידי ג'-ד' ישתמשו גם במרחבי הלימודים של ה'-ו'.
3 צפייה בגלריה
שר החינוך יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט
(צילום: אבי מועלם)

כיתות ה'-ו' ילמדו במתווה משולב של למידה מרחוק ולמידה במוסדות, על פי חלוקה של 18 בכיתה, במינימום יומיים למידה בבית הספר. השר גלנט ציין שייעשה מאמץ שילמדו כמה שיותר ימים בבית הספר.
גם תלמידי ז'-י"ב ילמדו במתווה משולב של למידה מרחוק ולפחות שני ימים במוסדות החינוך.
משרד החינוך יפעל להרחבת העסקת מורים ועוזרי חינוך, גם כאלה שלא מועסקים במשק ומתאימים למשימה, כמו סטודנטים שסיימו תואר ראשון ומדריכי תיירות. "זה לוח זמנים קצר מאוד והוא דורש שיתוף פעולה של ראשי הרשויות וצוותי החינוך, זה כולל תוספת כוח אדם והכנות לוגיסטיות כך שזו פעולה מורכבת", אמר השר.
התקציב המיוחד עומד על 4.2 מיליארד שקל. 2.6 מיליארד מתוכם יוקצו לגיוס כח אדם; 300 מיליון שקל יושקעו באמצעי מיגון לעובדי ההוראה, נקודות חיטוי בבית הספר וחיטוי של מרחבי המוסדות; 100 מיליון שקל יושקעו בסיוע לקבוצות מיוחדות, כגון ילדים ומשפחות בסיכון, ילדים מיוחדים וכו'.
באשר לסוגיית הבידודים, השר גלנט טען כי לפי מומחים במשרד הבריאות, החלוקה לכיתות של 18 ילדים בכיתה תוריד באופן משמעותי את סיכויי ההדבקה וכך גם את הכניסה לבידוד במקרה של חשיפה. בנוסף יתקבלו החלטות סיוע בהתאם לתלמידים שיותר זקוקים לכך ואלה יהיו באחריות הרשויות ובתי הספר.
גלנט הצהיר שהמערכת תהיה ערוכה ב-1 בספטמבר כבכל שנה, והוסיף: "מדובר בתוכנית פורצת דרך ברמה העולמית. היא גובשה בהתאם לתפיסה שמערכת החינוך חייבת להפעיל את מוסדות החינוך במציאות של קורונה".
פורסם לראשונה: 12:58, 29.07.20