1 צפייה בגלריה
פרופ׳ סיגל סדצקי
פרופ׳ סיגל סדצקי
"להשלים בידוד". פרופ׳ סיגל סדצקי
(צילום: יואב דודקביץ)
ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות פרופ' סיגל סדצקי פרסמה הערב (יום ה') הנחיות עדכניות לבידוד ביתי שמהן עולה כי יש להשלים את משך הבידוד גם את תוצאת בדיקת הקורונה שלילית.
לעיון בהנחיות המלאות לבידוד ביתי - לחצו כאן
לדברי פרופ' סדצקי, שהתפטרה וצפויה לסיים את תפקידה בקרוב, בידוד חולים וחשודים לתחלואה בקורונה מהווה כלי חשוב בקטיעת שרשרת ההדבקה. לפיכך, יש להקפיד על הנחיות הבידוד במלואן ולהתחיל את הבידוד מוקדם ככל האפשר, עם היוודע הצורך בביצוע בידוד.

לנוכח העלייה המשמעותית בכמות החולים ובמספר בדיקות המעבדה המבוצעות בישראל, ביקשה סדצקי לרענן ולהבהיר לכל הסגל והמטופלים את הנחיות בידוד בית, בדגש על הנקודות הבאות:
1. מי שנבדק לקורונה, בשל היותו מגע של חולה מאומת או בשל תסמינים, נדרש להישאר בבידוד לפחות עד לקבלת תוצאת הבדיקה.
2. אם הנבדק נמצא בבידוד בעקבות חשיפה לחולה מאומת או מחלת חום, גם אם תוצאת הבדיקה שלילית, יש להשלים את תקופת הבידוד במלואה כנדרש על פי ההנחיות צו בריאות העם.
3. אם תוצאת הבדיקה לקורונה חיובית, על החולה להיכנס מיד לבידוד, ולהמתין להנחיות נוספות מקופת החולים ומשרד הבריאות.
4. בני בית נחשבים מגע הדוק זה לזה ולכן במקרה של קבלת תשובה חיובית עבור אחד מבני הבית, נדרשים כל בני הבית להיכנס לבידוד באופן מיידי, זאת עוד טרם ביצוע החקירה האפידמיולוגית.
לפני כשבוע הודיעה פרופ' סדצקי על התפטרותה מתפקידה כראש שירותי הבריאות - ומתחה ביקורת קשה על ניהול המשבר אחרי הגל הראשון. במכתב הארוך שהיא פרסמה היא פירטה כיצד לדעתה ניתן לבלום את המשך התפשטות המגפה, מתחה ביקורת גם על מדיניות האזורים המוגבלים, וטענה כי "קולותיהם של 'מכחישי הקורונה' הדהדו בחלק מהדיונים שבהם השתתפתי".