וליד, תושב שכם בעל לקות שמיעה ודיבור' שנורה במחסום קלנדיה על ידי מאבטחים אזרחיים משום שחשדו שהוא חמוש בסכין, שחזר את האירוע: "הייתי במחסום כשפתאום ירו בי. אני לא יודע למה, לא היה לי כלום. תודה לאל שאני חי ולא הרגו אותי", אמר. "המקרה הזה יכול היה לסיים את חיי בלי שאעשה דבר". הוא שוחח אתמול (שישי) עם כתב ynet בבית החולים שערי צדק תוך שימוש בשפת הסימנים. "אני לא מדבר ולא שומע", העיד על עצמו.
4 צפייה בגלריה
וליד
וליד
וליד בבית החולים. "תודה לאל שאני חי"
4 צפייה בגלריה
מאבטחים אזרחיים ירו לעבר בחור חשוד במעבר קלנדיה
מאבטחים אזרחיים ירו לעבר בחור חשוד במעבר קלנדיה
תיעוד התקרית במעבר קלנדיה, בשבוע שעבר

וליד פונה לבית החולים לאחר התקרית, נותח ברגלו הימנית ומאז מאושפז במחלקה האורתופדית שם הוא מקבל טיפול מסור. רק אתמול הוא התאושש מעט והתחיל לאכול, לשתות ולנסות לתפקד ולהתגבר על הכאבים.
4 צפייה בגלריה
וליד
וליד
עבר ניתוח ברגלו הימנית כתוצאה מפגיעת הירי. צילום: חסן שעלאן
וליד התבונן בתמונות מזירת הירי ואישר כי זה המקום שירו בו וכי הוא זוכר אותו היטב. כשנשאל אם מישהו ביקר אותו, העדיף לעצום את עיניו. אנשים ששהו בבית החולים ושמעו על המקרה של וליד טענו בפני כתב ynet כי "לא היה אצלו אף מבקר מאז שנורה. אתה היחיד שהגעת והיום הוא שונה מכל יום. הוא צוחק ואוכל הרבה".
עבד אל-רחמאן, תושב שכם, אמר כי הוא לא מבין מדוע עד היום לא היו אצלו מבקרים. "לא מספיק שירו בו על כלום? לפחות שייצרו קשר עם המשפחה דרך גורמים רלוונטיים ויאפשרו להם להגיע לבקר אותו ולא יפקירו אותו. זה זלזול". הוא הוסיף כי "אסור לעבור על זה בשתיקה. חייבים לטפל בזה אחרת המקרה יחזור על עצמו שוב".
במענה לפניית ynet טענו במשרד הביטחון כי "המעבר באחריות המשטרה ויש לפנות אליה בנושא". במשטרה טענו מנגד שאין זו אחריותם ליידע את משפחתו של הפלסטיני שנורה.
4 צפייה בגלריה
מאבטחים אזרחיים ירו לעבר בחור חשוד במעבר קלנדיה
מאבטחים אזרחיים ירו לעבר בחור חשוד במעבר קלנדיה
האירוע במעבר קלנדיה
לאחר האירוע נמסר מהמשטרה כי "המאבטחים האזרחיים הפועלים במעבר קלנדיה הבחינו בחשוד שהגיע לכיוון מעבר כלי הרכב – אזור האסור למעבר הולכי רגל. הם קראו לו כמה פעמים לעצור וכשלא עצר הפעילו נוהל מעצר חשוד במסגרתו בוצע לעברו ירי שממנו נפגע בפלג גופו התחתון באורח קל עד בינוני". בעקבות הירי עוכב לחקירה המאבטח שירה בוליד.
לפני כחודשיים וחצי נורה למוות איאד אל-חלאק, צעיר עם צרכים מיוחדים על הרצף האוטיסטי, על ידי שוטרים בירושלים בעת שהיה בדרכו לבית ספר המיועד לבעלי צרכים מיוחדים שבו למד. במהלך התקרית רדפו השוטרים אחרי אל-חלאק לאחר שהתקבל דיווח על אדם החשוד כמחבל סמוך לשער האריות. מפקד הכוח ופקודו פתחו במרדף אחריו, עד שבשלב מסוים, כשהגיע לחדר האשפה - אזור ללא מוצא - הוא נורה. בעקבות כך החליטו במח"ש לחקור את השניים שהיו באירוע. מפקד הכוח טען כי הוא צעק לפקוד שלו לחדול מהירי.