הדרמה מאחורי הקלעים שהובילה מוקדם יותר היום (ב') לאישור פתיחתם של חדרי כושר ובריכות שחייה חרף העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה, עוררה שתי חזיתות פוליטיות חדשות: הראשונה פנים-ליכודית, והשנייה מול השותפה לממשלת האחדות, כחול לבן.
בתוך הליכוד הרוחות טרם נרגעו מהצעד שביצעה יו"ר ועדת הקורונה בכנסת, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, לתמוך בפתיחת חדרי הכושר והבריכות בניגוד לדעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מחד היא זכתה לגיבוי ממתפקדים ותומכי המפלגה, אבל מנגד החלטתה ללכת עד הסוף למהלך המתפרש כתקיעת אצבע פומבית בעינו של נתניהו – חרף שיחה אישית איתו ועיכוב של ההצבעה - עוררה זעם גדול בצמרת המפלגה.
יו"ר הקואליציה מיקי זוהר כתב בערב: "לפני זמן קצר התקיימה שיחה בין ראש הממשלה ויו"ר הכנסת יריב לוין יחד עמי. בתום השיחה החלטתי שינקטו כנגד ח"כ שאשא ביטון צעדים משמעתיים. כמו כן, בשלב בזה לא יועברו לוועדת הקורונה שבראשה עומדת ח"כ שאשא ביטון, הצעות חוק לדיון עד להודעה חדשה".
קודם לכן אמר גורם בכיר בליכוד כי "לצערנו יפעת שאשא ביטון נכנעה ללחץ מלוביסטים שייצגו את חדרי הכושר. לכן היא לא הסכימה אפילו לסגור אותם ל-24 שעות. כל המומחים של משרד הבריאות הזהירו שחדרי הכושר הם סכנה ממשית להדבקה בגלל שהנגיף עובר גם בהזעה, ולכן המסכות לא נותנות מענה. במצב כזה לא ניתן לעבור לסדר היום ולכן היא תושעה מתפקידה לזמן מה".

1 צפייה בגלריה
מיקי זוהר מבקש להחליף את שאשא ביטון בוועדת הקורונה
מיקי זוהר מבקש להחליף את שאשא ביטון בוועדת הקורונה
מיקי זוהר מבקש להחליף את שאשא ביטון בוועדת הקורונה

כבר בשעות הבוקר הועבר לח"כ שאשא ביטון איום שלפיו אם לא תתיישר עם החלטות הממשלה – היא תודח מראשות הוועדה. מאחורי הקלעים התקיימו איתה שיחות ומגעים בניסיון שלא להחריג אף בעל עסק מהצו. אלא שהיא התעקשה לא לוותר, ומכתב ההדחה שלה מהתפקיד הוכן תוך כדי הדיון בוועדה, ונשלח בזריזות ליו"ר ועדת הכנסת איתן גינצבורג.
המחלוקת בין המצדדים והמתנגדים למהלך של ח"כ שאשא ביטון ניכרה בקבוצת הווטסאפ של הליכוד. בשלב מסוים כתבה שם ח"כ קטי שטרית: "חברים, אני לא רוצה להיכנס למה שנדון בוועדת קורונה, אלא על האיך. אנחנו מותקפים מכל הכיוונים ומצטיירים לא טוב בקרב הציבור. רצוי למצוא דרך ולהידבר. אנחנו מפסידים כל כך הרבה נקודות זכות בעת האחרונה. אני כותבת מדם ליבי - בבקשה תמצאו את הדרך לגשר בין הפערים".
במקביל התקיימה בכחול לבן התייעצות כיצד לנהוג כעת. מצד אחד, בוועדה תמכו חברי הסיעה בשאשא ביטון נגד עמדת נתניהו, ואפשרו את אישור ההחרגה של חדרי הכושר. אלא שמצד שני, על פי ההסכם הקואליציוני הם מחויבים לאפשר לליכוד להחליף את יו"ר הוועדה מטעמה - במידה שיחליט כך.
לבסוף הודיעה אחר הצהריים כחול לבן כי אם הליכוד יקיים הצבעה על החלפתה של שאשא ביטון, נציגיה לא ישתתפו בה. ממפלגתו של בני גנץ נמסר כי "נוכח חשיבות תפקודה של הכנסת כגוף מפקח, אין זה ראוי להדיח את יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון". מחר אמורים בליכוד למנות יו"ר חדש לוועדה ומתכננים להעביר מחדש את הצו כאשר הבריכות וחדרי הכושר לא יוחרגו ממנו.
החלטת ועדת הקורונה ביטלה את ההגבלות על פתיחת חדרי הכושר והבריכות שהטילה הממשלה בשבוע שעבר. בסמוך לשעה 16:00 התכנסה שוב הוועדה כדי לקיים הצבעה חוזרת (רביזיה), אך בינתיים ההחלטה לא השתנתה. יש לציין כי המשמעות היא שכל הדו"חות שקיבלו הבריכות וחדרי הכושר שהמשיכו בפעילות מאז החלטת הממשלה יבוטלו.
דקות ספורות לאחר ההחלטה, דרש יו"ר הקואליציה מיקי זוהר לכנס את ועדת הכנסת ולהדיח את שאשא-ביטון מראשות הוועדה. "נדיח אותך", אמר לה עם יציאתה מהאולם. "נגמר הסיפור שלך עם הוועדה".