1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
קבעו דיון המשך. נתניהו וגנץ
(צילום: רויטרס)
ברקע המחלוקת בין הליכוד לבין כחול לבן סביב שאלת תקציב המדינה, נפגשו הערב (יום ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ. הם דנו באופן שבו יועבר התקציב. על הפרק: השאלה אם יהיה זה תקציב לחודשים ספורים בלבד, כפי שדורש נתניהו בשל המצב הלא ברור, או תקציב דו-שנתי כפי שדורש גנץ (שאורכו שנה ורבע) על מנת להבטיח בין היתר את היציבות השלטונית.
הפגישה בין הצדדים הסתיימה, והוחלט לקבוע דיון המשך. בהודעה שנמסר לאחריה נאמר כי ב"כחול לבן מתעקשים על העברת תקציב מיידי שייתן מענה לעצמאים ולמובטלים - הנפגעים הישירים ממגבלות הקורונה".
ברקע, גורמים המעורים בפרטים אמרו כי מעל דיון זה מרחפת גם שאלה פוליטית: אם במצב שבו יועבר תקציב אחד, נתניהו יוכל למעשה להפר את ההסכם הקואליציוני ולפזר את הכנסת בתקציב הבא מבלי לפנות את כס ראש הממשלה - ובכך למעשה יתפוס "טרמפ" על התקציב לפירוק השותפות.
אלא שבשעה שהצדדים מתבצרים בעמדותיהם, בקואליציה יש לא מעט גורמים שמותחים ביקורת על ההתנהלות סביב התקציב.
בפועל, תקציב זה אמור לעבור בכנסת בשלוש קריאות עד ל-28 באוגוסט, אחרת הכנסת מתפזרת באופן אוטומטי. בשל לוחות הזמנים הצפופים, אומרים גורמים פוליטיים כי ייתכן שלא תהיה ברירה - ואם בכל זאת ירצו לשמור על יציבות הממשלה, יצטרכו להאריך בחוק את התאריך בשלושה חודשים לפחות ובינתיים לקיים את דיוני התקציב הארוכים עד נובמבר.
בקואליציה יש מי שטוען כי האוצר וגם נתניהו וגנץ לא התנהלו סביב התקציב ברצינות הנדרשת ומתוך כוונה אמיתית לקדם אותו בשל המחלוקת.