הנשיא דונלד טראמפ נשאל הלילה (ד') על ידי כתב על ציון הדרך העגום שרשמה ארה"ב במאבק בקורונה עם יותר מ-200 אלף מתים, והשיב: "חבל". בדרכו לאירוע בחירות בפיטסבורג הוסיף הנשיא: "אני חושב שאם לא היינו עושים את זה כמו שצריך ועושים את זה נכון, היינו מגיעים ל-2.5 מיליון מתים".

מפרוץ המגפה נדבקו בקורונה בארה"ב קרוב לשבעה מיליון בני אדם ומספר הנדבקים והמתים בה הוא הגבוה ביותר בעולם. בהתחלה העריכו כי מניין המתים הכולל בארה"ב יהיה נמוך בהרבה מ-200 אלף, אך המגפה עדיין בשיאה ומדי יום מתים כ-700 חולי קורונה.
גם המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן התייחס למניין המתים הגבוה, שנראה דמיוני לפני שמונה חודשים. "זה לא היה צריך להיות נורא כל כך", כתב ביידן בציוץ בטוויטר. "זה מספר מזעזע שקשה להכניס לראש. למגפה הזאת יש מחיר הרסני, אסור לנו לשכוח את זה".
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עצרת בחירות בעיירה מון טאונשיפ ב פנסילבניה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עצרת בחירות בעיירה מון טאונשיפ ב פנסילבניה
"בלי לפעול נכון היינו מגיעים ל-2.5 מיליון מתים". טראמפ
(צילום: EPA)
2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן המועמד הדמוקרטי ב בחירות ב ארה"ב בביקור ב וויסקונסין
ג'ו ביידן המועמד הדמוקרטי ב בחירות ב ארה"ב בביקור ב וויסקונסין
"מספר מזעזע". ביידן
(צילום: רויטרס)
לפי הערכות, מספר המתים האמיתי בארה"ב גבוה בהרבה מ-200,768 כפי שדווח אמש, בין השאר משום שבמקרי מוות אחרים לא הבינו הרופאים שהנגיף הוא הגורם למחלה, במיוחד בשלבים המוקדמים של המגפה. לפי תחזית של אוניברסיטת וושינגטון מספר המתים הכללי יגיע עד סוף השנה ליותר מ-400 אלף.
הממשל ספג ביקורת על כך שלא פעל מהר יותר ובאופן נחרץ יותר כדי לעצור את התפשטות הנגיף. חיסון לא צפוי להיות זמין לרוב האוכלוסייה עד 2021 ויש חשש שהחורף הקרוב בארה"ב יגרום להתפשטות מהירה יותר של הנגיף.
רק לאחרונה נחשפה הקלטה שבה נשמע נשיא ארה"ב מודה כי בראשית המגפה לא הודה בפני האמריקנים עד כמה הנגיף מסוכן. נוסף על כך הוא סירב לעטות מסכה בפומבי, סתר פעמים רבות את המלצותיהם של גורמי בריאות, וניפק הצהרות מוזרות, כמו זו שבה הציע לבחון אם הזרקת חומרי חיטוי לגוף יעילה בחיסול הנגיף. טראמפ גם הרבה להתעמת עם מושלי מדינות בארה"ב ודרש מהם להסיר הגבלות ריחוק חברתי כדי להניע מחדש את הכלכלה, על אף הסכנה שהדבר יגביר את התפשטות הקורונה.
בימים האחרונים מנסה טראמפ להסיט את הדיון הציבורי ממגפת הקורונה לנושאים אחרים, ובראשם העימות עם סין ורצונו למנות שופטת שמרנית לבית המשפט העליון בעקבות מותה של השופטת הליברלית רות ביידר גינסבורג. חציית רף ה-200 אלף עשויה להקשות עליו לעשות זאת.