2 צפייה בגלריה
זירת הרצח במלון "רנסנס"
זירת הרצח במלון "רנסנס"
זירת הרצח במלון "רנסנס"
(צילום: שאול גולן)
תעלומה בכלא: יוסף ברוך, שחנק למוות את אשתו בכרית בבית מלון בתל אביב ב-2017 ונשלח ל-20 שנות מאסר, נמצא השבוע ללא רוח חיים בתאו בכלא רימונים. המשטרה החלה לחקור את נסיבות המוות ומחכה לתוצאות נתיחת הגופה שיקבעו אם מותו נגרם כתוצאה מאירוע פלילי.
ברוך, בן 68, רצח את אשתו דליה במלון "רנסנס" לפני שלוש שנים. הוא נמצא ללא הכרה ביום שני בתאו, ולאחר ניסיונות החייאה נקבע מותו. בית משפט השלום הוציא צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי חקירת מותו בכלא רימונים, וכל פרט העלול לזהות את החשודים.
2 צפייה בגלריה
יוסף ברוך במשפטו. נמצא מת בתאו
יוסף ברוך במשפטו. נמצא מת בתאו
יוסף ברוך במשפטו. נמצא מת בתאו
(צילום: ניצן דרור)

הרצח במלון התרחש ביוני 2017. צוות של מגן דוד אדום הוזעק למקום ומצא את גופתה של דליה, ולצידה שכב יוסף חסר הכרה. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים איכילוב, ומחקירת המשטרה עלה חשד כי רצח את אשתו ואז ניסה להתאבד.
בני הזוג התגוררו במשך שנים באיסטנבול, אך נהגו לבקר את בני משפחתם בישראל לעיתים קרובות. לפי כתב האישום הביעה הנרצחת חוסר שביעות רצון ממגוריהם בטורקיה וחזרה על רצונה לחזור לארץ. חודש לפני הרצח הגיעו השניים לביקור בישראל. לאחר שהבעל הודיע לרעייתו כי הם חוזרים לטורקיה, פרץ ביניהם ויכוח מר. הנרצחת צעקה, והצהירה כי בכוונתה להישאר בישראל ולשכור דירה באשדוד. בעלה ניסה להשתיקה, לקח כרית מהמיטה וחנק אותה למוות.

אז ניסה להסתיר את כוונת הרצח בהסוואה של אירוע התאבדות משותפת. הוא בלע כדורים רבים וחתך כאמור את ורידי ידיו. בתווך הוא השאיר בחדר המלון מכתב שבו ציין: "בצער רב אני כותב איגרת זו ונאלץ לבצע פעולה זו בצער רב, ומסיים את חיינו".
ברוך ניהל את משפטו ללא סנגור וייצג את עצמו. לפני כשנה העיד: "אני עומד כאן, וצריך להסביר שלא הרגתי את אשתי, המוות שלה נגרם מהתקף לב. עכשיו לך תוכיח שאין לך קרניים. לא הרגתי ולא רצחתי. רציתי שיהיו לה חיים טובים, היא הייתה אישה חולה".
"הנפתי לכיוונה כרית כדי שתירגע, היא צעקה ואחרי רבע שעה נרגעה", סיפר. אני הייתי בפרץ רגשות. יצאתי למרפסת, נשמתי אוויר צח. פתאום אני מוצא אותה בצד שמאל עם הראש לכיוון הקיר, שוכבת ברצפה מעולפת. ניסיתי להרים אותה, הייתי חלש. שמתי כרית מתחת לראשה, שלא יהיה ברצפה. בדקתי את חום גופה כמה פעמים ויצאתי למרפסת. החלטתי שאני לא יכול יותר ושם קץ לחיי. אמרתי שהיא תישן כמה שעות, ואם ימצאו אותה אני כבר לא אהיה בחיים. ניגשתי לאמבטיה, חתכתי את הוורידים".
השופטים דחו את גרסתו והרשיעו אותו ברצח. הם קבעו כי לא מדובר ברצח באחריות מופחתת, אלא רצח בכוונה, אך הגיעו למסקנה כי יש לקבוע את העונש בשליש התחתון של מתחם הענישה בשל נסיבות הרצח.