1 צפייה בגלריה
 חוף זיקים. ארכיון
 חוף זיקים. ארכיון
חוף זיקים. ארכיון
(צילום: רועי עידן)
אישה בת 45 טבעה למוות לפנות בוקר (ו') דרומית לחוף זיקים. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו לה טיפול רפואי וביצעו בה פעולות החייאה שבסופן נאלצו לקבוע את מותה.
פרמדיק מד"א, שי חמו, שחזר: "כשקיבלנו את הדיווח על האירוע, הודיעו לנו שהאישה אותרה בעומק הים על-ידי סירה של השיטור הימי ושהיא מחולצת מחוסרת הכרה למעגן.
"היא הייתה ללא דופק וללא נשימה, המשכנו את פעולות ההחייאה הבסיסיות שבוצעו בה בסירה, אבל היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה".

עלייה חדה של 51% במקרי הטביעה

עונת הרחצה השנה קטלנית הרבה יותר מבשנה שעברה. כך עולה מנתונים של מד"א. על אף שהיא נפתחה רק ב-20 במאי, בעוד שקודמתה נפתחה ב-12 באפריל, עד כה טבעו למוות 35 בני אדם, לעומת 23 אשתקד.
אז איך בכל זאת ניתן למנוע טביעה? ראשית, נציין כי הרחצה בים תחת השפעת אלכוהול אסורה ומסוכנת. נקלעתם למערבולת (זרם חוזר)? שחייה נגד הזרם בניסיון להגיע בחזרה לחוף עלולה לכלות את כוחותיכם ולגרום לטביעה. במקרה כזה עדיף שלא לשחות נגד הזרם. חכו לשינוי בכיוונו ואז שחו בקלות גדולה יותר לעבר החוף, על גבי הגלים.
הבחנתם במתרחץ שנסחף למעמקים בגלל מערבולת? ניסיון לחלץ אותו עלול להיות מסוכן אם אין לכם הכשרה לכך. נחושים להציל את הטובע? הצטיידו במצוף או בגלגל.
הקפידו להיות תמיד בטווח העין של המציל. אם אינכם רואים אותו, גם הוא כנראה לא רואה אתכם.
אל תיכנסו למים כשרוחות חזקות מנשבות - תופעה שבולטת במיוחד בכינרת. חשים בסכנת טביעה? שמרו על קור רוח. עדיף לא "להשתולל" במים, שכן אם תעשו זאת תאבדו כוחות במהירות.