הישראלים מבינים יותר בקפה, והדור הצעיר מאמץ את תחליפי החלב

אחרי עשרות שנים של קפה 'בוץ' ונס קפה, הישראלים נפתחו לתרבות הקפה ופיתחו טעם משלהם בכל הנוגע לצריכת קפה. אל הקפה השחור וה'נס קפה' הוותיקים, הצטרפו במשך השנים אספרסו איכותי וקפה הפוך בבית הקפה השכונתי או במכונת הקפה במקום העבודה.
על פי סקר של חברת הקפה העולמית Iliy’s מ-2019, ישראל נמצאת במקום ה-19 המכובד בדירוג העולמי של צריכת הקפה, עם ממוצע 4.4 ק"ג קפה בשנה.
על פי סקר של מכון המחקר קנטר TNS, שבוצע עבור חברת נספרסו ב-2019, קרוב ל-80% מהישראלים שותים לפחות כוס קפה אחת ליום, כאשר הממוצע הוא כ-3 כוסות ליום. מעניין לראות כי פי שניים מהצעירים שותים קפה על בסיס תחליף חלב (15.6%) לעומת 6.6% מהמבוגרים.

תחליפי החלב בצמיחה, אך הפתרונות לקפה הציעו טעם נלווה והקצפה בעייתית

אחת המגמות העולמיות הנוספות היא העלייה בצריכה של תחליפי חלב. גם בישראל, תחליפי החלב השונים רושמים צמיחה באחוזים דו-ספרתיים בכל שנה, ולא מראים סימני האטה.
אך בכל הנוגע להכנת קפה הפוך, חובבי הקפה שרצו להפחית את צריכת החלב נתקלו עד כה בבעיה - משקאות תחליפי החלב לא הקציפו ברמה מספיק טובה, המרקם של המשקה לא היה עשיר מספיק, ולחלקם היה טעם לוואי של חומר הגלם אשר השתלט על הקפה, ופגע בחוויית שתיית הקפה. כעת, עם סדרת משקאות הבריסטה של תנובה Alternative חווית הקפה יכולה להיות מפנקת גם ללא חלב.
1 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות תנובה)

בימים אלו מגמת ההתפתחות של תרבות הקפה בישראל פוגשת את מגמת הצמיחה המסחררת של תחליפי החלב, שנעשים יותר ויותר פופולריים.
אחרי שברחבי העולם הושקו סדרות תחליפי חלב ייעודיים לקפה בשנים האחרונות, כעת הבשורה מגיעה גם לישראל, עם השקת סדרת משקאות בריסטה ייעודית לקפה וללא חלב של תנובה Alternative.
סדרת משקאות הבריסטה של תנובה Alternative כוללת מגוון סוגי בסיסים - החל ממשקה שיבולת שועל שמציע מתקתקות טבעית מצד אחד, ומרכיבים תזונתיים מעולים מצד שני, משקה סויה ללא תוספת סוכר, ומשקה שקדים ללא תוספת סוכר. המשקאות מועשרים בסידן, ויטמין B12, ו-ויטמין D.
מוצרי הסדרה החדשה פותחו באמצעות טכנולוגיות חדשניות על מנת להגיע לטעם ניטרלי, ללא טעמי לוואי של חומרי הגלם, ללא תוספות סוכר, עם יכולת ההקצפה במכונת קפה בדיוק כמו חלב רגיל, ובמרקם סמיך המספק חוויית קפה משופרת וטעימה יותר. בתי קפה בכל הארץ כבר אימצו בחום את מוצרי הסדרה ומציעים מגוון של תחליפים ללקוחות שלהם.
טליה לביא, דיאטנית קלינית ויועצת לחברת תנובה, אומרת כי "כששותים קפה הפוך, משתמשים בכמות משמעותית של משקה, ולכן יש יותר משמעות לערכים התזונתיים של המוצר. למשל, כמות הסידן בכוס מגיעה ל-240 מ"ג, שהם כרבע מהכמות היומית המומלצת לצריכה". לדבריה, "יש כיום עליה בשיעור האנשים המשלבים יותר מוצרים מן הצומח לצד מוצרי חלב בתפריט היומי שלהם". מצד שני, אף אחד לא רוצה לוותר על החוויה של הקפה האידיאלי עם החלב המוקצף, מה שהוביל את הצרכנים לחפש תחליפים ראויים ללא התפשרות על הטעם.
אז אם אתם רוצים להתפנק בכוס קפה איכותית גם בבית, עם קצף ומרקם סמיך ועשיר - זה הזמן להתנסות בסדרת הבריסטה החדשה של תנובה Alternative.