מתי הבנת שאתה רוצה להיות עורך דין?
נולדתי בהרצליה, אבא היה חבר מועצה אבל גם התעסק בנדל"ן, מאז שהייתי ילד נמשכתי לתחום. כנער התחברתי לסרטים ולסדרות על עורכי דין, גיליתי שגם התחום הזה מעניין אותי, החלטתי לשלב בין שני התחומים: להיות יזם כמו אבא, וללמוד במקביל לימודי משפטים.
איפה למדת?
החלטתי ללמוד משפטים בברייטון שבאנגליה – עיר חוף ציורית במרחק שעה נסיעה מלונדון. למרות שהלימודים היו תובעניים וקשים, זאת הייתה תקופה כיפית ומפתחת, קיבלתי שם ערכים אחרים, מנטליות אחרת, חזרתי משם יותר ג'נטלמן אבל הערך המוסף העיקרי היה השליטה שרכשתי באנגלית – מה שמאפשר לי כיום לייצג לקוחות דוברי אנגלית שאינם חיים בישראל.
בתום הלימודים חזרתי לארץ, עברתי את המבחנים והתחלתי התמחות, במהלכה הבנתי שאני לא מעוניין לעבוד בדיני משפחה ובפלילים.
למה?
הרגשתי שהתחומים האלה "מלוכלכים", מלאים באנרגיות שליליות והרסניות שעלולות להביא אותי להתמודד עם בעיות מצפון.
בעסקים זה אחרת, לא מדובר בדיני נפשות.
1 צפייה בגלריה
עו"ד עופר גמליאל
עו"ד עופר גמליאל
עו"ד עפר גמליאל
(צילום: אלבום פרטי)

ספר על המשרד שלך
משרד בוטיק, קטן ויפה ליד הים ללא בעיות חניה.
אני מלווה את הלקוחות שלי עם המון ניסיון גם בתחום המשפטי וגם בתחום העסקי והכל על מנת להצעיד אותם בבטיחות, בזריזות, בחסכון כספי ועם כמה שפחות עוגמת נפש הכרוכה לעתים ברכישה או מכירה של נכס. אני בעצמי הייתי שותף ביזמויות עסקיות כגון תמ"א 38, פרויקט פינוי בינוי וכיו"ב ולכן יש לי את היכולת להסתכל על עולם הנדל"ן מכל הזוויות.
לצדי עובדת עו"ד נירית הושיה בן עטיה כבר למעלה מ-10 שנים, שהיא חלק בלתי נפרד מהמשרד.
עו"ד נירית מרכזת את תחום ההוצאה לפועל – ייצוג חברות וגופים עסקיים בגביית חובות וכן טיפול בתיקי ירושה וייפוי כוח מתמשך.
איך משפיעה הקורונה על העבודה?
מעבר לעסקאות נדל"ן שוטפות של משפרי דיור בעיקר, יותר ויותר אנשים פנו אלי בתקופת הקורונה לעשות להם צוואות ובעיקר ייפויי כוח מתמשך שנכנס בשנים האחרונות לחוק ושמטרתו, בין היתר, לסייע ללקוחות מתבגרים להחליט כבר עכשיו מי יהיה אחראי על ענייניהם האישיים והרכושיים ברגע בו יפסיקו להיות צלולים בדעתם ויהפכו תלויים בחסדיהם של אחרים.
למה חשוב לעשות ייפוי כוח מתמשך?
כל אחד מאיתנו עלול להגיע למצב שבו באופן פתאומי יידרדר כושרו הקוגניטיבי, באופן בו הוא אינו יכול להחליט על ניהול ענייניו הרפואיים או הממוניים. ייפוי הכוח המתמשך מקנה ללקוח שליטה ותכנון של העתיד לבוא, חלילה, הוא זה שמחליט מראש מי יטפל בענייניו ברגע שיפסיק להיות צלול מבלי לסמוך על מערכת המשפט שתבחר ותפקח על מיופה הכוח הנכון בשבילו, ומבלי לגרור את משפחתו וקרוביו להליך המשפטי הבירוקרטי והיקר הנדרש במינוי אפוטרופוס.
אתה אוהב את המקצוע?
מאוד. יש בו המון עניין והמון אתגר. כל חוזה הוא כמו ילד בפני עצמו עם מורכבויות משל עצמו, כל הזמן צריך להיות עם אצבע על הדופק, אתה מתחיל חוזה אתה לא יודע איך אתה מסיים...
כשאתה מצליח והלקוח מרוצה, הסיפוק הוא גדול ללא קשר לגודל העסקה.
ספר משהו שהלקוחות לא יודעים עליך
כשיגיע הזמן שלי לפרוש, אני חולם לפתוח יקב בוטיק קטן לייצור יין אדום, כשהייתי בן שלושים הלכתי לקורס הכרת היין ונדלקתי.


*עו"ד עפר גמליאל עוסק בדיני מקרקעין והוצאה לפועל
**המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.


פורסם לראשונה: 12:39, 27.04.21