בעקבות מגפת הקורונה יפנים רבים הפסיקו להגיע לחנויות, ומעדיפים לעשות את הקניות מהבית, באינטרנט. הביקוש לכרטיסי אשראי גדל, והחברות נתקלו בבעיה: הן מתקשות למצוא צירופים חדשים במספרים שמופיעים בכרטיסים.
ב"גרדיאן" נכתב שביפן יש 280 חברות שמנפיקות כרטיסי אשראי. רובן מנפיקות כרטיסים עם 16 ספרות, כדי שיוכלו לשתף פעולה עם חברות בינלאומיות כמו ויזה ומאסטרקרד. 6 הספרות הראשונות מציינות בדרך כלל את המדינה או את החברה. 10 הספרות האחרונות, שכוללות את מספר החשבון ואת סוג החשבון, נקבעות על ידי המשתמש.
1 צפייה בגלריה
כרטיסי אשראי
כרטיסי אשראי
כרטיסי אשראי
(צילום: AP)
העלייה בשימוש בכרטיסי האשראי ביפן קשורה בין השאר לקמפיין ממשלתי, שמעודד את האזרחים לשלם באשראי ולא במזומן. המגמה שהתחילה לפני הקורונה התחזקה בזמן המגפה, כשיפן קראה לאזרחים להישאר בבתים.
חברות האשראי הזהירו שהעלייה בהנפקת הכרטיסים תגרום למחסור בצירופים חדשים מהספרה השביעית והלאה. הפתרון הריאלי הוא להוסיף ספרה נוספת לכרטיסים – תהליך שיכול לעלות לחברות מיליארדי ין יפני. גם אם חברות האשראי יסכימו על כך הן יצטרכו להחליט אם להוסיף ספרה 17 ל-300 מיליון כרטיסים שכבר נמצאים בשימוש, או להוסיף את הספרה רק לכרטיסים החדשים שיונפקו.