בית משפט השלום בתל אביב האריך אחר הצהריים (ד') בחמישה ימים את מעצרן של חמש סייעות מגן ילדים בחולון, החשודות בהתעללות בפעוטות. טרם הדיון ביקשה המשטרה להאריך את מעצר החשודות בתשעה ימים. השופט עלא מסארווה אסר לפרסם את שמותיהן.


נציג המשטרה אמר בדיון כי "עלה חשד שצוות הגן מתעלל בפעוטות בתוך הגן. הממצאים הגיעו להורים ומצפייה במצלמות האבטחה עולה חשד ממשי לביצוע של עבירות תקיפת חסר ישע בידי אחראי והתעללות פיזית ומילולית לאורך תקופה. עיקר המקרים הם דחיפות, סטירה, חניקה, האבסה, מכות, בעיטות, צרחות והשלכות שמיכות".
מוקדם יותר הודיעו במשטרה כי אלמונים ריססו כתובות נאצה והשליכו ביצים אל הגן שבו עובדות החשודות. בכתובות שאותרו נכתב "תישרפו בגיהינום" ו"מפלצות".
הורי הילדים בגן טענו כי הצוות פגע בילדיהם ותקף אותם, ואף הגישו תלונה במשטרה תוך הצגת תיעוד ממצלמות האבטחה, שבו נראים המעשים. ההורים אספו בימים האחרונים את תיעוד מצלמות האבטחה שהיו מוצבות בגן, שחזרו את הקבצים שנמחקו מהתיעודים ושם לדבריהם, ראו את אנשי צוות הגן פוגעים בפעוטות.
בתיעוד נראות נשות צוות הגן משתמשות בכוח כלפי הפעוטות ובאחד המקרים אף תועדה אחת הנשים מטיחה פעוט על מזרן.


3 צפייה בגלריה
כתובות בגן
כתובות בגן
כתובות בגן
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
ההורים בדיון
ההורים בדיון
כמה מהאימהות בדיון
(צילום: מוטי קמחי )
בתוך כך, בעקבות התלונות שממשיכות לזרום לתחנה והתיעוד הנרחב החליטה המשטרה להעביר את החקירה לצוות מיוחד בראשות רפ"ק חיים חמו, וכן מונה לתיק פרקליט מלווה מפרקליטות מחוז תל אביב. עורך דינם של ההורים עדי כרמלי בירך על ההחלטה.

עימות בין עו"ד ששי גז להורים

עו"ד ששי גז, המייצג את הגננת, אמר כי "אין לה שום קשר לעבירות הללו. היא הופעתה כמו כולם. בעצם המעצר הזה, פגעו בה בצורה קשה מאוד". בשלב הזה החלו הורים להתעמת עם עו"ד גז ולהפריע לדבריו. חלקם אמר: "אל תתנו לו במה" - וגז השיב: "אל תתקרב אליי".
הורים אחרים אמרו: "לעורך הדין הזה יש לה כסף. לנו אין והילדים שלנו נפגעו. אף אחד לא ישתוק ואף אחד לא יסלח". בשלב מסוים המשיך עו"ד גז ושאל את ההורים בעוקצנות: "גמרתם?".

3 צפייה בגלריה
ששי גז
ששי גז
עו"ד ששי גז בעימות עם ההורים
(צילום: נדב אבס)
הורים אחרים המשיכו לתקוף: "הרביצו לבנים שלנו. מי אתה בכלל? היא (הגננת - א.ס) בכתה שאין לה כסף. ראית את הסרטונים לפני הכסף שלקחת?".
עו"ד גז השיב להורים: "צריך לציית לשלטון החוק. קודם תחכו - ואחר כך תדברו. אם היא קשורה לעניין הזה - לא אייצג אותה".